نهضت مدرسهسازی؛ائتلافی ملی برای عدالت آموزشی و اعتلای ایران
اجتماعي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - معاون وزیر آموزش و پرورش نهضت مدرسهسازی را ائتلاف ملی برای اعتلای نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: طلاییترین فرصت تعلیم و تربیت در مدرسهسازی نهفته است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حمیدرضا خانمحمدی، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور صبح امروز در جلسه نهضت توسعه عدالت در فضاهای آموزشی استان کرمان با اشاره به برگزاری نهمین جلسه نهضت در استان کرمان، اظهار داشت: این نشستها با هدف تبیین نگاه ارزشمند رئیس جمهور و دولت سیزدهم در حوزه مدرسهسازی و عدالت آموزشی برگزار میشود.
وی این نهضت را یک ائتلاف ملی برای اعتلای نظام آموزش و پرورش دانست و گفت: الگوی مردمی و دغدغهمحور دولت در مدرسهسازی، برگ برندهای برای جهش تعلیم و تربیت کشور است؛ این نهضت نهتنها برنامهای برای ساخت مدرسه، بلکه حرکتی ائتلافی در راستای اعتلای آموزش و پرورش و ارتقای کلی کشور است.
دولت مردمی، مردمپایه و دغدغهمند در مدرسهسازی
معاون وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر نگاه ویژه رئیس جمهور به موضوع مدرسهسازی افزود: اولویت مدرسهسازی در دولت سیزدهم، طلاییترین فرصت برای نظام تعلیم و تربیت کشور است؛ این نگاه صرفاً یک تذکر یا هشدار نیست، بلکه خواست و ارادهای جمعی برای تغییر بنیادین در زیرساختهای آموزشی است.
وی همچنین خاطرنشان کرد: الگوی مورد نظر رئیس جمهور برای تحقق این هدف، الگویی از پایین به بالا و با محوریت مردم است؛ زمانی که خواست عمومی از میان مردم شکل میگیرد، کار با سرعت، دقت و اثربخشی بیشتری پیش میرود.
تشکیل حلقههای میانی و مشارکت گسترده مردمی
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور ادامه داد: در این مسیر، نیروهای مردمی با توجه به نیازهای محلی، حلقههای میانی این نهضت را تشکیل میدهند؛ تاکنون بیش از 1000 کلاس درس در قالب 130 پروژه به کمک همین مشارکتها احداث شده است و این الگو، نقشه راهی برای بسیج ملی در جهت عدالت آموزشی است.
خانمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت همکاری بین بخشی اشاره کرد و گفت: با تشکیل گروههای پشتیبان در اطراف مدارس و رهبری این روند توسط استاندار، پروژههای مدرسهسازی ظرف یک سال به بهرهبرداری میرسد و این تجربه نشان داده که ارتباط مستقیم میانبخشی، رمز موفقیت در توسعه زیرساختهای آموزشی است.
کرمان؛ استانی با چالشهای آموزشی اما پتانسیل بالا
وی با اشاره به شرایط خاص استان کرمان در حوزه فضای آموزشی گفت: با وجود اینکه کرمان جزو پنج استان پرچالش کشور در این حوزه محسوب میشود، اما به دلیل برخورداری از ظرفیتهای تخصصی، توانمندیهای مدیریتی و انگیزه مردمی، میتواند به الگویی موفق در شاخصهای رشد و توسعه آموزشی تبدیل شود.
خانمحمدی در پایان اظهار امیدواری کرد: در چشمانداز نهضت عدالت آموزشی، تجهیز مدارس به سیستمهای هوشمند و فناوریمحور در دستور کار قرار دارد و این اقدام گام مهمی برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بهویژه در مناطق کمتر برخوردار خواهد بود.
انتهای پیام/511/
-
پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۴ - ۱۲:۲۱:۰۰
-
۱۱ بازديد
-

-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/715775/