کرمان رصد

آخرين مطالب

برنامه تولید 3 پلتفرم ملی در کرمان موتور اجتماعي

برنامه تولید 3 پلتفرم ملی در کرمان موتور
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش «تابناک» به نقل از پرشین خودرو، ابوالفضل خلخالی معاون توسعه محصول کرمان موتور، در دومین رویداد فرصت های نوآوری و فناوری کرمان موتور(کیتونکس)، با اشاره به نمودار لبخند که ارزش یک محصول را بر اساس ارزش افزوده نشان می‌دهد، اظهار داشت: ما در بخش R&D یا توسعه محصول، بیشترین ارزش افزوده را داریم و در قسمت پروداکشن که تولید محصول است، کمترین ارزش افزوده را داریم.
بر همین اساس کشورهای توسعه‌یافته به این سمت رفته‌اند که پروداکشن (تولید) را در سایر کشورها برون سپاری می‌کنند و توسعه محصول که قسمت نرم موضوع است را داخل کشور انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه امیدواریم که به آن نقطه برسیم که بتوانیم توسعه محصول را به زنجیره ارزش خودروسازی در شرکت کرمان موتور اضافه کنیم، با اشاره به تحقیق و توسعه شرکت کرمان موتور بر روی سه پلتفرم اصلی، تصریح کرد: پلتفرم PS1 که اولین پلتفرم خودروی سواری ما است و بر روی این پلتفرم سه محصول در سه کلاس مختلف داریم. همچنین دو مگاپلتفرم خودروی سواری کوچک و متوسط KP1 و مگاپلتفرم KP2 که خودروی سواری بزرگ است را هدف قرار داده ایم. هر کدام از این پلتفرم‌ها برای ١5 سال کار در نظر گرفته شده‌اند و محصولاتی که بر روی این پلتفرم‌ها عرضه می‌شوند، با عمر پنج سال طراحی و تولید خواهند شد.
خلخالی ادامه داد: پلتفرم PS1 در سه تایپ بدنه سدان،‌ هاچ بک و SUV عرضه خواهد شد و سه نوع پیشرانه بنزینی، هیبریدی و فول الکتریک را روی این پلتفرم در نظر گرفته‌ایم و در دو نوع تیپ استاندارد و فول آپشن هم عرضه خواهد شد.
معاون توسعه محصول کرمان موتور درباره سایر پلتفرم‌ها توضیح داد: در پلتفرم KP1 ما چهار نوع بدنه سدان،‌ هاچ بک، کوپه و SUV را در نظر داریم. همچنین در پلتفرم KP2 ما سه نوع بدنه سدان، SUV و NPV را داریم؛ به لحاظ پیشرانه، بنزینی، PHEV، EV و REV را مدنظر قرار دادیم و دو نوع سیستم تحرک خودرو که 4wheel drive چهار چرخ متحرک و 2wheel drive دو چرخ متحرک هستند.
خلخالی با اشاره به برنامه‌های کرمان موتور اضافه کرد: به لحاظ زنجیره تامین، هدف سبد محصولات ما این است که ٣٠ درصد زنجیره تامین، قطعات وارداتی باشند و ٧٠ درصد داخلی سازی انجام شود. امروز ما به طور متوسط نزدیک به 4٠ درصد داخلی‌ سازی داریم و در پلتفرم PS1 ما بر اساس آخرین دفترچه داخلی سازی، 68 درصد داخلی سازی را ثبت کردیم که این عدد بزودی به بالای ٧٠ درصد نزدیک خواهد شد.
معاون توسعه محصول کرمان موتور ادامه داد: در سبد محصولاتمان به لحاظ محصولات داخلی و مونتاژی یا وارداتی، هدف‌گذاری این است که برای ٨٠ درصد محصولاتمان، محصول بومی و محصول ایرانی و ٢٠ درصد محصولات مونتاژی باشد. به لحاظ قوای محرکه، ١٠ درصد هدف محصولات برقی، ٣٠ درصد قوای محرکه هیبریدی و 6٠ درصد هم قوای محرکه بنزینی است. این اهداف برای برنامه توسعه هفتم که تا پایان سال ١4٠٧ می باشد، در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ما در بخش توسعه قوای محرکه بنزینی کم‌مصرف، کاهش مصرف سوخت ٢٠ درصدی را هدف قرار دادیم، میزان ساخت داخل ٧٠ درصد، تیراژ تولید سالیانه ٢5٠ هزار دستگاه و درصد سبد محصولات عمومی کرمان موتور 6٠ درصد است. قوای محرکه برقی، کاهش مصرف سوخت صد در صدی را شامل خواهد شد که ٧٠ درصد ساخت داخل خواهیم داشت و تیراژ تولید سالیانه‌ شرکت هم ٢5 هزار دستگاه خواهد بود و درصد سبد محصولات بومی کرمان موتور هم ١٠ درصد را شامل خواهد شد.
خلخالی ادامه داد: در مورد قوای محرکه هیبریدی، کاهش مصرف سوخت ٣5 درصدی را هدف قرار دادیم که با میزان ساخت داخلی سازی ٧٠ درصد، تیراژ تولید سالیانه ١٢5 هزار دستگاه و درصد سبد محصولات بومی کرمان موتور ٣٠ درصد خواهد بود.
معاون توسعه محصول کرمان موتور با اشاره به وضعیت هر کدام از این پروژه‌های توسعه محصول روی پلتفرم‌های یاد شده، اذعان داشت: ما در پلتفرم PS1، محصول ایگل بنزینی را به صورت کامل توسعه دادیم و امروز به عنوان اولین محصول بومی کرمان موتور فروش آن انجام می‌شود.

کرمان رصد

هاچ بک کی ام سی شادو سال آینده بازار می آید
وی متذکر شد: همزمان ما بر روی پلتفرم PS1، محصول PS12 را داریم که تحت عنوان شادو Shadow معرفی خواهد شد. به لحاظ ساخت نمونه‌ها، بالای ٧5 درصد پیشرفت داشته و نمونه‌های تولید آزمایشی در اسفندماه ١4٠٣ تولید می‌شوند، اما با فرض فرایندهای تست و فرایندهای مربوطه، در شهریورماه سال آینده محصول PS12 برای ورود به بازار آماده و تجاری سازی آن انجام خواهد شد.
خودرو ایگل هیبریدی تا پایان سال 1404 می آید
خلخالی ادامه داد: بر روی پلتفرم PS1 یک محصول برقی را در حال حاضر عرضه کردیم و در حال انجام فرایندهای توسعه یک محصول کاملا فول الکتریک هستیم و در بخش‌های مختلف با کمک شرکت‌های ایرانی این فرایند توسعه پیدا کرده و این پلتفرم کاملا پلتفرم بومی است و از حمایت‌های معاونت علمی ریاست جمهوری هم در توسعه ای آن محصول بهره‌مند بودیم. همزمان ما برای پلتفرم PS1 یک محصول هیبرید را توسعه دادیم که این محصول هم تحت عنوان خودروی ایگل هیبریدی تا ٣5 درصد کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت و تا پایان سال آینده فرایند تجاری سازی و ورود به بازار آن انجام خواهد شد.
وی با اشاره به شروع توسعه اولین محصول بر روی پلتفرم KP2 که محصول KP21 است، توضیح داد: این خودرو، یک محصول شاسی بلند است که در گروه سواری بزرگ به صورت SUV بوده و فرایندهای طراحی استایل انجام شده و نمونه‌های طراحی محصول در حال انجام است. 
معاون توسعه محصول کرمان موتوردرباره داخلی سازی قوای محرکه بنزینی گفت: در بخش قوای محرکه بنزینی کم‌مصرف یک موتور ١5٠٠ سی‌سی با ٧٠ درصد داخلی سازی داریم و در حال حاضر با تعریف پروژه‌های فناورانه ارتقاط این موتور در شرکت کرمان موتور در حال انجام است؛ به گونه‌ای که مصرف سوخت و آلایندگی آن به صورت قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد. براین اساس اگر پایان برنامه توسعه هفتم را در سال 1407 درنظر بگیریم، شرکت به 5٠٠ هزار دستگاه تولید دست خواهد یافت که بر اساس تقسیم‌بندی یاد شده حدود ٢٠ درصد آن متعلق به محصولات CKD (وارداتی) و الباقی کاملا محصولات ایرانی است که روی سه پلتفرمی که اشاره کردیم، در سه تیپ قوای محرکه برقی، هیبریدی و بنزینی کم‌مصرف تولید و عرضه خواهد شد. بر این اساس میزان ساخت داخل کرمان موتور به ٧٠ درصد می رسد و می‌توانیم در GDP ملی به اندازه نیم درصد با کمک شرکت کرمان موتور رشد داشته باشیم.
خلخالی در خصوص برنامه‌های شرکت کرمان موتور در زیست بوم توسعه فناوری صنعت خودرو متذکر شد: ما با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری با هدف نقش آفرینی در زیست بوم فناوری کشور، فرایندهای مختلفی را تعریف کردیم. یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که در این راستا برداشتیم، تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر است که بر این اساس برای توسعه فناوری‌های مورد نیاز شرکت کرمان موتور، از شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و شرکت‌های فناوری حمایت خواهیم کرد. انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با دانشگاه‌ها موردنظر قرار گرفته و دفاتر فناوری در دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها تاسیس می‌شود. بر همین اساس ما یک مرکز توسعه نرم‌افزار در دانشگاه شریف راه‌اندازی کردیم.
وی ادامه داد: ما در حوزه توسعه نرم‌افزارهای خودرویی یک برنامه مشترکی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف هدف‌گذاری کردیم که در این راستا یک مرکز توسعه نرم‌افزار در داخل دانشگاه شریف راه‌اندازی شده و امروز رسما افتتاحیه این مرکز هم محسوب می‌شود. این مرکز تحت عنوان مرکز متا با کمک دانشگاه صنعتی شریف و شرکت کرمان موتور راه‌اندازی خواهد شد و تمام نرم‌افزارهای مرتبط با خودرو در این مرکز هدف‌گذاری می‌شوند و توسعه‌ آن‌ها انجام خواهد شد.
معاون توسعه محصول کرمان موتور یادآور شد: یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که آینده یا حال حاضر حتی صنعت خودرو را به خودش اختصاص می‌دهد، شبکه برق و الکترونیک و سیستم‌های کمک‌کننده است. شرکت کرمان موتور از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و شرکت‌های تولیدی داخل کشور که در حوزه برق و الکترونیک، سنسورها، در حوزه کلاسترهای دیجیتال و کنترلرها فعالیت می‌کنند و بتوانند کمک کننده توسعه این مسائل باشند، برای همکاری دعوت به عمل می آورد.
تشکر وزارت صمت از تولید 3 پلتفرم ملی در کرمان موتور
سید محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، با ابراز امیدواری با برگزاری از این دست رویدادها و استفاده از ظرفیت‌های نهفته دانشگاه‌ها، گفت: ابتدا رحمت بفرستیم به کسانی که بنیان‌گذاران این صنعت و از پایه‌گذاران صنعت خودروی امروز ایران بودند؛ تلاش‌هایی که امروز ما ثمره آن‌ها را مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه به تولید ٧١٣ هزار دستگاه خودرو در پایان مهر ماه امسال دست یافته ایم، تصریح کرد: مشکلات مالی و تامین ارز و تحریم‌ها، در فعالیت تمام صنایع از جمله صنعت خودروسازی اثرگذار است؛ اما قطعه سازان و تولیدکنندگان با تمام موانعی که وجود دارد، در حال تولید و تامین قطعات و تجهیزات مورد نیاز هستند.
موسوی با بیان اینکه امروزه تحریم‌ها با پیشرفت تکنولوژی همسو شدند و روزانه پیشرفت می‌کنند، توضیح داد: حدود ٨6٠ همت منابع مالی در حوزه خودروسازی در چرحش است که عدد بزرگی است و در کنار آن سهم ١٢ درصدی صنعت خودرو در ارزش افزوده کشور و رتبه ١6 کشور ایران در جهان برای صنعت خودروسازی، نشان دهنده اهمیت و البته پیشرفت این صنعت است.
معاون صنایع و تجهیزات وزارت صمت ادامه داد: بر اساس داده‌های موجود، نیاز امروز کشور تولید حدود 1.5 میلیون دستگاه خودرو در سال است. یک زمانی تنها ایران خودرو و سایپا بودند و به یاد دارم که در خط تولید سمند برای تولید هزارمین دستگاه جشن می‌گرفتند و تولید این عدد خودرو بسیار با ارزش بود اما امروز این اعداد چندین برابر شده است. امروز با گسترش صنعت خودروسازی در ایران و افزایش فعالیت و تولید، مونتاژکاران نیاز به تغییر اسم دارند و داخلی سازی بالای 6٠ درصد تولید خودروها واقعا قابل تحسین است و به همین دلیل است که نمی‌توانیم دیگر مثل دهه‌های گذشته، مونتاژکاران را تنها یک مونتاژکار خودرو بدانیم و سهم آن‌ها در صنعت خودروسازی افزایش یافته است.
موسوی با توضیح این موضوع که حجم بالای قطعه سازی و تولید که در صنعت خودروی امروز کشور وجود دارد، نیازمند حمایت است، ادامه داد: باید رویکرد و نوع نگاه به این صنعت تغییر کند، دانشگاه‌ها باید برای کمک به صنایع قدم بردارند و تغییراتی را رقم بزنند که امروز با تلاش‌ها و کمک کرمان موتور شاهد این تغییرات هستیم که این اتفاقات مثبت باید تکرار شود و گسترش یابد.
وی ادامه داد: راهکار این موضوع، اعمال بعضی از حمایت‌های درست و به جا است که باید به بهترین شکل و البته فکر شده انجام شود و حتی نیاز است که بعضی از حمایت‌هایی که وجود دارد، حذف شود.
موسوی با تشکر از مدیران کرمان موتور و روسای دانشگاه شریف، گفت: امیدوارم بتوانیم به بهترین شکل ممکن از این فرصت‌ها استفاده کنیم که بتوانم روزبه‌روز در این صنعت پیشرفت‌های چشم‌گیری را مشاهده کنیم.
همچنین، حسن حدادپور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، در کیتونکس 2 کرمان موتور گفت: صنعت خودرو یکی از صنعت‌های پیشتاز در سراسر دنیاست و از حدود ٢٠٠ سال پیش که علم به صورت چشم‌گیری گسترش پیدا کرد، صنعت خودرو هم شکل گرفت و تا امروز که به حد کمال رسیده و مسیر پیشرفت آن شیب زیادی پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: امروز با نوآوری‌های علم و تکنولوژی، صنعت خودرو نیز پیشرفت‌های چشم‌گیری داشته و در سال‌های آینده شاهد گسترش خودروهای برقی، خودران و خودروهای متصل خواهیم بود که در دهه‌های گذشته تنها صحبت‌ها و تحقیق درباره این موضوع وجود داشت؛ اما امروز شاهد تولید انبوه این خودروهای پیشرفته هستیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی شریف توضیح داد: پیشرانه‌های جدیدی نیز در دنیا در حال توسعه و طراحی است که امیدواریم بتوانیم از آن‌ها با بهترین شکل و کیفیت در داخل کشور نیز استفاده کنیم؛ همانطور که امروز شاهد به‌روزترین خودروهای برقی در سطح خیابان‌های کشور هستیم که تا سال گذشته هیچ نمونه‌ای از آن‌ها در کشور وجود نداشت.
وی ادامه داد: با تصمیم‌گیری درست و حساب شده در سطح گسترده نیز می‌توانیم از صنایع مقدم در کشور باشیم. دانشگاه شریف و سایر دانشگاه‌های کشور محل ورود استعدادها و نخبگان کشور هستند و پتانسیل‌های بسیاری در این محل‌های آموزش عالی وجود دارد. ما می‌توانیم از ظرفیت‌های علمی و تجربی حدود ١٠ هزار دانشجو و چند صد استاد، از استادان برتر دانشگاه‌ها برای پیشرفت صنعت خودروسازی استفاده کنیم و ظرفیت‌های اکوسیستم آموزشی و پژوهشی کشور را در بهترین مسیر و با روش‌های صحیح مورد استفاده قرار دهیم.
حدادپور با اشاره به پیشرفت‌های اخیر صنعت خودروسازی در استفاده از تکنولوژی روز دنیا، اضافه کرد: روزهایی را آرزو می کنم که در هنگام استفاده از خودروهای ایرانی، بهترین تکنولوژی‌ها با بالاترین کیفیت در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد و خودروهای ایرانی در بازار با خودروهای روز دنیا رقابت کند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/664721/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دستگیری سارقان زورگیر 9 میلیارد تومان طلا در سیرجان

نکوداشت چهره‌ ماندگار عرصه پزشکی کرمان برگزار می‌شود

فعالیت باشگاه‌های مس در راستای عمومی کردن ورزش باشد/ لزوم راه‌اندازی آکادمی‌های ورزشی در سایر رشته‌ها

پزشکیان هدف پروژه‌ بگیران‌

پازل جدید تندروها برای حذف ظریف

بازخوانی مکتب سردار دل‌ها با ویژه برنامه «جهت» از شبکه دو

دلیل چاقی بعد از کاهش وزن کشف شد

ضد آفتاب جدیدی که پوست را خنک می‌کند

ترکیب کریم باقری هنوز مشخص نیست

زمان دیدار سپاهان و پرسپولیس در جام حذفی فوتبال اعلام شد

اعلام برنامه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ایران

پوست انار را دور نریزید/ فواید دمنوش انار

برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی

اعلام ویژه برنامه های حماسه ٩ دی در کرمان

اجازه نمی‌دهم فرشید در مس رفسنجان بازی کند!

برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی/زمان بازی سپاهان - پرسپولیس مشخص شد

برنامه دیدارهای مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی/زمان بازی سپاهان – پرسپولیس مشخص شد

تاریخ بازی بزرگ مشخص شد؛ پرسپولیس 24 بهمن در اصفهان و استقلال 25 در قزوین!

قهرمان ایران، آسیا و تیم سوم جهان وارد می‌شود

تشریح ویژه برنامه‌های حماسه ٩ دی در کرمان

برنامه و مکان مسابقات مرحله یک هشتم جام حذفی فوتبال/ زمان ال‌کلاسیکو مشخص شد

اعلام برنامه یک‌هشتم جام حذفی؛ زمان ال‌کلاسیکو مشخص شد

زلزله رفع فیلترینگ واتس آپ و گوگل پلی/ این افتخار بماند برای پزشکیان/ در جلسات بعدی بقیه پلتفرم ها رفع فیلتر می شوند

زمان ال‌کلاسیکو مشخص شد

سیگنال‌های مذاکره؛ اظهارنظر مقامات ایران و آمریکا درباره سناریوهای پیش‌رو

نقشه ضعیف شدن سوریه

تخلف مجلس با ادعای صیانت از قانون

کیش وزیر به بازار

تهدید به تغییر دکترین هسته‌ای، تاثیر خود را گذاشت

نکوداشت سال‌یاد آیت‌الله منتظری(ره) با محوریت «حقوق مخالفان و وفاق ملی»

بزرگتر شدن مغز با فعالیت غیر عادی روده

سیستم دفاعی باکتری روده انسان به ندرت به‌روزرسانی می‌شود

پوست انار را دور می‌ریزید؟ / خواص دمنوش انار که از آن بی خبرید

نارضایتی مشتریان از کرمان موتور برای تأخیر و تغییرات ناگهانی خودروها

حضور ارتش در تمامی بلایای طبیعی به عنوان یکی از نیروهای پیشگام در کنار مردم

دعوت از 36 بازیکن برای اردوی جدید تیم ملی

پرسپولیس، در انتظار تغییرات مدل کریم باقری!

دعوت 36 بازیکن به اردوی تیم ملی نوجوانان

دعوت 36 بازیکن به تیم فوتبال نوجوانان

پیکر شهید مدافع حرم در رفسنجان تشییع شد+تصاویر

سرمقاله صبح نو/ واقعیت قدرت سخت ایران

ایجاد خاصیت آنتی‌باکتریال روی شیرآلات با نانوذرات

«‌جی‌پی‌تی-5» ارزش هزینه کردن نداشت!

مراسم اختتامیه مسابقات رالی خانوادگی ایثارگران سراسر کشور در استان مازندران برگزار شد

دستگیری سارقان زورگیر 90 میلیارد طلا در سیرجان

محوطه‌سازی مسجد جامع گورتان انجام می‌شود

تکمیل محوطه‌سازی مسجد جامع گورتان

بهنام برزای به دلایل انضباطی از مس رفسنجان جدا شد

آخرین وضعیت مصدومان استقلال مقابل چادرملو

دشمنان تحریم می‌کنند تا مردم را ناامید و بدبین به نظام جمهوری اسلامی کنند/همگان در راستای روشنگری و بصیرت‌افزایی وظیفه داریم