کرمان رصد

آخرين مطالب

خبرهایی از جناب‌خان، فرزاد حسنی، محمدرضا گلزار و یک خیانت بزرگ به سینمای ایران اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - انتقاد دو بازیگر، سرگذشت روستایی که پایتخت شد و «فرهنگ» صادر کرد!،‌ نکاتی درباره شعار «نَصْرُ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیبٌ»، نظارت دهه شصتی وزارت ارشاد در جهان هوش مصنوعی!،‌ رونمایی از 30 کتیبه گِلی هخامنشی،‌ جایگاه تلویزیون در ایران بعد از 66 سال،‌ یک پیشنهاد فوری به وزیر ارشاد و ... از جمله اخبار این هفته فرهنگی هنری ایسنا بودند.
به گزارش ایسنا، بهروز شعیبی که این روزها «آغوش باز» را به عنوان یک کمدی درام روی پرده سینماها دارد، معتقد است: در سه سال گذشته یک سینمای نازل از ایران به دنیا معرفی شده و جریان بسیار بدی شکل گرفته است. این بزرگترین خیانت به سینمای ایران است چراکه از نظر کیفی و اعتبار، لطمه بزرگی وارد کرده است.
فرزاد حسنی: افرادی مثل من با چالش روبرو هستند
فرزاد حسنی با اشاره به حضور خود به عنوان بازیگر در سینما و فیلم «یازده یازده» گفت: افرادی مثل من با چالش روبرو هستند. به این دلیل که ما قبلاً در زمینه اجرا فعالیت کرده‌ایم و بعد مخاطبان ما را به عنوان بازیگر در آثار مختلف دیده‌اند اما من خیلی پیش از این شاگرد استاد سمندریان، سیروس شاملو بودم و خاستگاه اصلی‌ام تئاتر بوده است.
انتقاد جواد هاشمی از بی‌عدالتی در تبلیغات
سیدجواد هاشمی با انتقاد از نابرابری در حمایت از فیلم‌های کودک در بخش تبلیغات، بیان کرد: وقتی رقابت سالم در اکران برقرار نباشد، بخش خصوصی سینما سقوط خواهد کرد.
جعلیاتی به نام سهراب سپهری!
یکی از شاعرانی که شعرهایی جعلی به نامش در فضای مجازی منتشر شده، سهراب سپهری شاعر نام آشنای کاشانی است.
برنده نوبل ادبیات 2024 معرفی شد
جایزه نوبل ادبیات سال 2024 به «هان کانگ» نویسنده اهل کره جنوبی رسید.
قتل هولناک یک هنر با لیزرهای بازاری
هنر خوشنویسی در سال‌های اخیر به واسطه پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییراتی شده است؛ تحولاتی که اگرچه ریشه در تاریخ خوشنویسی دارند اما گاه این هنر را از قالب‌ سنتی‌ خود خارج کرده است. ظهورِ شیوه و سبک‌های جدید اگرچه موجب پویایی هنر خوشنویسی شده اما به دلیل دسترسی آسان به آن، پای شِبهِ هنرمندانی را نیز به این عرصه وارد کرده است.
پرتره‌های سخنگو هنرِ آینده‌اند!
کیوریتور نمایشگاهِ جدید موزه هنرهای معاصر تهران، آثار ژانرِ پرتره گنجینه این موزه را نمایشگاه‌گردانی کرده است؛ او که از به همین سبب پژوهشی بر پرتره‌های مدرن و معاصر انجام داده معتقد است، آثار پرتره‌ای که امروزه با هوش مصنوعی طراحی می‌شود، احتمالا در آینده در دسته‌بندی آثارِ هنری قرار خواهد گرفت.
سرگذشت روستایی که پایتخت شد و «فرهنگ» صادر کرد!
14 مهر روز «تهران» بود؛ یک‌ روز برای شهری که دیگر در آن خبری از انارستان‌ها نیست، چنارهایش رو به افول گذاشته‌اند، بافت‌های تاریخی‌اش در حال فراموشی است و حتی کمتر کسی می‌داند که تهرانِ مهاجرپذیر هم فرهنگِ اصیل هنری، غذایی، فلسفی و... مخصوص به خود را داشته که این روزها حتی نماینده معرفی فرهنگ ایرانی به جهانیان است!
«عروسک‌های معلول» را می‌توان وارد دنیای کودکان کرد؟
ساخت و عرضه عروسک‌هایی با نواقض ظاهری و تفاوت‌های فیزیکی نسبت به تعریفی که از یک انسان سالم و کامل در ذهن همه افراد وجود دارد، چندسالی است که در دنیا فراگیر شده است. موضوعی که البته تولیدکنندگان و مسئولان ایرانی به دلیل فقدان یک پیوست فرهنگی کامل و مشابه آنچه که در سایر نقاط جهان اتفاق افتاده، کمتر به آن پرداخته‌اند.
وقتی یک «مُد» زندگی را نجات می‌دهد!
«مُد پایدار» واژه‌ای است که طی چند سال گذشته بیشتر به گوش می‌خورد. روندی جهانی در صنعت مد که سعی دارد تا جای خالی عدم توجه مدِ پیشرفته به محیط زیست را پر کند و از این طریق جلوی از بین رفتن زندگی را بگیرد، اما با این حال ما در ایران به دلایل مختلفی یا کمتر با این واژه نجات دهنده مانوس هستیم و یا گاهی اوقات اگر کاری هم در راستای این مُد انجام دهیم از روی عادت است و اطلاع کاملی از آن نداریم!
شعار «نَصْرُ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیبٌ» و چند نکته
پس از ترور شهید سیدحسن نصرالله یکی از شعارهایی که در جای‌جای شهر به چشم می‌خورد آیه 13 سوره صف یعنی «نَصْرُ مِنَ اللَّهِ وَ فَتْحٌ قَرِیبٌ» است، اما سوال اینجاست که این آیه چه ارتباطی با جبهه مقاومت دارد.
چرا حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) به شهر ری آمد؟
مدیرکل هماهنگی مراکز علمی و فرهنگی آستان عبدالعظیم(ع) گفت: حضرت عبدالعظیم(ع) به عنوان موکل امام هادی(ع) به مناطق استراتژیک از جمله ری اعزام شد تا معارف اهل‌بیت(ع) به ویژه موضوع غیبت امام آخرالزمان را برای مسلمانان تشریح کند.
نظارت دهه شصتی وزارت ارشاد در جهان هوش مصنوعی!
10 سال قبل اگر قصد صحبت کردن از وظایف وزارت فرهنگ در حوزه موسیقی را داشتیم، می‌توانستیم به مواردی از جمله صدور مجوز برای انتشار آثار موسیقی و برگزاری کنسرت‌ها، همچنین برگزاری چند جشنواره موسیقی از جمله جشنواره موسیقی فجر، نواحی و جوان اشاره کنیم اما امروز این پرسش به ذهن متبادر می‌شود که وزارت فرهنگ در حوزه موسیقی دقیقا چه سیطره‌ای دارد و آیا چشم‌انداز روشنی برای فعالیت‌های یک دهه آینده آن وجود دارد؟
برای محمدرضا گلزار؛ مردی که می‌خواهد همه‌فن حریف باشد!
محمدرضا گلزار چند روز پیش با انتشار قطعه موسیقی «خراب کردی» با همکاری مهراد جم بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است؛ یک موسیقی پر سر و صدا که بعضی‌ها دوستش دارند و برخی هم مسخره اش می‌کنند!
حریم تخت جمشید شکسته می‌شود؟
تصاویری در اختیار ایسنا قرار گرفته که گویای آن است که حریم تخت جمشید با تحرکاتی مواجه است. پرس‌وجوهای بیشتر نشان می‌دهد یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مناقصه‌ای برگزار کرده و قرار است در حریم تخت جمشید تأسیسات گردشگری ساخته شود. کنشگران میراث فرهنگی اما این اقدام را به مثابه شکستن حریم درجه یک تخت جمشید می‌دانند. مدیرکل میراث استان فارس اما می‌گوید: کلیات طرح در شورای فنی استان به تصویب رسیده و قرار است سازه به صورت پرتابل (قابل جابه جایی) باشد و پروژه از سوی شرکتی کاملا دولتی و در زمینی دولتی اجرا می‌شود و هیچ مالکیت و انتفاع شخصی در آن وجود ندارد.
گنجینه زمین‌گیر شده غزه در ژنو
گنجینه‌های باستان‌شناسی و تاریخی از نوار غزه در حال نمایش در ژنو هستند؛ میراث یک سرزمین ویران‌شده که به ویژه در یک سال اخیر زیر بمباران گسترده رژیم اسرائیل بوده است.
30 کتیبه گِلی هخامنشی رونمایی شد
گل‌نبشته‌های هخامنشی استردادشده از آمریکا با حضور مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در موزه ملی ایران رونمایی شد. نمایش 30 قطعه از این کتیبه‌ها که مهرهای اساطیری بدون متن هستند تا 30 آبان ادامه دارد.
موانع استرداد الواح هخامنشی از آمریکا به ایران
اعلام ضوابط «وضعیت فوق‌العاده سفر»؛ جریمه کسر نشود!
وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شرایط لغو سفرهای داخلی و خارجی و انصراف از مسافرت را به دنبال ابطال پروازها در روزهای گذشته، با اعلام وضعیت «فوق‌العاده» و «غیرقابل پیش‌بینی» تشریح کرد.
کسی این مسافران را گردن نمی‌گیرد
حاشیه‌دارها!
پلتفرم‌های وی‌اودی طی 6 ماه اول سال، با حواشی متعددی مواجه شدند که بخش اعظم این حاشیه‌ها به سریال‌های در حال پخش بازمی‌گردد.
جایگاه تلویزیون در ایران بعد از 66 سال؛ بُعد سیاسی پررنگ، سرگرمی و تفریحی کمرنگ!
آن زمان که تلویزیون با سریال‌هایی نظیر «مرادبرقی» و «دایی جان ناپلئون» و ... شهرها را خلوت می‌کرد، فکرش را نمی‌کرد این روزها بعد از عبور مسیری 66 ساله و با وجود اینکه تنها سرگرمی رایگان در این روزهای کشور است با چالش‌هایی در مقابل دنیای مجازی مرجعیت رسانه‌ای و جذب مخاطب مواجه شود.
کارتون‌های خارجی که بچه‌ها را می‌ترساند!
کودکان دهه‌های 60 و 70 با کارتون‌هایی بزرگ شدند که بعضی در عین جذابیت و آرامی، شخصیت‌هایی را به تصویر کشیدند که کودکان را با حس ترس آشنا کردند.
آخرین وضعیت پخش «جناب خان»، «مهمانی» و چند برنامه دیگر
مدیر شبکه «نسیم» جزئیاتی جدید از تدارک برنامه‌های «مسابقه بی‌سابقه» با اجرای فرزاد حسنی و «هزار و یک» که عروسک «جناب‌خان» قرار است در آن حضور داشته باشد و برنامه «برمودا» و همچنین ادامه ساخت «مهمانی» ایرج طهماسب داد.
پایان یک پرونده 9 ساله
یکی از قدیمی‌ترین پرونده‌های حوزه تصویری کشور با حکم دیوان عالی کشور بسته شد و به نظر می‌رسد حالا زمان خوبی است که قوانین حقوق مولفان که سال‌ها قبل تدوین شده است، بر اساس شرایط روز، بازنگری شود.
پیشنهادهایی برای خواندن: 
از رنگ عوض کردن تا دیدن نام «USA» در پرچم ایران!
از عملیات «عما» چه می‌دانید؟
مردی که نامش با لغتنامه دهخدا گره خورده است!
«بی‌بی» از «اشرف» درس بگیرد
اوضاع نابسامان سیاست‌گذاری فرهنگی و یک پیشنهاد فوری به وزیر ارشاد
داستان نخستین مواجهه یک خانواده با جنگ
چرا این آلبوم 6 سال پس از تولید منتشر شد؟
صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
تأخیر در برپایی یک نمایشگاه بخاطر ترور
توصیه‌های آیت‌الله مجتهدی برای استجابت دعا
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/662942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اولین مسابقه طراحی خودرو کرمان موتور برگزار می شود

محل حادثه منجر به فوت کارگر مس سرچشمه پلمب شد

معرفی کتاب شهرکرد در گذر زمان اثر هنرمند چهارمحال و بختیاری+ فیلم

اولین فیلم منتشر شده توسط حزب الله لبنان از نبرد زمینی با ارتش اسرائیل (زیرنویس فارسی)

سرگردانی 400 نفر در مجتمع تجاری پرحاشیه ساری! / مسئولین پاسخگوی تخلفات باشند

بهره برداری از پروژه مرمت و بازآفرینی مسیر گردشگری روستای تاریخی فهرج

آغاز دور جدید فروش اقساطی خودرو | خرید خودرو از دم قسط زیر قیمت بازار و تحویل 3 ماهه

ریشه پیشرفت

موازی کاری و سردرگمی مهمترین چالش بازآفرینی شهری است

قزوین از ظرفیت بافت تاریخی استفاده کند

امروز نخبگان اروپا از گفتمان مقاومت دفاع می‌کنند

نخستین یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری در کرمان برگزار شد

ایران،پیشرو در پیوند قرنیه

بازدید میدانی معاونین شهرسازی کلانشهرهای ایران از پروژه های بازآفرینی شهری محله هادی آباد

ظرفیت ویژه کرمان در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی

(ویدئو) جنجال عجیب بر سر آهنگ جدید گلزار؛ چرا کامنت‌ها را بستی؟

خطر بیخ گوش محور مقاومت

استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: نمایی ساده از جنگ خاورمیانه

یک ماموریت، 2 اجرا: پیجرها در لبنان - فیلترینگ در ایران

شکست بزرگ پوتین در رونمایی از مرگ‌بارترین سلاح جهان

کریم باقری |کریم باقری در باشگاه پرسپولیس/زندگی کریم باقری در پرسپولیس

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری 1403| همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری به کجا رسید؟/ علی‌الحساب بعدی بازنشستگان 3 میلیون خواهد بود؟

علیرضا جهانبخش در کدام تیم است| علیرضا جهانبخش به کدام تیم میپیوندد

نماز تراویح چیست| شیعیان نماز تراویح نمیخوانند/ نحوه خواندن نماز تراویح

جامعه بشری برای صلح نیازمند اندیشه حافظ است

وزیر میراث فرهنگی: جهان برای صلح باید با اندیشه حافظ آشنا شود

ماموریت ناسا برای یافتن مکان‌های قابل سکونت در قمر «اروپا»

ویدئوی طوفان میلتون از پنجره کپسول دراگون

بارش شدید باران و تگرگ‌ پس از توفان و گرد و خاک در پسکرانه‌های‌ هرمزگان‌ و محورهای مواصلاتی منتهی‌ به جنوب کرمان‌

بارش باران و کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

برگزاری دوره آموزش و توانمندسازی در شهرستان قلعه‌گنج

فردا؛ رگبار باران و رعدوبرق در شهر‌های شمالی کشور

مانور تیم‌های واکنش سریع شرکت‌های آب و فاضلاب جنوبشرق کشور

مزار شهید مغفوری میعادگاه دردمندان است

روستای تاریخی جزین بازسازی می شود

تعداد متهمان پرونده بزرگ قاچاق سوخت در جنوب کرمان به 11 نفر رسید

شرکت کرمانی برای ایفا نکردن تعهدات ارزی 176 میلیارد جریمه شد

تجمع لبیک یا خامنه‌ای در گلزار شهدای قم برگزار شد

قاب دونفره و صمیمی رضا گلزار با رپر مشهور

آخرین خبر از وضعیت سلامتی «رضا آشفته» به روایت سخنگوی دولت /جامعه هنر و رسانه مورد حمایت دولت هستند

حادثه معدن طبس؛ ناگفته‌هایی تکان‌دهنده

طرز تهیه سرکه انار برای درمان کبد چرب؛ روش سنتی

برداشت انار از باغ‌های جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شد

محل حادثه منجر به فوت کارگر مس سرچشمه رفسنجان پلمب شد

بازداشت خبرنگار آمریکایی در اسرائیل به دلیل افشای محل اصابت موشک‌های ایران

روستای تاریخی فهرج یک گام نزدیک‌تر به جهانی شدن

مس شهربابک 2-0 نفت و گاز گچساران

بازارچه مهربانی در جزیره کیش

استقرار تیم سیار اهدای خون در جزیره کیش

جریمه 176 میلیاردی یک شرکت کرمانی برای ایفا نکردن تعهدات ارزی