کرمان رصد

آخرين مطالب

روستای تاریخی فهرج یک گام نزدیک‌تر به جهانی شدن اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/یزد اقدامات مرمتی و مسیر گردشگری روستای تاریخی فهرج در جوار شهر میراث جهانی یزد طی مراسمی رونمایی شد؛ اقداماتی که شانس انتخاب این روستا به عنوان یک دهکده جهانی از سوی سازمان جهانی گردشگری را قوت بخشید.
«محمد جواد ابوالحسینی» معاون عمرانی استانداری یزد در مراسم رونمایی از مسیر جدید گردشگری روستای تاریخی فهرج یکی از روستاهای منتخب کشورمان جهت معرفی به عنوان بهترین دهکده گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری که شامگاه پنجشنبه نوزدهم مهرماه برگزار شد، با اشاره به خاطراتی از سکونت خود در این روستا طی بازه‌ای زمانی، اظهار کرد: اکر مردم پای کار نباشد، دولتها و حکومت‌ها ناکام در برنامه‌های خود خواهند بود.
وی با بیان این اصل شکل گیری تاریخ و تمدن از آن مردم است، گفت: میراث تمدنی و میراث فرهنگی شکل گرفته در جای جای استان یزد از جمله در روستای تاریخی فهرج، سینه به سینه به نسله‌ای امروز منتقل شده و این فرهنگ و روسم این دیار نزدیک‌ترین به فرهنگ ایرانی اسلامی است.

کرمان رصد

معاون استاندار از آغاز ساخت اورژانس روستای فهرج به همت خیرین خبر داد و عنوان کرد: مرکز جامع سلامت روستا نیز در مرحله محوطه سازی است.
وی با بیان این که بهترین منابع آب زیرزمینی استان مربوط به همین منطقه است و امیدواریم مشکل تامین آب پایدار روستا را به سرعت دنبال کنیم.

کرمان رصد

ابوالحسینی ضمن قدردانی از همت بخش دولتی، بخش خصوصی و خیرین و اهالی روستا در راستای مرمت و آبادانی بافت تاریخی فهرج، عنوان کرد: به زودی کارگاه‌های مرمتی روستا جمع آوری خواهد شد ولی مهمترین هدف از این اقدامات، بازگشت زندگی به بافت تاریخی روستاست که به همت خود اهالی و بهبود برخی واحدهای مسکونی راکد محقق خواهد شد.

کرمان رصد

«سید محمد رستگاری» مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم با اشاره به برخی مشکلات ذکر شده توسط اهالی روستا، اظهار کرد: قطعاً روستاها نیز با مشکلات متعددی مواجه هستند و باید تلاش شود تا شرایط هر روز بهتر از گذشته شود ولی بهانه حضور امشب مسئولان در این روستا قدردانی از مردم و اهالی این روستای تاریخی برای همراهی با مجموعه‌های دولتی برای مرمت و آبادانی این روستاست.
وی افزود: اگر ورود معاونت عمرانی استانداری برای تعامل و هم افزایی دستگاه‌های مرتبط و غیرمرتبط و همت بخش خصوصی و تیم تخصصی مرمت این روستای تاریخی، شاهد زیبایی امروز این روستا نبودیم.

کرمان رصد

این مسئول گفت: خوشبختانه مجموعه اقدامات صورت گرفته در روستای فهرج به الگویی در کشور تبدیل شده و نام این روستای تاریخی را پرآوازه‌تر کرده که باید آن را قدر بدانیم.
رستگاری ابراز امیدواری کرد با تداوم این اقدامات و افزایش اقامتگاه‌های محلی برای حضور گردشگران بیشتر، شاهد رونق گردشگری فهرج و درآمدزایی بیشتر اهالی و آبادانی روزافزون این روستا باشیم.

کرمان رصد

«نجمه نادری» مجری طرح حفظ و آبادانی روستای تاریخی فهرج نیز ضمن قدردانی از همراهی اعضای شورا و مردم روستای فهرج، اظهار کرد: اگر این همراهی‌ها نبود شاید بسیاری از اقدامات صورت گرفته تاکنون، مدت مدیدی به طول می‌انجامید.
وی با اشاره به انتخاب فهرج به عنوان دومین کاندیدا در بین روستاهای ایران برای انتخاب به عنوان بهترین دهکده‌های گردشگری از سوی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO)، گفت: اقدامات مرمتی در مسیر گردشگری روستای فهرج تاکنون شش ماه طول کشیده و قطعاً فعالیتهای دیگری نیز برای رونق گردشگری روستا تا نوروز 1404 انجام خواهد شد.

کرمان رصد

نادری با بیان این که هدف از اقدامات صورت گرفته نه به معنای واگذاری فهرج به غیر از ساکنین آن بلکه در واقع آماده سازی آن برای میزبانی از میهمانانش است، عنوان کرد: خوشبختانه در این مدت علاوه بر مرمت دیواره‌های روستا و ایجاد مسیر مناسب سالمندان برای گردشگری در روستا، سرویس‌های بهداشتی روستا ساماندهی، معابر روستا نورپردازی و تابلوهای معابر آن تعویض شد.
وی گفت: مسجد جامع فهرج با قدمت 1100 سال کهن‌ترین مسجد جامع در کشورمان است و این نشان از وجود مسلمانانی در این دیار است که برای عبادت خود اقدام به ایجاد مسجدی جامع در دیار خود کرده‌اند و ما نیز اهتمام داریم که به همت اهالی، این میراث ارزشمند را حفظ و به جهانیان معرفی کنیم.

کرمان رصد

مجری طرح بهسازی این روستای تاریخی گفت: قطعاً در گذر زمان شاهد فرسایش روستا و اقدامات صورت گرفته، خواهیم بود ولی باید روستایمان را همانند خانه خود حفظ کنیم.
نادری در پایان نیز با پیش‌بینی افزایش گردشگرانی که در آینذه برای بازدید از این روستا به این دیار سفر خواهند کرد، گفت: باید فرهنگ روستا را خود اهالی حفظ و مهمانان روستا را نیز به رعایت این فرهنگ غنی ترغیب کنند.
این مراسم با حضور فرماندار یزد و جمعی از مسئولان استان و شهرستان یزد و اهالی این روستای تاریخی برگزار شد و در پایان از همکاران و فعالان در این زمینه با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/662981/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بهره برداری از پروژه مرمت و بازآفرینی مسیر گردشگری روستای تاریخی فهرج

آغاز دور جدید فروش اقساطی خودرو | خرید خودرو از دم قسط زیر قیمت بازار و تحویل 3 ماهه

ریشه پیشرفت

موازی کاری و سردرگمی مهمترین چالش بازآفرینی شهری است

قزوین از ظرفیت بافت تاریخی استفاده کند

امروز نخبگان اروپا از گفتمان مقاومت دفاع می‌کنند

نخستین یادواره شهید عبدالمهدی مغفوری در کرمان برگزار شد

ایران،پیشرو در پیوند قرنیه

بازدید میدانی معاونین شهرسازی کلانشهرهای ایران از پروژه های بازآفرینی شهری محله هادی آباد

ظرفیت ویژه کرمان در سرمایه‌گذاری صنایع پایین دستی

(ویدئو) جنجال عجیب بر سر آهنگ جدید گلزار؛ چرا کامنت‌ها را بستی؟

خطر بیخ گوش محور مقاومت

استراتژیست آمریکایی مطرح کرد: نمایی ساده از جنگ خاورمیانه

یک ماموریت، 2 اجرا: پیجرها در لبنان - فیلترینگ در ایران

شکست بزرگ پوتین در رونمایی از مرگ‌بارترین سلاح جهان

کریم باقری |کریم باقری در باشگاه پرسپولیس/زندگی کریم باقری در پرسپولیس

دریافت حکم همسان سازی بازنشستگان کشوری 1403| همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری به کجا رسید؟/ علی‌الحساب بعدی بازنشستگان 3 میلیون خواهد بود؟

علیرضا جهانبخش در کدام تیم است| علیرضا جهانبخش به کدام تیم میپیوندد

نماز تراویح چیست| شیعیان نماز تراویح نمیخوانند/ نحوه خواندن نماز تراویح

جامعه بشری برای صلح نیازمند اندیشه حافظ است

وزیر میراث فرهنگی: جهان برای صلح باید با اندیشه حافظ آشنا شود

ماموریت ناسا برای یافتن مکان‌های قابل سکونت در قمر «اروپا»

ویدئوی طوفان میلتون از پنجره کپسول دراگون

بارش شدید باران و تگرگ‌ پس از توفان و گرد و خاک در پسکرانه‌های‌ هرمزگان‌ و محورهای مواصلاتی منتهی‌ به جنوب کرمان‌

بارش باران و کاهش دما در استان‌های شمالی کشور

برگزاری دوره آموزش و توانمندسازی در شهرستان قلعه‌گنج

فردا؛ رگبار باران و رعدوبرق در شهر‌های شمالی کشور

مانور تیم‌های واکنش سریع شرکت‌های آب و فاضلاب جنوبشرق کشور

مزار شهید مغفوری میعادگاه دردمندان است

روستای تاریخی جزین بازسازی می شود

تعداد متهمان پرونده بزرگ قاچاق سوخت در جنوب کرمان به 11 نفر رسید

شرکت کرمانی برای ایفا نکردن تعهدات ارزی 176 میلیارد جریمه شد

تجمع لبیک یا خامنه‌ای در گلزار شهدای قم برگزار شد

قاب دونفره و صمیمی رضا گلزار با رپر مشهور

آخرین خبر از وضعیت سلامتی «رضا آشفته» به روایت سخنگوی دولت /جامعه هنر و رسانه مورد حمایت دولت هستند

حادثه معدن طبس؛ ناگفته‌هایی تکان‌دهنده

طرز تهیه سرکه انار برای درمان کبد چرب؛ روش سنتی

برداشت انار از باغ‌های جنوب آذربایجان‌غربی آغاز شد

محل حادثه منجر به فوت کارگر مس سرچشمه رفسنجان پلمب شد

بازداشت خبرنگار آمریکایی در اسرائیل به دلیل افشای محل اصابت موشک‌های ایران

روستای تاریخی فهرج یک گام نزدیک‌تر به جهانی شدن

مس شهربابک 2-0 نفت و گاز گچساران

بازارچه مهربانی در جزیره کیش

استقرار تیم سیار اهدای خون در جزیره کیش

جریمه 176 میلیاردی یک شرکت کرمانی برای ایفا نکردن تعهدات ارزی

جنگ نزدیک است؟

وحشت نتانیاهو از وحدت لبنان

شیوخ زنده‌اند؟

بازگشت صف‌های خرید به بورس

درخواست برخی نماینده‌ها: تجدید نظر در دکترین دفاعی با ساخت سلاح هسته‌ای