کرمان رصد

آخرين مطالب

هواپیمای مافوق صوت ناسا یک مانع بزرگ را در آستانه اولین پرواز برطرف کرد علمي

هواپیمای مافوق صوت ناسا یک مانع بزرگ را در آستانه اولین پرواز برطرف کرد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا /هواپیمای مافوق صوت «X-59» ناسا با یک دور جدید از آزمایش‌های موفق، پیشرفت را به سمت اولین پرواز خود ادامه می‌دهد.
هواپیمای مافوق صوت «X-59» برای شکستن دیوار صوتی بدون تولید امواج صوتی که معمولا در اثر پرواز مافوق صوت ایجاد می‌شوند، طراحی شده و نتایج جدیدترین آزمایش‌های این وسیله نقلیه در تاسیسات «اسکانک ورکس»(Skunk Works) واقع در کالیفرنیا انجام شده‌اند، نشان می‌دهند X-59 ممکن است به زودی به این موفقیت دست یابد.
به نقل از اسپیس، ناسا و شرکت «لاکهید مارتین»(Lockheed Martin) سازنده X-59 اخیرا این هواپیما را در آزمایش تداخل الکترومغناطیسی مورد بررسی قرار دادند تا اطمینان حاصل شود که حسگرها، رادیو و تجهیزات مسیریابی آن با یکدیگر تداخل ندارند. به گفته مهندسان ناسا، X-59 با موفقیت از این آزمایش‌ها عبور کرد.
«یوهان لین»(Yohan Lin)، سرپرست هوانوردی X-59 ناسا گفت: رسیدن به این مرحله نشان می‌دهد که هواپیما در حال پیشرفت است. دیدن این پیشرفت هیجان‌انگیز است، زیرا می‌دانیم مانع بزرگی را برطرف کرده‌ایم که ما را به اولین پرواز X-59 نزدیک‌تر می‌کند.
در طول آزمایش‌ها، ناسا نه تنها سیستم‌های اویونیک و حسگر X-59 را فعال کرد تا از عدم تداخل آنها با یکدیگر اطمینان حاصل کند، بلکه به دنبال نشانه‌هایی بود که ثابت کنند این سیستم‌ها می‌توانند روی سیستم‌های سایر هواپیماهای تحقیقاتی نیز تأثیر بگذارند. به عنوان مثال، ناسا قصد دارد یک جت «F-15D» را پشت X-59 به پرواز درآورد. این هواپیما به یک کاوشگر هوایی با طراحی ویژه مجهز خواهد شد که به اندازه‌گیری امواج ضربه‌ای تولیدشده توسط هواپیمای مافوق صوت کمک خواهد کرد.

کرمان رصد


لین گفت: ما یک سیستم را فعال می‌کنیم و به نظارت بر سیستم دیگر می‌پردازیم تا مسائلی مانند نویز، مشکلات و خطاها را تشخیص دهیم. در طول آزمایش‌های اخیر، ناسا یک F-15D را در فاصله 14 متری X-59 به نمایش گذاشت تا سازگاری بین دو هواپیما ثابت شود. پس از آن، F-15D و X-59 از هم جدا شدند تا در فاصله 152 متری یکدیگر قرار بگیرند. بدین ترتیب، آنها شرایطی را شبیه‌سازی کردند که با هم در آن پرواز خواهند کرد.

کرمان رصد


اکنون که X-59 آزمایش تداخل الکترومغناطیسی را پشت سر گذاشته است، مهندسان سیستم‌های اویونیک و تله‌متری آن را بررسی خواهند کرد تا تجربه احتمالی آن را در طول پرواز شبیه‌سازی کنند.
ناسا و لاکهید مارتین برای ایجاد هواپیمایی که بتواند دیوار صوتی را بشکند و در عین حال فقط صدایی را تولید کند که روی زمین زیر آن شنیده شود، یک هندسه منحصربه‌فرد را برای X-59 طراحی کردند و موتور را درست در قسمت بالای هواپیما قرار دادند.
موشک X-59 به دلیل دماغه بلند خود، شیشه جلو ندارد. در عوض، خلبانان برای دیدن جلو از یک صفحه‌نمایش واقعیت افزوده استفاده می‌کنند که نماها را از دوربین‌ها به صفحه نمایش کابین هدایت می‌فرستد.

کرمان رصد


در طول آزمایش، ناسا X-59 را بر فراز مناطق پرجمعیت آمریکا به پرواز در خواهد آورد تا بررسی کند که چگونه صدای آن توسط مردم روی زمین درک می‌شود. پرواز هواپیمای مافوق صوت بر فراز مناطق پرجمعیت به دلیل اختلالاتی که بوم‌های صوتی می‌توانند ایجاد کنند، برای دهه‌ها ممنوع بوده است اما X-59 در صورت موفقیت می‌تواند روزی راه را برای هواپیماهای مسافربری مافوق صوت ساکت‌تر هموار کند.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/704233/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خیز جلیلی برای فتح شوراهای شهر

یک روایت و کلی سوال

اقتصاد استیضاح

در سی‌ان‌ان مطرح شد: ترامپ به‌دنبال آتش‌بس هسته‌ای با ایران است

پشت پرده دیدار مشهد

سخنرانی با چاشنی دشنام

وزارت اقتصاد؛‌ اولین قربانی خالص‌سازی؟

چسب‌های پایه ‌آب با کمک مواد نانوکامپوزیتی عملکرد بهتری خواهند داشت

هوش مصنوعی با کمک فناوری‌نانو بیماری‌ها را زودتر شناسایی می‌کند

نکته های جالب در مورد پروتون

کبیری: اجرای کامل قوانین، راهگشای مشکلات سرمایه‌گذاران در مناطق آزاد

تشخیص هوشمند ناهنجاری‌های اسکلتی کودکان با عکس موبایلی

درمان سرطان با کمک «خرس آبی»

یادگیری زبان دوم؛ روشی مؤثر برای پیشگیری از زوال عقل

تأکید معاون اجرایی رئیس‌جمهور بر توسعه پس‌کرانه بندر چارک

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کرمان منصوب شد

اعضای شبکه ارتشاء در صدور گواهی‌های صوری در کرمان دستگیر شدند

سرمقاله وطن امروز/ هوش مصنوعی بهانه است، امنیت ملی نشانه است!

سرمقاله اطلاعات/ خواست مردم غزه در «روز بعد جنگ» چیست؟

تهران با پیشنهاد احتمالی مسکو کنار می‌آید؟

سرمقاله جام جم/ آژانس انرژی اتمی از نهاد فنی تا ابزار سیاسی

سرمقاله فرهیختگان/ جنگ تعرفه‌ای علیه رعیت

هواپیمای مافوق صوت ناسا یک مانع بزرگ را در آستانه اولین پرواز برطرف کرد

چشیدن طعم به صورت مجازی ممکن شد!

خوردن بامبو ژن‌ پانداها را تغییر می‌دهد!

مدل مولد ویدئوی «سورا» به «چت‌جی‌پی‌تی» می‌آید

دی‌دار، محصول برگزیده هشتمین جایزه ملی فناوری اطلاعات شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد در جلسه صالحین اشکذر: خانواده‌های ایثارگر، الگوی تأثیرگذار در تقویت روحیه معنوی جامعه

نشست شورای راهبری تحول اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تشکیل اتاق فکر سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس های دانشگاهی مستقر در جزیره

مسئولیت اجتماعی، رکن مهم توسعه اجتماعی کیش است

اعلام ساعت کار بانک ها و موسسات مالی در ماه مبارک رمضان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان منصوب شد

صدور کیفرخواست برای کلاهبرداران فروش حواله‌های خودرو

سرمقاله همشهری/ تجربه‌ای دلنشین از پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری در پایتخت

سرمقاله شرق/ کتابی برای خالی‌نبودن قفسه

سرمقاله جوان/ منطق عقلی نفی مذاکره با آمریکا

سرمقاله ابتکار/ لطفاً موضوعات عادی را حیثیتی نکنید!

«اسپیس‌ایکس» مجوز هشتمین پرواز موشک «استارشیپ» را دریافت کرد

Odin همچنان بی‌پاسخ؛ تلاش‌ها برای برقراری ارتباط ادامه دارد

پیوند هوش مصنوعی با فناوری نانو برای شناسایی سریعتر بیماری‌ها

توقیف 591 خودروی شوتی در استان کرمان

شناسایی یک گروه خونی بسیار نادر در کرمان

سرمقاله اعتماد/ مقایسه سه دوره

فرافکنی درباره خاموشی‌ها، کمبود ذخایر یا ناترازی مدیریتی؟

زمین موازنه تهران و آنکارا

سرمقاله ایران/ گیلان؛ کانون تمدن، میراث و دیپلماسی فرهنگی

دستپخت افتضاح

سرمقاله کیهان/ بحران «فراگیرشدن جاسوسی» در سرزمین‌های اشغالی

هاکان فراموش‌کار!