کرمان رصد

آخرين مطالب

بهسازی بافت آبکوه مشهد با نظرات شهروندان اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش در این نشست موضوعاتی همچون بازگشایی معابر، تسریع در تصویب طرح درخواستی با رعایت ضوابط، اجرای مصوبه سال 1401 قانون نوسازی بافت‌های فرسوده، حذف دریافت سهم سرانه با ورود به محدوده از املاک آبکوه و سعد آباد با توجه به قدمت بیش از 400 ساله بافت، حذف تقدیمی ادارات اوقاف و آستان قدس نسبت به مالکین بومی و محلی، قیمت گذاری عادلانه و منصفانه املاک متقاضیان فروش و سایر موارد درخواستی از سوی نمایندگان شهروندان ساکن در بافت مطرح شد.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
همچنین تمرکز گرایی و استقلال اداره بافت فرسوده آبکوه سعد آباد و جمع آوری و ساماندهی انبار‌های ضایعات در راستای ارتقای کیفیت زندگی مردم محله، تخصیص حداقل بودجه دوبرابری برای اجرای طرح‌های زودبازده سایر محلات هدف بازآفرینی برای این محدوده در هرسال نیز از جمله دیگر درخواست‌ها و مطالبات مردمی بود که در این دیدار از طرف مردم مطرح شد.
اما محمود برهانی سرپرست شهرداری منطقه یک با توجه به سلسله موضوعات مطرح شده توسط شهروندان، طی سخنانی بر لزوم همکاری و مشارکت همه دستگاه‌های خدمات رسان و سازمان‌های مرتبط تاکید کرد.
وی گفت:حل کامل موضوعات اشاره شده و مورد درخواست شهروندان عزیز این بافت نیازمند یک هم افزایی بین شهرداری و سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های خدمات رسان، و ذی نفعان و ذی مدخلان و شهروندان میسر است و شهرداری به تنهایی اختیارات لازم در این خصوص را ندارد و لازم است تا رویکردی همه جانبه برای تهیه، تصویب و اجرای طرح ویژه ساماندهی این بافت وجود داشته باشد.
وی برپایی چنین نشست‌هایی با حضور و مشارکت فعال مردم را بسیار تاثیرگذار برشمرد و گفت:در تهیه طرح‌های تفصیلی می‌توانیم از نقش و حضور مردم ساکن در بافت بیشتر بهره ببریم.
سرپرست شهرداری منطقه یک تصریح کرد: تهیه و اجرای طرح‌های نوسازی و بهسازی بافت آبکوه مشمول قاعده زمان شده، و همین امر نیز سبب شده است تا عدم تناسب رشد اقتصادی و توسعه عمرانی این بافت با بسیاری از مناطق دیگر شهر که در طی سال‌های اخیر رخ داده، موجب شکل گیری نارضایتی‌هایی برای اهالی بافت گردد.
وی تاکید کرد:در نتیجه زمان، عامل مهمی در تصمیم گیری‌ها است و ما با درنظر گرفتن این عامل مهم و تسریع در رویه تهیه، تصویب و اجرای طرح با در نظر داشتن نظرات و خواسته‌های مردمی می‌توانیم بخش عمده‌ای از این نارضایتی‌ها را برطرف نماییم.
سرپرست شهرداری منطقه یک در ادامه سخنانش تاکید کرد: طرح تفصیلی و توسعه آبکوه، زمانی برای آینده‌ی این منطقه تاثیرگذار خواهد بود که از نقطه نظرات و دیدگاه‌های تخصصی شهروندان و کسبه و ساکنان در این بافت که معضلات و اولویت‌های اجتماعی، فرهنگی و عمرانی آن را لمس کرده و می‌شناسند، در تهیه طرح‌ها و ارائه پیشنهادات بهره بیشتری برده و مد نظر قرار دهیم تا طرحی همه جانبه تهیه شود که پاسخگوی تمامی نیاز‌های اهالی بافت باشد.
وی در ادامه ضمن تقدیر از شهروندان مطالبه گری که در این جلسه شرکت کرده بودند، پیشنهاد داد:به این منظور می‌توانیم نمایندگانی متخصص از هر حوزه را به صورت مکتوب به جلسات تخصصی مشاوران طرح و حتی جلسات تصویب طرح در کمیسیون ماده5 معرفی کنیم که در مراحل مختلف تا قبل از تصویب نهایی و اجرا، از پیشنهادات و نظرات تخصصی آنها استفاده شود.
برهانی در خصوص مباحث مربوط به حوزه قیمت گذاری و گله مندی‌ها و نارضایتی‌های ایجاد شده در این خصوص نیز تأکید کرد: تلاش و رویکرد‌های بی شماری در این حوزه وجود دارد و شهرداری همواره بر لزوم احقاق حقوق هم شهروندان و هم شهر در این بخش تاکید داشته است و با کمک ظرفیت‌ها و راهکار‌های قانونی موجود، از جمله ملاک عمل قراردادن نظر یک گروه از کارشناسان رسمی مرضی الطرفینی و قیمت گذاری منصفانه، در این خصوص می‌کوشیم تا رضایتمندی حداکثری برای شهروندان ایجاد شود.
محمود عبدالله زاده مدیر عامل سازمان بازآفرینی شهرداری مشهد هم که در این جلسه حضور داشت پس از استماع نظرات شهروندان و مالکان و نمایندگان کسبه بافت اظهار کرد: در خصوص بافت فرسوده آبکوه تاکنون مساعدت‌ها و همکاری‌های زیادی صورت گرفته است و بیشترین مصوبات را در این خصوص در سازمان داشته ایم.
وی ادامه داد: در حال حاضر می توانیم از محل تخفیفات و همچنین پروژه های زودبازده موارد مربوط به این محله را پیگیری نماییم . 
وی ضمن اشاره به نیازها و مطالبات مردم تاکید کرد: تمامی خواسته های شهروندان و موارد مورد مطالبه مردم را در دستور کار قرارداده و با مساعدت دیگر دستگاه ها همچون نیروی انتظامی که تاکنون همواره در کنار ما قرار داشته اند ، کار را انجام خواهیم داد.
وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به موضوع ساماندهی فاضلاب این محله به عنوان یکی از ملزومات پیش از بحث اصلاح شبکه معابر تاکید کرد : این امر در حال پیگیری است و مجموعه مکاتبات ما با دستگاه ها و ادارات مرتبط در حال انجام است تا شبکه معابر به سرعت اصلاح شود و بافتی متناسب با بافت های مجاور در این منطقه شکل بگیرد .
وی تاکید کرد : موضوعات و مباحثی همچون جمع آوری معتادان متجاهر، ساماندهی انبارهای ضایعات، تامین امنیت محله و ... نیز پیگیری شده است و تصمیمات لازم در این رابطه با هم افزایی دستگاه های ذی ربط در حال اتخاذ و اعمال است.
حجت فرقانی مدیر کل مطالعات طرح های شهری نیز در این نشست مردمی گفت: طرح تفضیلی بافت فرسوده آبکوه به اداره کل راه و شهرسازی ارسال شده است و در صورت تصویب آن می توانیم شاهد تغییر اوضاع و چهره منطقه باشیم.
وی ضمن اشاره به مصوبه سال 1401 شورای عالی شهرسازی و معماری ،تصریح کرد : تهیه این طرح برای تمام محدوده هایی که مشمول این مصوبه هستند از جمله بافت فرسوده آبکوه ابلاغ شده است.
وی ادامه داد : در حال حاضر طرح پیشنهادی ما نیز تهیه شده و تمامی موارد آن لحاظ شده است و به اداره کل راه و شهرسازی ارسال گردیده تا در کمیسیون ماده5 طرح و تصویب شود .
وی در بخش دیگر سخنانش تاکید کرد : برپایی چنین گردهمایی ها و نشست هایی با حضور مردم می تواند در تصمیم گیری ها بسیار اثرگذار باشد و پیشنهاد می کنیم نمایندگانی از بین مردم انتخاب شده و به شهرداری معرفی شوند تا در تمامی مراحل تصویب طرح ها در جریان امور قرار بگیرند . 
وی خطاب به شهروندان خاطرنشان کرد:در بسیاری از موضوعات مشمول ما هم همانند شما مطالبه گر هستیم و تلاش داریم تا هر چه زودتر طرح تصویب شده تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام بدهیم .
عضو شوید: آخرین اخبار کشور را در این صفحه اینستاگرام دنبال کنید
لینک کوتاه: https://shrr.ir/001EGV لینک کپی شد 0 گزارش خطا برچسب ها: محله آبکوه بهسازی بافت فرسوده اخبار مرتبط به‌سازی بیش از 681 کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی طی یک‌سال گذشته (6 شهریور 1403) بازسازی بافت فرسوده وکیل‌آباد مشهد با نظر مردم بافت‌های فرسوده و محلات هدف بازآفرینی؛ پازل‌های هویتی شهر مشهد شهروندخبرنگار | درخواست نوسازی پیاده‌رو‌های امت‌‌ 27 تا میدان نبوت مشهد ارسال نظرات دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد. نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد. پربازدید خلاصه ساخت‌وساز در مشهد؛ عرصه محدود، اما ساخت‌وسازها در متراژ بالا | دست کوتاه خانه‌اولی‌ها از خانه‌دارشدن جواب پازل امروز میجر (دوشنبه 16 مهر 1403) گزارش تصویری | آیین اختتامیه چهارمین دوره جایزه ملی داستان حماسی در آرامگاه فردوسی مشهد پلمب 3 واحد صنفی متخلف در محدوده ثامن مشهد گزارش تصویری | اولین جلسه شورای‌ عالی آموزش و پرورش در دولت چهاردهم برنامه‌ریزی ویژه شهرداری مشهد برای بازی تیم‌های فوتبال ایران و قطر یک متناسب‌سازی نامتناسب | حداقل‌بگیران تأمین‌اجتماعی از اجرای طرح متناسب‌سازی خط خوردند جهانبخش راهی جنوا شد احتمال لغو موقت جذب سرمربی خارجی برای استقلال | بدهی‌ها بالا است تئاتر کودک | جنگل ستاره‌ها آیا می‌توان سقف قیمت طلا تا پایان سال 1403 را پیش‌بینی کرد؟ آغاز اکران «زودپز» رامبد جوان در سینما از فردا (17 مهر 1403) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (دوشنبه، 16 مهر 1403) | افزایش دما در سطح استان تا چهارشنبه دلار کانال 63 هزار تومان را از دست داد | قیمت ارز، طلا، سکه، بیت کوین (16 مهر 1403) درباره کمبود و گرانی قیمت برنج در مشهد | چه کسی برنج را گران کرد؟ برگزاری مراسم روز جهانی کودک در بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان «دکتر شیخ» مشهد (16 مهر 1403) + فیلم پیش‌بینی بارش باران در برخی استان‌ها طی امروز و فردا (16 و 17 مهر 1403) دیدار پزشکیان با نمایندگان جبهه پایداری مجلس شورای اسلامی پیام تبریک امیر سرلشکر موسوی به سردار سرتیپ حاجی‌زاده به‌مناسبت دریافت «نشان فتح» جنگ علنی استقلال با حسینی چندرسانه ای بیشتر

کرمان رصد

04:02 مصاحبه اختصاصی شهرآرانیوز با کادرفنی و بازیکنان تیم ملی افغانستان در ازبکستان

کرمان رصد

04:55 ویدئو| حجّار حرم| روایتی از سنگتراشی که سنگ مضجع امام هشتم را تراشید

کرمان رصد

کرمان رصد

سرخط خبرها سازمان ملل اعلام کرد: آواره شدن 250 هزار شهروند لبنانی در پی حملات اسرائیل یمن اعلام کرد: با موشک و پهپاد تل‌آویو و ایلات را هدف قرار دادیم (16 مهر 1403) رژیم صهیونیستی به زنده بودن رهبر حماس اعتراف کرد جان باختن یک کارگر در برخورد با واگن‌های معدن طرزه (16 مهر 1403) قدردانی پزشکیان از همه عوامل و دست‌اندرکاران اجرایی اربعین فرشاد مقیمی رئیس هیات عامل «ایدرو» شد | رزومه و بیوگرافی ویدئو| 365 روز جنایت در غزه هشدار سازمان هواپیمایی کشوری درباره گران فروشی بلیت به بهانه شرایط غیرمترقبه تهدید قاطع سفیر ایران در عراق: هرگونه حماقت نتانیاهو با واکنش سهمگین ایران مواجه خواهد شد گزارش یکتانت از رفتار کاربران ایرانی در اینترنت و شبکه‌های اجتماعی (سال 1402) پیشنهاد عمار حکیم برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی جهش بزرگ چین به سمت رهبری جهانی هوش مصنوعی یونیسف اعلام کرد: کشته شدن بیش از 100 کودک لبنانی فقط در 11 روز گذشته توسط رژیم کودک کش صهیونیستی آلمان «به طور موقت» صدور سلاح به رژیم صهیونیستی را ممنوع کرد (16 مهر 1403) پوتین و پزشکیان در ترکمنستان دیدار می‌کنند اعلام جرم دادستانی تهران علیه دو فعال فضای مجازی (دوشنبه 16 مهر 1403) پزشکیان: قتل‌عام کودکان در غزه، روز کودک امسال را تلخ کرده است یک دانشجو به زندان معرفی شد (16 مهر 1403) نفرات برتر مسابقات تکواندو دختران خراسان رضوی مشخص شدند بیانیه وزارت امور خارجه به مناسبت سالگرد عملیات طوفان الاقصی پربحث پرطرفدار آیا حقوق مهرماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با اعمال متناسب‌سازی واریز می‌شود؟ اتحادیه املاک مشهد سکونت اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد را به‌صورت جدی رصد می‌کند آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت (12 مهر 1403) آرش رضاوند در آستانه خروج از ترکیب استقلال نرخ‌نامه 1403 پارکینگ‌های طبقاتی روباز و دارای‌سقف در مشهد اعلام شد علت تصادف اتوبوس با 7 خودرو در بولوار پیروزی مشهد چه بود؟ + فیلم طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده 5 تصویب شد| تراکم منطقه بین 2 تا 6 طبقه روند پرداخت یک‌میلیون تومان به بازنشستگان در قالب همسان‌سازی حقوق فعلا ادامه دارد (10 مهر 1403) خلاصه ساخت‌وساز در مشهد؛ عرصه محدود، اما ساخت‌وسازها در متراژ بالا | دست کوتاه خانه‌اولی‌ها از خانه‌دارشدن پلمب 3 واحد صنفی متخلف در محدوده ثامن مشهد برگزاری نشست هماهنگی برای میزبانی مشهد از دیدار «ایران-قطر» در انتخابی جام جهانی 2026 اجاره خانه به اتباع خارجی غیرمجاز در مشهد تخلف است نارضایتی اندونگ از شرایطش در استقلال پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی برای فصل پاییز 1403 | پاییز مشهد، غبار بیشتر، بارش کمتر پیکر مطهر سرباز وظیفه «شهید امیرمحمد کاخکی» در مشهد تشییع شد (15 مهر 1403) + فیلم بازدید استاندار خراسان رضوی و شهردار مشهد از مجموعه ورزشی ثامن الائمه (ع) + عکس و فیلم برنامه‌ریزی ویژه شهرداری مشهد برای بازی تیم‌های فوتبال ایران و قطر نماینده مجلس: مطالبات فرهنگیان بازنشسته سریعاً پرداخت شود بازدید استاندار خراسان رضوی و فرماندار مشهد مقدس از ورزشگاه امام رضا (ع) مدیریت شهری مشهد پای‌کار برگزاری شایسته دیدار تیم‌های ملی ایران و قطر است پخش زنده بازی تیم ملی فوتسال افغانستان در برابر پاراگوئه در جام جهانی فوتسال ازبکستان (4 مهر 1403) + تماشای آنلاین همسر و فرزندان سیدحسن نصرالله را بیشتر بشناسیم | خانواده‌ای مبارز و شهادت طلب + تصاویر و ویدئو اتحادیه املاک مشهد سکونت اتباع غیرمجاز در حاشیه شهر مشهد را به‌صورت جدی رصد می‌کند آیا حقوق مهرماه بازنشستگان تأمین‌اجتماعی با اعمال متناسب‌سازی واریز می‌شود؟ ویدئو خلاصه بازی استقلال و پرسپولیس در دربی(4 مهر 1403) آخرین وضعیت طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت (12 مهر 1403) اورونوف هواداران پرسپولیس را خوشحال کرد نارضایتی اندونگ از شرایطش در استقلال گریستن برای پیروزی، تجربه‌ای تازه برای یک افغانستانی پخش زنده بازی پرسپولیس و استقلال (4 مهر 1403) + تماشای آنلاین خلاصه ساخت‌وساز در مشهد؛ عرصه محدود، اما ساخت‌وسازها در متراژ بالا | دست کوتاه خانه‌اولی‌ها از خانه‌دارشدن پیکر مطهر سرباز وظیفه «شهید امیرمحمد کاخکی» در مشهد تشییع شد (15 مهر 1403) + فیلم نتیجه و ویدئو خلاصه بازی برزیل و مراکش در جام جهانی فوتسال (8 مهر 1403) | صعود سلسائو به نیمه نهایی فراخوان اعزام نیرو‌های داوطلب به لبنان (شنبه 7 مهر 1403) آمادگی جامعه سازمان بسیج شهرداری مشهد برای جهاد با دشمن صهیونیستی ساپینتو یکی از گزینه‌های مربیگری در استقلال واکنش مردم به قیمت گذاری توکن همستر | ایردراپی که همه را ناامید کرد! مشهد هنوز با تحقق شهر دوستدار کودک فاصله دارد | رؤیای شهری برای کودکان طرح بازنگری قلعه وکیل آباد مشهد در کمیسیون ماده 5 تصویب شد| تراکم منطقه بین 2 تا 6 طبقه آرش رضاوند در آستانه خروج از ترکیب استقلال

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد

کرمان رصد

{*Start Google Analytics Code*}

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/661982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تشکر جوانان غزه‌ از مردم ایران

تاکتیک بلوف صهیون

شوخی کمدین فلسطینی با آرزوی صهیونیستیِ «اسرائیل بزرگ» (زیرنویس فارسی)

گزینه های سرمربیگری استقلال| پنج گزینه برای سرمربیگری استقلال/ گزینه جدی برای استقلال

وام ضروری بازنشستگان کشوری|چه کسانی می توانند وام 30 میلیون تومانی بازنشستگان را دریافت کنند؟ /شرایط وام بازنشستگان

قیمت خودرو کی‌ام‌سی ایگل مشخص شد؛ جک J4 ایرانی آماده فروش

هدف‌گذاری برنامه هفتم برای احیای بافت فرسوده

آش میوه خشک، یک کاسه آش خوشمزه و ملس

طوفان یک ساله شد

قدرت‌های بزرگ آچمز شدند

همان همیشگی؛ مروری بر مواضع رسانه‏‌های تندرو اصول‏گرا

بحران و تنش در خاورمیانه ادامه پیدا خواهد کرد

حزب الله جنگ را به شهرهای اسرائیل کشاند

معنای شهادت سیدحسن نصرالله برای ایران

زندگی سیاسی محمدرضا شجریان؛ از بیداد تا تفنگت را زمین بگذار

اتصال جالب نورون های مغز

احتمالا بافت فضازمان متشکل از کرمچاله هاست!

خدمات رایگان دامپزشکی کرمان به مناسبت هفته دامپزشکی

تملک و مرمت بنا‌های خاص تاریخی در یزد

خبر فوری از آغاز اولین فروش خودرو جدید کرمان موتور به صورت اقساطی

در نشست بررسی چالش‌های شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان چه گذشت؟

خلاصه هندبال مس کرمان 22 – نیروی زمینی کازرون 21

سوله‌ 700 متری در شهرک صنعتی بم در آتش سوخت + فیلم‌

اعتراف کارفرما درباره علت مرگ دلخراش کارگران معدن

حاشیه های اخراج محمود فکری؛ مدیرعامل مس به خبر برکناری سرمربی سابق استقلال واکنش نشان داد

یادواره شهید «عبدالمهدی مغفوری» در کرمان

شروع اولین فروش اقساطی خودرو جدید کرمان موتور / ایگل با چه امکاناتی عرضه شد (+قیمت و جدول)

خبر اخراج محمود فکری صحت دارد؟ + واکنش مدیرعامل مس

بهسازی بافت آبکوه مشهد با نظرات شهروندان

استاندار کرمان: پرواز کرمان- دبی به لحاظ اقتصادی و زمانی برای مسافران به‌صرفه است

کارفرمای معدن زغال‌سنگ معدنجوی طبس: متاسفانه سنسور نداشتیم/ نباید کارگران بلوک B کشته می‌شدند/ مرگ مسئول ایمنی در همان دقایق نخستِ انفجار

علائم کمبود پروتئین در بدن / 10 نشانه‌ای که نمی‌توانید نادیده بگیرید

ورود سامانه بارشی جدید/ هشدار زرد هواشناسی برای این استان‌ها

ضرورت ورود واحدهای معدنی کرمان به اقتصاد دانش‌بنیان

از امانت بودن مسئولیت‌ها تا لزوم ایجاد صنایع پایین دستی مس

سوله‌ 700 متری در شهرک صنعتی بم در آتش سوخت

استراتژی اسرائیل در برابر ایران

اسرائیل در باتلاق راهبردی

تحلیلگر CNN مطرح کرد: استراتژی پرخطر اسرائیل در قبال حزب‌‏الله

مشهورترین ترانه عربی در حمایت از غزه در سال گذشته (زیرنویس فارسی)

درآمد عجیب و غریب بلاگرهای ایرانی

برگزاری نشست سراسری هیأت های اندیشه‌ ورز بسیج اصناف کشور

نهمین فراخوان عمومی دوره‌های معارف انقلاب اسلامی

نقش عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در نامگذاری «هفته جهانی فضا»

برنامه کشور برای ساخت ماهواره‌برهای سنگین و متوسط/روند توسعه از «سفیر» تا «قائم»

ظاهرشدن دنباله دار زیبا

دکتر حسابی؛ اگر راهنمایی‌های انشتین نبود نمی‌توانستم به تحقیقات خود ادامه دهم

ایجاد انگیزه و نشاط در بین ایثارگران یکی از اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

پرداخت کمک نقدی و غیر نقدی جدید به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

صنایع جنبی در کنار معادن استان کرمان راه‌اندازی نشده است