کرمان رصد

آخرين مطالب

نهمین فراخوان عمومی دوره‌های معارف انقلاب اسلامی فرهنگي

نهمین فراخوان عمومی دوره‌های معارف انقلاب اسلامی
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش گروه سیره امامین انقلاب خبرگزاری رسا، مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) در راستای تبیین و ترویج معارف انقلاب اسلامی با استفاده از «ظرفیت‌های آموزشی نوین و روزآمدِ علمی»، اقدام به طراحی، تولید و برگزاری دوره‌های آموزشی متنوع با هدف ارتقای نظام دانایی عموم علاقه مندانِ معارف انقلاب اسلامی و شکل‌دهی نهضتی معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر می‌نماید.
این دوره‌ها در بستر «سامانه آموزش مجازی معارف انقلاب اسلامی» اجرا می شود؛ «استفاده از جایگاه استادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای»، «بهره‌گیری از الگوهای آموزشی بدیع و روزآمد» همچنین «استفاده از ظرفیت آموزش مجازی»، «اقدامات ابتکاری در آموزش مجازی»، «به خدمت گرفتن هنر و رسانه در امر آموزش»، «مسئله محوری»، «توجه به اقتضائات گروه‌های سنی، تفاوت های جنسیتی و نقش های اجتماعی مخاطبین»، «تعاملی بودن» و «استفاده از ره‌یاران آموزشی و همراهی ایشان با فراگیران در طی مسیر آموزش» از ویژگی های طراحی و اجرای دوره‌های این مؤسسه است. مخاطبین اصلی این دوره‌ها، گروه‌های بزرگ «دانشجویان و طلاب»، «بانوان» و«نوجوانان» سراسر کشور می‌باشند. اینک به فضل الهی نهمین فراخوان عمومی دوره‌های آموزشی این مؤسسه در پائیز سال 1403 به قرار زیر است:

کرمان رصد

ردیفموضوع دورهفراگیرانمدت دورهموعد آغاز
 1خلاصه کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»عمومی16 ساعتآبان 1403
 2اکسیر مقاومتعمومی30 ساعتآبان 1403
 3نجوای حریم
(عفاف و حجاب)
بانوان20 ساعتآبان 1403
 4ایده‌آلی برای زنبانوان30 ساعتآبان 1403
 5گنج نهان
(خودسازی)
نوجوانان16 ساعتآبان 1403
 6رفیق خوب و عزیز ما
(مکتب حاج قاسم)
نوجوانان10 ساعتآبان 1403
 7عصر جدید عالم
 (ماهیت انقلاب اسلامی)
عمومی35 ساعتآبان 1403
 8روایت مادریبانوان20 ساعتآبان 1403
 9قهرمان من
(علم و پیشرفت)
نوجوانان15 ساعتآبان 1403
 10جنگ شناختیدانشجویان و طلاب20 ساعتآبان 1403
 11بیانیه گام دوم انقلاب اسلامیعمومی10 ساعتآبان 1403
 12هویت ملیدانشجویان و طلاب30 ساعتآبان 1403
 13دشمن شناسیدانشجویان و طلاب20 ساعتآبان 1403
 14تاریخ معاصردانشجویان و طلاب30 ساعتآبان 1403
 15زن و خانوادهدانشجویان و طلاب20 ساعتآبان 1403
 16انقلاب اسلامیدانشجویان و طلاب20 ساعتآبان 1403
 17احکام نماز و روزهنوجوانان، والدین، مربیان، دانشجویان و‌ طلاب20 ساعتآبان 1403
 18احکام خمسنوجوانان، والدین، مربیان، دانشجویان و‌ طلاب20 ساعتآبان 1403
 19احکام عباداتنوجوانان، والدین، مربیان، دانشجویان و‌ طلاب20 ساعتآبان 1403
 20نهج‌البلاغهعمومی25 ساعتآبان 1403
 21حدیث زندگیعمومی30 ساعتآبان 1403

 ب) دوره‌های تخصصی
ردیفموضوع دورهفراگیرانمدت دورهموعد آغاز
22اندیشه قرآنیدانشجویان و طلاب50 ساعتآبان 1403
23اندیشه اقتصادیطلاب سطح 2 و 3 و 4، دانشجویان ارشد و دکتری و ‌دانش‌آموختگان حوزوی و دانشگاهی در رشته علوم سیاسی32 ساعتآبان 1403
24صراط
(سیاست سازی و سیاست فهمی در اندیشه آیت الله خامنه ای)
طلاب سطح 4، دانشجویان ارشد و دکتری و ‌دانش‌آموختگان حوزوی و دانشگاهی در
رشته علوم سیاسی
30 ساعتآبان 1403
25اندیشه حقوقی و قضاییطلاب سطح 3 و 4، دانشجویان ارشد و دکتری، دانش‌آموختگان حوزوی و دانشگاهی در رشته‌های حقوق، فقه و حقوق و علوم قضایی30 ساعتآبان 1403
26حیات اجتماعی و سیاسی ائمه اطهار علیهم السلام
(تاریخ اسلام)
دانشجویان و طلاب30 ساعتآبان 1403
27فقه سیاسیطلاب سطح 3 و 4، دانشجویان ارشد و دکتری و ‌دانش‌آموختگان حوزوی و دانشگاهی در رشته‌های فقه، علوم سیاسی و انقلاب اسلامی50 ساعتآبان 1403
28اندیشه سیاسیطلاب سطح 2 و 3 و 4، دانشجویان ارشد و دکتری و ‌دانش‌آموختگان حوزوی و دانشگاهی در رشته علوم سیاسی30 ساعتآبان 1403
29تعلیم و تربیتدانشجویان و طلاب15 ساعتآبان 1403

نکات مهم:
داوطلبین محترم می توانند از بین دوره‌های عمومی و تخصصی حداکثر دو دوره را انتخاب کنند. مهلت ثبت درخواست پذیرش: تا 30 مهرماه 1403 در دوره های تخصصی با توجه به محدودیت ظرفیت، در صورت پذیرش در دوره (بر اساس بررسی معیارهایی چون تناسب سوابق علمی با موضوع دوره و در صورت نیاز شرکت در آزمون و مصاحبه) به پذیرفته‌شدگان اطلاع‌رسانی خواهد شد. بعد از اتمام دوره و شرکت و قبولی در آزمون پایانی، گواهی پایان دوره آموزشی برای فراگیران صادر خواهد شد. پیوند ثبت درخواست پذیرش در دوره‌ها: amozesh.mpfe.ir

کرمان رصد

کرمان رصد

این دوره بر اساس متن و محتوای کتاب مزبور است. این کتاب مجموعه سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در ماه رمضان 1353 هجری شمسی است و در آن مهم‌ترین مبانی فکری نظام اسلامی در محورهای ایمان، توحید، نبوت و ولایت مطرح شده است.

کرمان رصد

دوره‌ای ویژه دانشجویان و طلاب می باشد، که در آن سعی شده فرصتی را برای پرداختن به مسائل مهم و کاربردی پیرامون مبانی و مفاهیم اساسی نظریه مقاومت، چرایی و تحلیل آن از منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای بوجود آورد.

کرمان رصد

دوره‌ای است برای بانوان که در آن به پرسش‌های آنان درباره چرایی حجاب، ارتباط بین دو جنس، سیر تطور عفاف و حجاب در طول تاریخ، رویکرد و سیاست‌های تمدن غربی درباره زنان، چگونگی گسترش این سیاست‌ها در جهان و آثار اجرای آن، دستاوردهای حجاب برای زنان و جامعه، نسبت حجاب با پیشرفت، راهبردهای ترویج حجاب و وظایف حاکمیت و مردم در این زمینه، بر اساس منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای پاسخ می‌دهد
.

کرمان رصد

این دوره آموزشی با تمرکز بر مسئله‌های زنان در موضوع یافتن ایده‌آلی برای زن مسلمان ایرانی، از جمله چرایی اهمیت مسئله زن، کیفیت نگاه شرقی و غربی به زن، چیستی نقشه جامع هویت زن مسلمان ایرانی و چگونگی دستیابی به آن و...، فرصتی را برای یافتن پاسخ این مسائل از نظام فکری آیت الله خامنه‌ای ایجاد می‌کند.

کرمان رصد

دوره آموزشی گنج نهان، دوره ای فشرده وکاربردی برای نوجوانان است که به چیستی و چرایی موضوع «خودسازی» پرداخته و راهکارهای عملیاتی این طریق پر فراز و نشیب را از منظومه فکری آیت الله خامنه‌ای پیش روی مخاطب نوجوان خود می گشاید.

کرمان رصد

دوره ای ست که در آن نوجوانان دختر و پسر به ضرورت و ارزش داشتن اسوه حسن پی برده و در جریان آشنایی با شخصیت حاج قاسم سلیمانی نسبت به طی کردن راه او و الگو قرار دادن ایشان انگیزه‌مند می شوند.

کرمان رصد

در این دوره آموزشی سعی شده فرصتی را برای پرداختن به مسئله‌های پردامنه پیرامون مبانی، ماهیت، مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم و تحلیل و تفسیر آنها از نظام فکری آیت‌الله خامنه‌ای بوجود آورد.

کرمان رصد

این دوره آموزشی با تمرکز بر مسئله‌های زنان در موضوع مادری از جمله: نقش و جایگاه زن در نظام خلقت، چرایی مسئولیت مادری برای زن، چگونگی موفقیت در این نقش، الگوی یک زن مسلمان و ... فرصتی را برای یافتن پاسخ این مسائل و آشنایی با مجموعه‌ای از مفاهیم اساسی انقلاب اسلامی در موضوع زن و مادری، در نظام فکری آیت‌الله خامنه‌ای ایجاد می کند.

کرمان رصد

این دوره ویژه نوجوانان دختر و پسر می‌باشد، که تلاش می کند نوجوانان عزیز و آینده ساز کشور را با ابعاد مسئله پیشرفت کشور، راز پیشرفت و چگونگی گام برداشتن در این مسیر آشنا کند و به پرسش های پرتکراری که در فضای فکری نوجوانان امروز پیرامون این موضوع مهم وجود دارد، از بیان آیت‌الله خامنه‌ای پاسخ گوید.

کرمان رصد

دوره آموزشی جنگ شناختی، دوره ای است برای اقشار مختلف به ویژه نخبگان دانشگاهی و حوزوی که با هدف شناخت ماهیت و مولفه های این شکلِ جدید از جنگ، برگزار می شود. طراحی این دوره با توجه به تاکیدات حضرت آیت الله خامنه ای مبنی بر شناخت و نحوه مقابله در این جنگ می باشد.

کرمان رصد

کرمان رصد

این دوره با هدف آشنایی فرهیختگان و پژوهشگران با چیستی مفهوم هویت ملی، ابعاد و مؤلفه‌های آن، چالش های هویت ملی، راهبردهای تثبیت هویت ملی و آشنایی با نظام مسائل و موضوعات عرصه‌هویت ملی در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای طراحی شده است.

کرمان رصد

در این دوره ضمن طرح مفاهیم و مبانی دشمن شناسی و استکبارستیزی، مواردی چون راهبردهای مقابله با دشمن و نظام سلطه نیز بررسی و تبیین خواهدشد.

کرمان رصد

این دوره آموزشی ضمن ارائه دیدگاه‌های حضرت آیت الله خامنه‌ای در مورد تاریخ و تاریخ‌نگاری، مهم ترین وقایع تاریخ معاصر به صورت تحلیل تاریخی ارائه و مطرح خواهدشد.

کرمان رصد

در این دوره، فراگیر با مختصات اندیشه معظم‌له در موضوع زن و خانواده آشنا می‌شود. این دوره با محوریت موضوعاتی نظیر هویت زن در اسلام، هویت زن در فرهنگ و تمدن غرب، هویت اجتماعی بانوان، نقش خانوادگی زن، اهمیت و کارکرد خانواده در جامعه پردازی اسلامی، سهم و نقش بانوان در پیشرفت جامعه، دستاوردهای بانوان در جامعه ایرانی، الگوی مطلوب حضور اجتماعی زنان ارائه خواهد شد.

کرمان رصد

در این دوره، علاوه بر ارائه تعریف جامعی از انقلاب اسلامی و ارائه دیدگاه‌های مختلف در این زمینه، الگوی مفهومی جامع انقلابیگری مطرح و مباحثی چون تعریف و رویکردهای انقلابی‌نماها تبیین خواهدشد.

کرمان رصد

دوره احکام نوجوانان، براساس فتاوای حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای برای اولین بار طراحی شده و اجرا خواهد شد. این دوره به مسائلی در باب تقلید، بلوغ، طهارات و نجاسات، نماز و روزه و... می‌پردازد.

کرمان رصد

دوره آموزشی احکام خمس شامل مسائل مهم و مورد ابتلاء در موضوع خمس و منطبق با فتاوای مرجع عالی‌قدر حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.

کرمان رصد

دوره آموزشی احکام عبادات حاوی مسائل مهم و مورد ابتلاء در ابواب عبادات است که مطابق با فتاوای حضرت‌آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ ای است.

کرمان رصد

در این دوره، مجموعه‌ای از بیانات حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای پیرامون نهج‌البلاغه و مجموعه‌ای از این بیانات و درس‌ها در تفسیر خطبه‌ها و برخی حکم نهج‌البلاغه ارائه خواهد شد.

کرمان رصد

آیت‌الله خامنه‌ای از ابتدای شروع تدریس خارج فقه در بهار سال 1369 در ابتدای هر درس شروحی راجع به احادیث اخلاقی مطرح کرده‌اند که در این دوره بخشی از آنها در چهار گروه رابطه انسان با خدا، رابطه انسان با خود، رابطه انسان با دیگران و رابطه انسان با دنیا خدمت معرفت جویان عزیز ارائه می‌شود.

کرمان رصد

کرمان رصد

این دوره، با هدف دستیابی به منطق و مرجعیّت قرآنی اندیشه‌ها، تصمیمات و عملکردهای آیت‌الله‌ خامنه‌ای از گذر شناخت روش و بینش قرآنی معظم‌له پی‌ریزی شده است. بر این اساس در دوره مزبور به موازات تبیینی تخصصی از مبانی، روش‌ها و رویکردهای تفسیری و تدبّری ایشان، تحلیل و پردازش قرآنی از موضوعات گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، تربیتی و... در بیانات و مکتوبات معظم‌له به مخاطبان و فراگیران دوره تعلیم داده می‌شود.

کرمان رصد

دوره‌ای برای جوانان و فعالان فرهنگی و اقتصادی است که به موضوعاتی همچون تعریف، جایگاه و اهمیت اقتصاد در منظومه فکری آیت‌الله خامنه‌ای، مبانی اقتصاد انقلاب اسلامی، اقتصاد انقلاب اسلامی و مبانی آن در قانون اساسی، اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، مقایسه الگوی اقتصادی انقلاب اسلامی با دیگر نظام‌ها، وضعیت‌شناسی اقتصاد ایران شامل مقایسه تطبیقی اقتصاد ایران قبل و بعد از انقلاب، چالش‌ها و آسیب‌های اقتصاد انقلاب اسلامی، ظرفیت‌های کشور، راهبرد کلان آیت الله خامنه ای در حوزه اقتصاد از جمله اقتصاد مقاومتی و جهش تولید و همچنین حکمرانی اقتصادی معظم له شامل سیاست‌های کلی نظام، شعارهای سال و نهادهای اقتصادی خواهد پرداخت.

کرمان رصد

«صراط» نقشی برجسته در استعاره های شناختی متفکران مسلمان از جمله امام خمینی رحمه الله علیه و آیت الله خامنه ای دارد. در این دوره آموزشی تلاش شده است خوانشی صراطی از زبان سیاسی، اندیشه سیاسی و تحلیل سیاسی آیت الله خامنه ای مدظله العالی ارائه دهد. «صراط» در این قالب سیاست به صورت صراطی فهمیده و فهمانده می شود؛ ضمن تحلیل وضعیت گذشته و حال، به توصیه ی عملی و سیاست سازی آینده می پردازد و شکاف نظریه و عمل را پر می کند.

کرمان رصد

کرمان رصد

این دوره مشتمل بر ارائه دیدگاه های حضرت آیت الله خامنه‌ای در رابطه با حوادث تاریخی صدر اسلام، سیره سیاسی اجتماعی پیامبر اعظم صلوات الله علیه و همچنین سیره حکومتی امیرالمومنین علیه السلام ، تحلیل ماجرای صلح امام حسنعلیه السلام ، بررسی ابعاد و زوایای حادثه عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام و بررسی عبرت های عاشورایی می باشد. همچنین حیات اجتماعی سیاسی سایر ائمه اطهار علیهم السلام نیز از زاویه نگاه ایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این دوره تلاش شده است تا محوریت مباحث و سرفصلهای ارائه شده بر اساس کتب تاریخی و بیانات معظم له در رابطه با مسائل مذکور باشد.

کرمان رصد

این دوره با هدف آشنایی فرهیختگان و پژوهشگران با مبانی و مفاهیم فقه سیاسی در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای و پاسخگویی نظام مند و روشمند مبتنی بر روش اجتهادی به مسائل سیاسی جهان اسلام طراحی شده است.

کرمان رصد

این دوره با هدف آشنایی فرهیختگان و محققان با نظام موضوعات، ابعاد و مولفه‌های اندیشه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای طراحی شده است.

کرمان رصد

در این دوره، فراگیر با کلیات اندیشه معظم له در موضوع تعلیم و تربیت و محورهایی نظر چیستی تعلیم و تربیت ، جایگاه و کارکرد آموزش و پرورش در جامعه پردازی اسلامی، اهداف آموزش و پرورش، ارکان تعلیم و تربیت و جایگاه معلم در امر تعلیم و تربیت آشنا می‌شود‌.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/661968/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استراتژی اسرائیل در برابر ایران

اسرائیل در باتلاق راهبردی

تحلیلگر CNN مطرح کرد: استراتژی پرخطر اسرائیل در قبال حزب‌‏الله

مشهورترین ترانه عربی در حمایت از غزه در سال گذشته (زیرنویس فارسی)

درآمد عجیب و غریب بلاگرهای ایرانی

برگزاری نشست سراسری هیأت های اندیشه‌ ورز بسیج اصناف کشور

نهمین فراخوان عمومی دوره‌های معارف انقلاب اسلامی

نقش عضو هیات علمی دانشگاه امیرکبیر در نامگذاری «هفته جهانی فضا»

برنامه کشور برای ساخت ماهواره‌برهای سنگین و متوسط/روند توسعه از «سفیر» تا «قائم»

ظاهرشدن دنباله دار زیبا

دکتر حسابی؛ اگر راهنمایی‌های انشتین نبود نمی‌توانستم به تحقیقات خود ادامه دهم

ایجاد انگیزه و نشاط در بین ایثارگران یکی از اولویت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران است

پرداخت کمک نقدی و غیر نقدی جدید به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد

صنایع جنبی در کنار معادن استان کرمان راه‌اندازی نشده است

10 علامت رایج کمبود پروتئین در بدن

نزدیک به 6 هزار پرونده قضایی در منوجان رسیدگی شد

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز ؛ هواشناسی هشدار داد | تا آخر هفته این در این شهرها باران می بارد

نبود زنجیره ارزش در معادن استان کرمان یکی از چالش‌های جدی است

تاخیر 27ماهه صدور پروانه ساختمانی/ شهرداری‌ها خلاف قانون عمل می‌کنند؟

آغاز فروش نقدی و اقساطی “عقاب” کرمان موتور از فردا

دستگاه رطوبت‌سنج برخط در کرمان رونمایی شد

آخرین وضع مصدومان حادثه آتش سوزی کرمان

قبولی تضمینی در رشته پزشکی ترفندی برای کلاهبرداری

محمود فکری اخراج شد؟/ واکنش مدیرعامل مس به خبر برکناری سرمربی سابق استقلال

خراسان رضوی رتبه دوم نوسازی بافت فرسوده کشور

شرکت‌های معدنی اراده‌ای برای سرمایه‌گذاری کرمان ندارند

فروش خودروی لاکچری کرمان موتور به صورت اقساطی + شرایط

هیچ منطقه‌ای در کرمان پلاک شهرداری ندارد/ نارسایی در توزیع مرسولات پستی

محرومیت دو سرمربی سرشناس از حضور روی نیمکت

خلاصه بازی هندبال مس کرمان 22 – نیروی زمینی کازرون 21

خراسان رضوی رتبه دوم نوسازی بافت فرسوده کشور را کسب کرد

مجید رضاییان از پایه‌های روزنامه نگاری صلح می گوید/ روزنامه نگار صلح نمی خواهد تابع سیاستِ رسانه باشد

وضعیت وخیم 2 مصدوم آتش‌سوزی شهرک صنعتی کرمان

هشدار زرد هواشناسی در پی ورود سامانه بارشی جدید به کشور

تملک 120 هکتار از باغ‌های انار منطقه عرب رودبار سیروان توسط سد سیمره

تجلیل ازپیشکسوتان و بازنشستگان انتظامی کرمان

نقص قانونی برای پویایی وسیع‌ترین بافت تاریخی جهان

کرمان موتور برای اولین بار فروش نقد و اقساطی KMC Eagle را آغاز کرد

محمود فکری برکنار شد؟

خراسان رضوی رتبه دوم کشور در نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده را دارد

افتتاح مجتمع دادگاه صلح کهنوج و نهمین خانه مهر استان

بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شرکت‌های دانش‌بنیان کرمان

تاکید رئیس بیمارستان کیش بر مشارکت مردم در طرح های سلامت محور

7 اکتبر آغاز یک دوره

همان کسانی که اصرار بر فیلترینگ دارند، خودشان به بیهودگی آن آگاه‌اند

گربه بی‌بی‌سی عابد شد!

محدودیت دوباره سوخت‌گیری به جای شوک قیمت بنزین

طلبه اصفهانی به تفاوت‌های حیات طیبه در اندیشه‌های علامه طباطبایی و آندرهیل دست یافت

راهکار‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اندیشه امام راحل

الزام زنده‌نگه داشتن یاد شهدا مبنی بر اندیشه‌های رهبر انقلاب