کرمان رصد

آخرين مطالب

هدف‌گذاری 80 درصدی داخلی‌سازی قطعات در کرمان موتور اجتماعي

هدف‌گذاری 80 درصدی داخلی‌سازی قطعات در کرمان موتور
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - کرمان موتور دومین رویداد فرصت‌‌های نوآوری و فناوری خود را با چند محور اصلی برای نوآوری در صنعت خودرو و خودروهای هوشمند برگزار کرد.به گزارش «دنیای‌اقتصاد» دومین رویداد کیتونکس با حضور مدیرعامل، مدیران ارشد شرکت کرمان موتور، ریاست و معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف، معاون ماشین‌آلات و تجهیزات وزیر صمت، اعضای هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، شرکای خارجی کرمان موتور به همراه مهمانانی از کشور روسیه و همچنین اصحاب رسانه با محوریت ناترازی انرژی، کاهش انتشار آلاینده‌‌ها، حمایت از طرح‌‌ها و ایده‌‌ها، مواد پیشرفته در خودرو، پیشرانه‌‌های نوین، خودرو‌‌های هوشمند و روش‌های پیشرفته خودرو‌‌های فرسوده در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.
محور اصلی این رویداد نیاز‌های فناورانه کرمان موتور بود. در این راستا مدرسه کسب و کار کرمان موتور نیز از افراد توانمند در زمینه خودرو‌سازی دعوت به همکاری کرده است.در حاشیه این همایش، شرکت کرمان موتور با اعلام تولید اولین خودروی خود، دستاوردهای این تجربه را نیز بازگو کرد. خودرو کی‌ام سی ایگل اولین تولید داخلی است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.
ابوالفضل خلخالی معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور در مراسم دومین رویداد فرصت‌های نوآوری و فناوری کرمان موتور، به تشریح اقدامات شرکت کرمان موتور درحوزه نوآوری‌‌های جدید پرداخت و گفت: این شرکت در بخش R&D، بیشترین ارزش افزوده و در قسمت پروداکشن که تولید محصول بوده کمترین ارزش افزوده را دارد که بر همین اساس کشورهای توسعه‌‌یافته به این سمت رفته‌‌اند که پروداکشن را در سایر کشورها انجام می‌دهند.
توسعه پلتفرم و خودروهای مدرن در کرمان موتور
خلخالی با اشاره به اینکه در شرکت کرمان موتور ما سه پلتفرم اصلی داریم، گفت: پلتفرم PS1 به عنوان اولین پلتفرم خودروی سواری در سه کلاس مختلف وجود دارد.
وی ادامه داد: این شرکت دو مگاپلتفرم خودروی سواری کوچک و متوسط KP1 و مگاپلتفرم KP2 که خودروی سواری بزرگ است را هدف قرار داده است. هر کدام از این پلتفرم‌‌ها 15 سال قرار است کار کنند و محصولاتی که روی این پلتفرم‌‌ها عرضه می‌‌شوند، با عمر پنج سال در نظر گرفته شده‌‌اند.
معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور افزود: پلتفرم PS1 در سه تایپ بدنه سدان، ‌‌هاچ بک و SUV عرضه خواهد شد و سه نوع بنزینی، هیبریدی و فول الکتریک را روی این پلتفرم در نظر گرفته‌‌ایم و در دو نوع تیپ استاندارد و فول آپشن هم عرضه خواهد شد.
وی گفت: این شرکت در پلتفرم KP1 چهار نوع بدنه سدان، ‌‌هاچ بک، کوپه و SUV را ارائه می‌دهد.خلخالی افزود: این شرکت در پلتفرم KP2 سه نوع بدنه سدان، SUV و NPV را ارائه می‌دهد؛ به لحاظ پاورترین، بنزینی، PHEV، EV و REV را مدنظر قرار دادیم.
هدف‌گذاری 80 درصدی داخلی‌سازی قطعات در کرمان موتور
معاون توسعه محصول شرکت کرمان‌موتور عنوان کرد: به لحاظ زنجیره تامین، هدف سبد محصولات این شرکت شامل 30‌درصد زنجیره تامین، قطعات وارداتی و 70‌درصد داخلی‌‌سازی است .
وی ادامه داد : در حال حاضر متوسط نزدیک به 40‌درصد داخلی‌‌سازی داریم و در پلتفرم PS1 بر اساس آخرین دفترچه داخلی‌‌سازی، 68‌درصد داخلی‌‌سازی داشته که این عدد دارد به بالای 70‌درصد نزدیک می‌شود.سعی شده 80‌درصد هدف‌گذاری در سبد محصولات این شرکت به لحاظ داخلی و مونتاژی یا وارداتی، محصول بومی و محصول ایرانی و 20‌درصد محصولات مونتاژی باشد. وی گفت: در بخش توسعه قوای محرکه بنزینی کم‌‌مصرف، کاهش مصرف سوخت 20 درصدی را هدف قرار دادیم، در این خصوص میزان ساخت داخل 70 درصد، تیراژ تولید سالانه 250‌هزار دستگاه و سبد محصولات عمومی کرمان موتور 60‌درصد است. معاون توسعه محصول شرکت کرمان موتور در ادامه گفت: در مورد قوای محرکه هیبریدی، کاهش مصرف سوخت 35 درصدی را هدف قرار دادیم و میزان ساخت داخل 70 درصد، تیراژ تولید سالانه 125‌هزار دستگاه و سبد محصولات بومی کرمان موتور 30‌درصد خواهد بود.
ایگل، اولین محصول کاملا ایرانی کرمان موتور
این شرکت در پلتفرم PS1، محصول ایگل بنزینی را به صورت کامل توسعه داده و فرآیند هولوگیشن برای این محصول طی شده و آماده عرضه به بازار است و فرآیند فروش آغاز شده و اولین محصول ایرانی شرکت کرمان موتور محسوب می‌شود که بر پایه پلتفرم PS1 عرضه می‌شود. البته این شرکت همزمان روی پلتفرم PS1، محصول PS12 ارائه می‌دهد که تحت عنوان شادو معرفی شده است. به لحاظ ساخت نمونه‌‌ها، بالای 75‌درصد تا این لحظه پیشرفت داشتیم و نمونه‌‌های آزمایشی‌‌مان در اسفندماه امسال تولید می‌‌شوند، اما با فرض فرآیندهای تست و هولوگیشن و فرآیندهای مربوطه، در شهریورماه سال آینده محصول PS12 برای ورود به بازار آماده می‌شود و تجاری‌‌سازی آن انجام خواهد شد. وی گفت: همزمان این شرکت برای پلتفرم PS1 یک محصول هیبرید را توسعه داده است که این محصول نیز تحت عنوان خودروی ایگل هیبریدی تا 35‌درصد کاهش مصرف سوخت را به همراه خواهد داشت، از تکنولوژی DHD استفاده می‌کند و در حال حاضر 40‌درصد این پروژه پیشرفت دارد و تا پایان سال آینده فرآیند تجاری‌‌سازی و ورود به بازار انجام خواهد شد. بر روی پلتفرم KP2 توسعه اولین محصول را شروع کردیم که این محصول KP21 یک محصول شاسی‌بلند در رِنج سواری بزرگ به صورت SUV است و فرآیندهای طراحی استایل آن انجام شده، نمونه‌‌های گِلی‌‌ آن در حال ساخت است و فرآیند طراحی مهندسی آن هم در حال آغاز است.همچنین خلخالی درخصوص برنامه‌‌های شرکت کرمان موتور در زمینه زیست بوم و توسعه فناوری صنعت خودرو نیز گفت: این شرکت در همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری فرآیندهای مختلفی را تعریف کرده است که بتواند در زیست بوم فناوری کشور نقش‌‌آفرینی داشته باشد. به گفته وی یکی از مهم‌ترین گام‌‌هایی که در این راستا برداشتیم، تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر CVC است که در حال انجام است و در این راستا از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌‌ها و شرکت‌های فناور حمایت خواهیم کرد و بر این اساس حمایت از محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان با TRL سطح پنج تا هشت هدف‌‌گذاری شده و در صورتی که متناسب با نیازهای شرکت باشد، قابلیت حمایت دارد. انعقاد قراردادهای تحقیقاتی با دانشگاه‌‌ها و تاسیس دفاتر فناوری در دانشگاه‌‌ها و پژوهشکده‌‌ها مدنظر قرار گرفته. بر این اساس ما یک مرکز توسعه نرم‌‌افزار در دانشگاه شریف راه‌‌اندازی کردیم. خلخالی گفت: همچنین این شرکت در حوزه توسعه نرم‌‌افزارهای خودرویی برنامه مشترکی را با همکاری دانشگاه صنعتی شریف هدف‌‌گذاری کرده است که در این راستا یک مرکز توسعه نرم‌‌افزار در داخل دانشگاه شریف راه‌‌اندازی شده است .

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/665824/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست دیپلماسی دولت بایدن در منطقه

شب روشن؛ روایتی از تجربه ساکنان تهران از صدای انفجار سحرگاه دیروز

پدافنــــــــــــــــــد ملـــــی

حمله بومرنگی اسراییل

ایران باید تصمیم بگیرد تنش کنونی به چه سمتی خواهد رفت

تمدید طرح مزایده سوراخ موش در تل‌آویو

تاریخ و زمان دقیق برگزاری مراسم توپ طلا 2024

سنتز نانوفتوکاتالیستی برای کمک به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

ساخت حسگر صوتی مایع با الهام از نهنگ سرخربزه‌ای

معرفی نشانگرهای اختصاصی «کرفس کوهی» بومی ایران

ثبت پراکنش جدیدی از یک سوسمار در جزیره ایرانی خلیج فارس

کمیسیون پزشکی جانبازان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد مازندران از برگزاری بیش از 8 هزار جلسه مشاوره ای خبرداد

واریز وام‌های فوری دولتی برای این دهک‌ها

سرپرست علوم پزشکی کرمان منصوب شد

واریز وام‌های فوری دولتی برای این دهک‌ها | دولت دهک‌های پایین را خانه‌دار کرد

استاندار کرمان: برنامه‌های روزمره در فرایند جابجایی مسئولان نباید دچار رکود شود

اسید پاشی در کرمان | وضعیت خودروهای مورد سوء قصد قرار گرفته را ببینید + فیلم

بیانیه چهره های رسانه‌ای درباره جزایر ایرانی خلیج فارس

مردم ژاپن و کره جنوبی شیفته انار این استان ایران هستند | انارهای شهری که قبل از آغاز فصل پیش خرید می‌شوند

پشت پرده عکس جنجالی دختران تیم خاتون بم/ مرضیه جعفری: تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستیم/ زهرا قنبری: مردم ایران تحت تأثیر جو رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند!

خالی کردن حساب مردم با وعده قبولی در دانشگاه ‌تهران

ویدیو/ اسید پاشی در کرمان

عیادت امام جمعه شهر محی آباد از رزمنده دفاع مقدس

گلایه از خلف وعده کرمان موتور در تعهداتش به مشتریان

ترشی انار را در فصل پاییز فراموش نکنید

برگزاری هفته فرهنگی و جشنواره ملی انار ساوه + فیلم

برگزاری همزمان هفته فرهنگی و جشنواره ملی انار ساوه

چرخش 180درجه‌ای استانداردکرمان نسبت به وضعیت جایگاه‌های‌سوخت

خبرهای خوش برای متقاضیان مسکن/ اجرای طرح وام ارزان برای خرید خانه

تور مجازی باغ‌های انار شهرضا رونمایی شد

فرصتی جدید برای خرید خانه / وام 4 درصدی برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده

شهرکرد میزبان مسابقات لیگ بسکتبال جوانان پسر

«کاروانسرای حاج مهدی» کرمان به زودی مرمت و احیاء می‌شود

طرح وام ارزان‌قیمت برای خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن

اطلاعات بسیار جالب در مورد سلول‌های بنیادی!

دستگیری سارق وسایل نقلیه در رفسنجان

سازمان غذا و دارو: اثربخشی فرآورده‌های حاوی تریاک هیچ منبع علمی ندارد

رقم دقیق عیدی 1403 کارگران اعلام شد

دستاوردهای «طوفان‌الاقصی»

هم اندیشی «بازتاب معنویت و عرفان در ادبیات کودکان» برگزار می‌شود

اندیشه های ناب امام خمینی برای جوانان

مراحل هفت‌گانه تزکیه نفس در اندیشه اسلامی

رفع انسداد عروق بدون نیاز به جراحی با کمک هوش مصنوعی و فناوری‌ نانو

این اسفنج از زباله طلا می‌گیرد!

پودر معجزه‌آسا کربن را از هوا می‌مکد

ابهامات ریاست بر «سازمان ملی هوش مصنوعی» و عدم نهایی‌ شدن اساسنامه

محقق پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی نماینده ایران در پروژه زیست‌کره دریایی شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی از نگاه کپسول فضانوردی Crew dragon

درک جدید از پدیده فیزیکی خم شدن فضا-زمان