کرمان رصد

آخرين مطالب

چرخش 180درجه‌ای استانداردکرمان نسبت به وضعیت جایگاه‌های‌سوخت اجتماعي

چرخش 180درجه‌ای استانداردکرمان نسبت به وضعیت جایگاه‌های‌سوخت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - در فاصله کوتاهی از انتشار خبر «نازل‌های سوخت کرمان استاندارد ندارند»، اداره کل استاندارد استان کرمان چرخش 180درجه‌ای نشان داده و آماری متفاوت ارائه کرده است. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نازل‌های سوخت کرمان استاندارد ندارند؛ خبری بود که مسلم بسیج؛ مدیرکل استاندارد استان کرمان تقریبا یک هفته پیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در کرمان به آن اشاره کرد و در آن مصاحبه عنوان کرد که متاسفانه خیلی از جایگاه‌داران همکاری لازم را ندارند و بیشترین نارضایتی مردم و گزارش به اداره استاندارد هم در حوزه نازل‌های سوخت و آسانسورهاست.
حدود پنج روز پیش بود که این خبر با تیتر «نازل‌های سوخت کرمان استاندارد ندارند؛ بازرسی ورود کند» در خبرگزاری تسنیم منتشر شد و شرح آن در خبر به‌طور کامل آمده و فایل صوتی این مصاحبه نیز موجود است.
در فاصله کوتاهی از انتشار این خبر اداره کل استاندارد استان کرمان واکنش نشان داد و در متنی که روابط عمومی این اداره کل تهیه کرده و آن را صرفاً برای تعداد بسیار محدودی از رسانه‌ها فرستاده، چرخش 180 درجه‌ای نسبت به وضعیت جایگاه‌های سوخت استان مشاهده شد و آماری جدید و البته متفاوت و متناقض با قبل ارائه شده است.
در متن خبر روابط عمومی اعلام شده بود که: 846 نازل سوخت مایع در استان کرمان در 6 ماه نخست سال جاری مورد آزمون قرار گرفته‌ است که 27 نازل به علت مغایرت با استانداردهای ملی ایران مردود اعلام شده است که پس از رفع انطباق مجدد مورد آزمون قرار گرفت و 360 نازل سوخت مایع غیرفعال است.
روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمان همچنین اعلام کرد، نازل‌های غیرفعال جایگاه‌ها به صورت مستمر بازدید و برای فعال‌سازی مجدد به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به صورت مکتوب اعلام می‌شود.
نازل‌های سوخت کرمان استاندارد ندارند؛ بازرسی ورود کند به گزارش تسنیم به نظر می‌رسد با توجه به فضای ایجاد شده که پس از انتشار مصاحبه اول مدیرکل اداره استاندارد استان کرمان با خبرگزاری تسنیم در جامعه ایجاد شد و در آن بیشتر انفعال اداره کل استاندارد کرمان در برخورد با جایگاه‌های سوخت غیراستاندارد و استمداد از سازمان‌های نظارتی از جمله بازرسی کل استان کرمان را تلقی می‌کرد به یکباره شاهد تغییر موضع 180 درجه‌ای اداره کل استاندارد استان هستیم.
در حالیکه از وظایف قانونی اداره استاندارد، بازرسی دقیق و به موقع و برخورد قاطع و جلوگیری از این نوع تخلف است و در اصل ماجرا تفاوتی ندارد که همه نازل‌های سوخت غیراستاندارد هستند و یا تعدادی از آنها و این سوال همچنان وجود دارد که چرا نازل‌های سوخت غیراستاندارد به همین تعداد که اداره استاندارد آمار داده است، همچنان استفاده می‌شود؟
از طرف دیگر این احتمال هم وجود دارد که این آمار تحت فشارهای دیگری منتشر شده باشد، شاید هم مدیرکل استاندارد استان کرمان در گفت‌وگو با تسنیم مطالبی را بیان کرده که خود نیز به درستی آن یقین نداشته و پس از آن برای جبران خطای خود به انتشار آمار دیگری اقدام کرده که باز هم طرح آن از این طریق غیرحرفه‌ای است و بهتر بود مسلم بسیج؛ مدیرکل استاندارد استان کرمان حداقل با رسانه‌ای که خبر احتمالاً کذب را از طریق آن بیان کرده مصاحبه دیگری انجام می‌داد و اشتباه خود را عنوان می‌کرد.

کرمان رصد

مدیرکل استاندارد استان کرمان در آخرین موضع‌گیری خود با بیان اینکه تعداد نازل‌های سوخت غیراستاندارد استان کرمان زیاد نیست، گفت: استاندارد وکیل مردم در حوزه‌های مختلف است و به تبع این مسئولیت‌های قانونی که بر عهده ما گذاشته شده در بخش‌های مختلف نظارت مستمری در سطح استان داریم.
وی با بیان اینکه نازل‌های سوخت به طور مرتب توسط همکاران ما در شرکت‌های بازرسی همکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، افزود: به نازل‌هایی که استاندارد لازم را نداشته باشند، اخطار داده می‌شود.
مدیرکل استاندارد استان کرمان، با اشاره به اینکه از 846 نازل سوخت مایعی که طی شش ماه نخست سال مورد ارزیابی قرار گرفته، 360 نازل غیرفعال بوده است، افزود: غیرفعال بودن این نازل‌ها ارتباطی به ما ندارد و به شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اعلام می‌شود.
وی با بیان اینکه ما فقط میزان سوختی که تحویل مردم داده می‌شود را برای نازل‌های فعال ارزیابی می‌کنیم، ادامه داد: از این تعداد 27 نازل با استانداردها مغایرت داشته که به آنها اخطار داده شده و در صورتی که در مراجعه دوم رفع نقص نشده باشد، جریمه می‌شوند.
به گزارش تسنیم به هر حال کنترل صحت عملکرد نازل‌های سوخت مایع یکی از وظایف قانونی سازمان ملی استاندارد ایران بوده که این کار باید به صورت دوره‌ای انجام شده و در صورت عدم صحت عملکرد این نازل‌ها، تا زمان رفع نقص و انجام آزمون مجدد از فعالیت نازل مورد نظر جلوگیری شود و حال که در گزارش اداره کل استاندارد کرمان به رسانه آمار متناقض وجود دارد، بیش از گذشته ورود سیستم نظارتی به‌ویژه اداره کل بازرسی استان کرمان به این موضوع را می‌طلبد.
انتهای پیام/511/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/665864/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست دیپلماسی دولت بایدن در منطقه

شب روشن؛ روایتی از تجربه ساکنان تهران از صدای انفجار سحرگاه دیروز

پدافنــــــــــــــــــد ملـــــی

حمله بومرنگی اسراییل

ایران باید تصمیم بگیرد تنش کنونی به چه سمتی خواهد رفت

تمدید طرح مزایده سوراخ موش در تل‌آویو

تاریخ و زمان دقیق برگزاری مراسم توپ طلا 2024

سنتز نانوفتوکاتالیستی برای کمک به توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر

ساخت حسگر صوتی مایع با الهام از نهنگ سرخربزه‌ای

معرفی نشانگرهای اختصاصی «کرفس کوهی» بومی ایران

ثبت پراکنش جدیدی از یک سوسمار در جزیره ایرانی خلیج فارس

کمیسیون پزشکی جانبازان برگزار می‌شود

مدیرکل بنیاد مازندران از برگزاری بیش از 8 هزار جلسه مشاوره ای خبرداد

واریز وام‌های فوری دولتی برای این دهک‌ها

سرپرست علوم پزشکی کرمان منصوب شد

واریز وام‌های فوری دولتی برای این دهک‌ها | دولت دهک‌های پایین را خانه‌دار کرد

استاندار کرمان: برنامه‌های روزمره در فرایند جابجایی مسئولان نباید دچار رکود شود

اسید پاشی در کرمان | وضعیت خودروهای مورد سوء قصد قرار گرفته را ببینید + فیلم

بیانیه چهره های رسانه‌ای درباره جزایر ایرانی خلیج فارس

مردم ژاپن و کره جنوبی شیفته انار این استان ایران هستند | انارهای شهری که قبل از آغاز فصل پیش خرید می‌شوند

پشت پرده عکس جنجالی دختران تیم خاتون بم/ مرضیه جعفری: تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران هستیم/ زهرا قنبری: مردم ایران تحت تأثیر جو رسانه‌ای قرار نمی‌گیرند!

خالی کردن حساب مردم با وعده قبولی در دانشگاه ‌تهران

ویدیو/ اسید پاشی در کرمان

عیادت امام جمعه شهر محی آباد از رزمنده دفاع مقدس

گلایه از خلف وعده کرمان موتور در تعهداتش به مشتریان

ترشی انار را در فصل پاییز فراموش نکنید

برگزاری هفته فرهنگی و جشنواره ملی انار ساوه + فیلم

برگزاری همزمان هفته فرهنگی و جشنواره ملی انار ساوه

چرخش 180درجه‌ای استانداردکرمان نسبت به وضعیت جایگاه‌های‌سوخت

خبرهای خوش برای متقاضیان مسکن/ اجرای طرح وام ارزان برای خرید خانه

تور مجازی باغ‌های انار شهرضا رونمایی شد

فرصتی جدید برای خرید خانه / وام 4 درصدی برای خرید مسکن در بافت‌های فرسوده

شهرکرد میزبان مسابقات لیگ بسکتبال جوانان پسر

«کاروانسرای حاج مهدی» کرمان به زودی مرمت و احیاء می‌شود

طرح وام ارزان‌قیمت برای خانه‌دار شدن متقاضیان مسکن

اطلاعات بسیار جالب در مورد سلول‌های بنیادی!

دستگیری سارق وسایل نقلیه در رفسنجان

سازمان غذا و دارو: اثربخشی فرآورده‌های حاوی تریاک هیچ منبع علمی ندارد

رقم دقیق عیدی 1403 کارگران اعلام شد

دستاوردهای «طوفان‌الاقصی»

هم اندیشی «بازتاب معنویت و عرفان در ادبیات کودکان» برگزار می‌شود

اندیشه های ناب امام خمینی برای جوانان

مراحل هفت‌گانه تزکیه نفس در اندیشه اسلامی

رفع انسداد عروق بدون نیاز به جراحی با کمک هوش مصنوعی و فناوری‌ نانو

این اسفنج از زباله طلا می‌گیرد!

پودر معجزه‌آسا کربن را از هوا می‌مکد

ابهامات ریاست بر «سازمان ملی هوش مصنوعی» و عدم نهایی‌ شدن اساسنامه

محقق پژوهشگاه اقیانوس‌شناسی نماینده ایران در پروژه زیست‌کره دریایی شد

ایستگاه فضایی بین‌المللی از نگاه کپسول فضانوردی Crew dragon

درک جدید از پدیده فیزیکی خم شدن فضا-زمان