کرمان رصد

آخرين مطالب

کشف 6 میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان/ اعمال قانون 8800 راننده در روز اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: در سطح استان کرمان به طور متوسط روزانه بیش از 8800 راننده متخلف اعمال قانون می‌شوند.
سردار ناصر فرشید شامگاه 14 مهرماه در گفت و گوی رسانه‌ای به مناسبت هفته نیروی انتظامی با تبریک عملیات موشکی جمهوری اسلامی علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: سپاهیان ما به جهان ثابت کردند نظام ما یک نظام الهی است.
وی با تبریک هفته نیروی انتظامی به کارکنان فراجا افزود: همکاران ما مجاهدین فی سبیل الله و شبانه‌روز در حال انجام وظیفه هستند.
فرشید در ادامه با بیان اینکه آرامش کشور ما مرهون خون شهداست و همکاران ما در جای جای ایران برای امنیت مردم جانشان را کف دست دارند، تصریح کرد: در استان کرمان سال گذشته هفت شهید انتظامی تقدیم کردیم که پنج نفر در حمله تروریستی 13 دی ماه به شهادت رسیدند و همه همکاران من به عنوان سرباز ولایت 24 ساعته آماده اجرای ماموریت‌ها هستیم.
فرمانده انتظامی استان کرمان تاکید کرد: امنیت اتفاقی نیست و باید آن را خلق و حفظ کرد و پلیس از نقطه صفر مرز تا عمق کشور در ماموریت‌های مختلف در حال خدمتگزاری به مردم است و از ابتدای امسال در انتظامی کل کشور 45 شهید در راه امنیت و آرامش مردم عزیز تقدیم شده است.
وی با اشاره به اینکه خدمتگزاری به مردم توفیق و نعمت الهی است، افزود: در انتظامی استان کرمان پلیس‌های تخصصی و رده‌های مختلف براساس وظایف تعریف شده مثل پلیس آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، امنیت اقتصادی، فتا، راهور و ... در حال انجام وظیفه هستند.
فرشید در ادامه با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های پلیس، مقابله با مواد مخدر و برخورد با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر است، گفت: بیش از 18 تن انواع مواد مخدر از ابتدای امسال در استان کرمان کشف و قاچاقچیان دستگیر شدند. ضمن اینکه در کشف مواد در حال حاضر رتبه دوم کشور را داریم.
دستگیری 5000 خرده‌فروش مواد مخدر
وی با اشاره به دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر که یکی از دغدغه‌های مردم است، بیان کرد: بیش از 5000 نفر در این رابطه از ابتدای امسال دستگیر شدند.
فرمانده انتظامی استان کرمان در ادامه با اشاره به هوشمندسازی پلیس در زمینه‌های مختلف عنوان کرد: بیش از 150 رده انتظامی ارتباط الکترونیکی با دستگاه قضایی دارند که این اقدامات در راستای تسهیل در کار مردم است.
وی درباره خودروهایی که مزاحمت ایجاد می‌کنند از جمله خودروهای شوتی، اظهار کرد: به صورت محسوس و نامحسوس در درون شهر و جاده‌ها طی نیمه نخست امسال موفق شدیم بیش از 5100 خودروی شوتی و تغییر وضعیت داده شده را توقیف کنیم و در حال طی مراحل قانونی هستند.
فرشید گفت: همچنین در مدت مذکور بیش از 6 میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان کشف شده است.
جان باختن 630 نفر در تصادفات رانندگی امسال
فرمانده انتظامی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کاهش وقوع تصادفات رانندگی و فوتی‌ها در سال جاری بیان کرد: آمار مجروحان افزایش داشته و متاسفانه امسال براثر تصادفات در سطح استان کرمان بیش از 630 نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وی ادامه داد: بیش از 9600 نفر در حوادث رانندگی مجروح شده و بسیاری از این افراد با نقص عضو روبه‌رو هستند.
فرشید ضمن توصیه به رانندگان برای احترام گذاشتن حقوق دیگران، تصریح کرد: شایع‌ترین علت تصادفات، عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز است.
وی بیان کرد: در سال جاری بیشترین تصادفات رانندگی در شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، جیرفت، عنبرآباد و کهنوج رخ داده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان با بیان اینکه دوربین‌های پایش تصویری بازدارنده است، گفت: در جاهایی که دوربین هست، کاهش تصادفات را داریم و پیگیر افزایش دوربین‌ها در جاده‌های استان و درون شهرها هستیم.
وی بیان کرد: در سطح استان کرمان به طور متوسط روزانه بیش از 8800 راننده متخلف اعمال قانون می‌شوند.
فرشید در ادامه به افزایش 21 درصدی جرائم فضای مجازی در استان کرمان طی سال جاری اشاره و اظهار کرد: بیش از 500 نفر در این رابطه دستگیر شدند و بیشترین فراوانی جرائم فضای مجازی مربوط به کلاهبرداری(37 درصد)، برداشت‌های غیرمجاز، هتک حیثیت (هشت درصد) و مزاحمت اینترنتی (پنج درصد) است.
فرمانده انتظامی استان کرمان همچنین با اشاره به کاهش 11 درصدی سرقت‌ها در استان در 6 ماه گذشته اظهار کرد: بیشترین موارد سرقت‌های خرد است که بیش از 58 درصد را شامل می‌شود که البته برای کشفیات هم اقدامات خوبی انجام شده است.
وی در ادامه سخنانش، افزایش 10 درصدی تماس مردم با فوریت‌های 110 را نشان‌دهنده اعتماد مردم به پلیس برای پیگیری خواسته‌هایشان دانست.
کشف بیش از 765 میلیارد تومان کالای قاچاق
فرشید با اشاره به عملکرد پلیس امنیت اقتصادی در حوزه برخورد با قاچاق کالا و ارز گفت: در نیمه نخست سال جاری بیش از 3000 پرونده قضایی در این زمینه تشکیل دادیم و بیش از 1200 نفر قاچاقچی دستگیر شدند. ضمن اینکه ارزش ریالی کالاهای قاچاق مکشوفه بیش از 765 میلیارد تومان بوده است.
فرمانده انتظامی استان کرمان در پایان با اشاره به ارائه خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره پلیس به مردم گفت: در کلانتری‌ها نیز مشاور داریم و اقدامات مددکاری و مشاوره انجام می‌دهند و بسیاری از پرونده‌های کلانتری با همکاری مشاوران به سمت صلح و سازش هدایت می‌شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/661333/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کاش کمی فکر می کردی!

دستگاه کوچکی که بیماری‌هایی مانند سرطان، دیابت و آرتروز را تشخیص می‌دهد

زلزله در تهران | تهران در دقایق قبل لرزید

نبرد کنونی بین ایران و اسرائیل، جنگ بر سر آینده نظم منطقه است

کشف 6 میلیون لیتر سوخت قاچاق در استان کرمان/ اعمال قانون 8800 راننده در روز

افشای روش عجیب اسرائیل برای جاسوسی از نخست وزیر بریتانیا

معرفی 2 واحد صنفی لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی

آن سوی حرکت لاک پشتی پروژه مسکن ملی پردیسان

اسرائیل ضدقهرمان

استاد دانشگاه کالیفرنیا: واشنگتن تا 10 سال بعد از پیامدهای ترور نصرالله رنج خواهد برد

واکاوی اخراج اجباری مهاجران

eservices.tamin.ir فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی| فیش حقوقی بازنشستگان کشوری، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح / 8 شرط ثبت نام وام بازنشستگان

ربات های خودران را ببینید

انفجار بزرگ خورشیدی

توقیف خودرو‌های حامل کالای قاچاق در رودبار

بحث درباره زیاده روی در عرق خوری در برنامه گلزار

غلامحسین لطفی: عاشق بازیگری‌ام و زیر و بم آن را می‌شناسم

آگاه سازی مردم با حضور میدانی در مساجد

ترور سید حسن نصرالله سبب افول حزب‌ الله نخواهد شد

الجزیره: حزب الله لبنان مستحکم‌تر می‌شود

افراطیون دو جناح باید به کنار رانده شوند

مدعیان تندرویی که نه اهل میدانند و نه دیپلمات

نقشه شوم تل‌آویو برای خاورمیانه

ربات هایی با نمای انسانی!

پیامی مهم از آن سوی مریخ به زمین رسید / آغاز عصر جدید

منوچهر هادی به گلزار تبریک گفت/ عکس

5 شهرستان جنوبی استان کرمان فاقد کشتارگاه دام هستند

پدر علم مهندسی سازه های فضاکار ایران در گذشت

این سبزی شاه گیاه جهان است که می تواند 4000 بیماری را بدون آنکه بدانید درمان کنید

اعلام نگرانی دادگستری کرمان پیرامون افزایش حجم ورودی پرونده‌های حقوقی به مراجع قضایی

5 شهرستان جنوب کرمان فاقد کشتارگاه دام هستند

این سبزی در سبزی خوردن ضد دیابت، ضد درد، ضد فشار خون و ضد گاز معده است

باشگاه مس درباره اظهارات فکری بیانیه داد

عکس/استوری تبریک منوچهر هادی به رضا گلزار

حمایت مدیرعامل مس رفسنجان از نویدکیا

ساماندهی پیاده‌روی خیایان میثم در منطقه 13 اصفهان

آسف رونل، روزنامه نگار اسرائیلی: میزان رهگیری موشک‌های ایران کمتر از چیزی بود که توسط ارتش اسرائیل به ما گفته شد / مقیاس خسارت نشان می‌دهد که احتمالاً موشک ایرانی به‌طور دقیق یک انبار تسلیحات را که در منطقه مسکونی ذخیره شده بود، هدف قرار داده / اگر دفعه ب

حمایت باشگاه مس رفسنجان از نویدکیا

نویدکیا در مس رفسنجان ماندنی شد

حمایت مدیرعامل باشگاه مس رفسنجان از نویدکیا

گوش نتانیاهو به تیم ترامپ است؟

ایران محور بازار نفت جهانی

روحانی پرده‌نشین

الا ان نصرالله قریب! وعد صادق 2

سایه گاف بایدن بر بازارها

ویژه بازنشستگان| تاثیر همسان سازی حقوق بر رقم نهایی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی بانک رفاه

جنایت رژیم صهیونیستی در مراکز درمانی مستند شد/ پخش از شبکه یک

هر گونه خطای رژیم صهیونیستی با پاسخ ویرانگر مواجه می‌شود

پادکست «گوهر شاهوار» | مرور بیت‌به‌بیت شاهنامه فردوسی

فضاپیمای جدید شرکت «بلو اوریجین» دوشنبه پرتاب می‌شود