کرمان رصد

آخرين مطالب

استاندار مازندران:

استان مازندران عملکرد خوبی در خصوص اشتغال و تکریم جامعه ایثارگری دارد بنیاد شهید و امور ایثارگران

استان مازندران عملکرد خوبی در خصوص اشتغال و تکریم جامعه ایثارگری دارد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - استاندار مازندران در جلسه «شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مازندران» که صبح امروز سه شنبه 10 مهر ماه با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، گفت: استان مازندران با وجود محدودیت‌ها عملکرد خوبی در خصوص اشتغال و تکریم جامعه ایثارگری دارد.

به گزارش «ایثار»، یوسف نوری، در این نشست ضمن گرامی‌داشت شهید سید حسن نصر الله، گفت: ایشان شخصیتی کم نظیر و انسانی وارسته بودند. خیر مقدم خدمت، معاون محترم رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران دارم. امیدوارم این جلسه که شروع خوبی داشت مثمر ثمر باشد. ایران محور مقاومت محسوب می‌شود و باید جایگاه ویژه‌ای در خصوص تکریم جامعه ایثارگری داشته باشد. در ایام خاص هفته دفاع مقدس هستیم که با شهادت رهبر حزب الله لبنان همزمان شده و در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان هم قرار داریم و این را به فال نیک می‌گیریم که در جلسه امروز تصمیم سازنده‌ای گرفته شود.
استاندار مازندران خاطرنشان کرد: قوانین ما کامل است و دست و پای ما را نبسته است. در استان مازندران با وجود محدودیت‌ها عملکرد خوبی در خصوص اشتغال و تکریم جامعه ایثارگری دارد. جناب مهندس اوحدی از بهترین دانشگاه‌های دنیا انصراف دادند تا به ایران برگشته و در جبهه حق علیه باطل حاضر شوند و در جبهه هم هرکس زبانی به جز زبان فارسی بلد بودند به واسطه آموزش‌های جناب مهندس اوحدی بودند. قوانین و مقررات مشخص است و سهم جامعه ایثارگری در بودجه هم مشخص است. ما امروز کمترین کاری که می‌توانیم انجام دهیم این است که در این جلسه بحث مسکن ایثارگران را به نتیجه برسانیم. ما در باب شهدا و جامعه ایثارگری کم نذاشتیم و امروز هم اینجاییم تا یک تفاهم‌نامه مهم را امضا و به نتیجه برسانیم و همه چیز برای اجرایی شدن آن آماده است. ما 6915 واجد شرایط داریم که اولویت اول هستند و حدود 4 هزار نفر در اولویت دوم قرار دارند.
نوری گفت: یک درخواست از جناب مهندس اوحدی داریم که بلند مرتبه‌سازی است زیرا زمین در مازندران کم است و این مشکلی است که انتظار همکاری داریم. ما برای تامین اعتبارات هم صندوق شاهد را داریم و هم بانک دی هست و با همکاری بنیاد این مشکل هم برطرف خواهد شد. ما قهرمانان زیادی در استان داریم که روز گذشته تجلیل شدند و قابل احترام هستند ولی به گفته مقام معظم رهبری قهرمانان واقعی ایثارگران هستند. فرزند ایثارگر ما نباید مشکل اشتغال داشته باشند. فردی که فرزند جانباز بالای 70 درصد است و عارضه‌های پس از سانحه را دارد و با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند. این عزیزان نباید مشکل اشتغال داشته باشند. با همتی که من از مهندس اوحدی می‌بینم این مشکلات رفع خواهد شد. در هر صورت مازندران استانی است شهید پرور که مردمی ایثارگر و شهید دوست دارد و به امید خدا امروز با این تفاهم نامه به نتیجه خوبی خواهیم رسید تا هم در زمینه مسکن و هم اشتغال جامعه ایثارگری قدم بزرگی برداشته شود.
سردار سلامی، مدیرکل نشر آثار دفاع مقدس در استان مازندران در این جلسه اظهار کرد: این ایام به نوعی ایام الله است. در استان مازندران در ایام هفته دفاع مقدس بیش از 20 هزار فعالیت و برنامه توسط مهندس اوحدی برگزار شد و ادامه دارد. در این دوران بیش از 50 هزار سند از شهدای استان جمع آوری شده است و در موزه شهدای استان باید این اسناد ماندگار شده و مورد بازدید عمومی قرار بگیرد.باید در 2-3 سال آینده این آثار باید در موزه رونمایی شود. بنا داریم تا پایان سال اولین جلد از دانش نامه دفاع مقدس استان را تدوین و منتشر کنیم. ما کتاب‌های زیادی در استان مازندران در حوزه ایثار و شهادت در عملیات های مهم دفاع مقدس در آن وجود دارد. در حوزه تکریم پیشکسوتان ایثار و شهادت از همه رزمندگان و خانواده شهدا هر سال تکریم و بزرگداشت انجام خواهد شد. تا کنون عملکرد 20 دستگاه اجرایی استان در دوران دفاع مقدس تبدیل به کتاب شده و این روند ادامه دارد.
فرج الله فتح الله پور، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران در این جلسه گفت: حوزه اقتصاد حوزه مهمی است که مقام معظم رهبری هم روی آن تاکید بسیاری دارند. در اسفند 1400 که شهید رییسی به استان تشریف آوردند مصوباتی داشتیم که مهم ترین آن پروژه مجتمع فرهنگی ورزشی توانبخشی ایثارگران بود که در آن مقطع پیشرفت فیزیکی پروژه 50 درصد بود که در حال حاضر به 80 درصد رسیده است و همچنین ساماندهی گلزار شهدا و تسهیلات اشتغال و نهضت ملی مسکن بود که است مصوبات تا حد زیادی محقق شد. در دور دوم سفر ریاست جمهوری در اردیبهشت ماه انجام شد که مصوبات خوبی داشتیم و 5 مصوبه با 95 میلیارد اعتبار تصویب شد که هنوز این مصوبات ابلاغ نشده است و به محض ابلاغ عملیاتی خواهد شد. نکته بعد در خصوص تبصره 13 است که در بودجه 1403 یک ظرفیتی در این خصوص پیش بینی شد که برای اولین بار در بودجه ایجاد شد که حدود 3600 همت بود که به طور خاص در حوزه فرهنگ است که به دستگاه های مختلفی از جمله بنیاد مربوط خواهد شد. امیدواریم با توجه به برنامه های مد نظر و تکمیل پروژه های مد نظر اعتبارات لازم فراهم شود.
علی دیوسالار، مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران در این جلسه گفت: همت و اراده مهندس اوحدی در تامین مسکن برای جامعه ایثارگری تا کنون بر همه اثبات شده است و مصوبه نخست در این زمینه هم در زمان ایشان ایجاد شد و در جلسه اخیر با وزارت راه و شهرسازی که تفاهم‌نامه دو جانبه در آن به تصویب رسید هم در آن حضور داشتم. این تفاهم‌نامه یک عزم ملی می‌طلبد و در آن نکات ویژه‌ای لحاظ شده که باید مورد توجه قرار بگیرد. پیش از این موانع قانونی در خصوص کمک به جامعه ایثارگری وجود داشت که با این تفاهم‌نامه می‌تواند کارگشا باشد و این موانع را از پیش رو بردارد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/660018/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میدل‌ایست‌آی: جنگ جاری به شکست اسرائیل خواهد انجامید

تصمیمات راهبردی خارجی در شورایعالی امنیت ملی گرفته می‌‏شود

دیدار استراتژیک

متی نصرالله؟! جنگ روانی را نبازیم!

امنیت ملی، بازیچه بلاگرهای سیاسی!

اعزام مبلغ با هدف جهاد تبیین اندیشه مقاومت

قرار اناطه چیست؟/ شرایط صدور قرار اناطه چیست

توسعه عمران و آبادانی شهرک علم الهدی و اندیشه شوشتر با تبدیل آنها به شهر

تاریخ واریز علی الحساب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

تکریم سالمندان، تکریم ارزش‌ها و اندیشه هاست

تکریم سالمندان، تکریم ارزش‌ها و اندیشه‌هاست

تمدید ریاست استاد رشاد بر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

پیش‌بینی غیر تهاجمی سکته مغزی با سربند لیزری

آموزش آتش‌نشانان در سینمای فراگیر!

رونمایی از 1.5 میلیارد شئ کیهانی در کهکشان راه‌ شیری

الکتریسیته دقیقا چیست؟

مغز قالب شما کدام است؟

ماده تاریک و معمولی می‌توانند بدون گرانش تعامل داشته باشند!

دیدار مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خوزستان با خانواده شهدا در دزفول

جانمایی المان‌‌های ایثار و شهادت در شهرستان‌های مازندران؛ دستاورد دومین کنگره

انتصاب سرپرست اداره‌کل امور اقتصادی و مجامع بنیاد شهید و امور ایثارگران

جلسه «گفتمان نمازشناسی» بنیاد شهید و امور ایثارگران هرمزگان برگزار شد

ایثارگران نخبه، مایه مباهات بنیاد شهید هستند

اولین اجلاسیه شهدای غریب اسارت استان مازندران با حضور مهندس اوحدی برگزار شد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری فی‌مابین اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز

دی ماه امسال پنجمین هفته مقاومت در کرمان برگزار می شود

تسلیت مجلس به مناسبت درگذشت تعدادی از اهالی جیرفت بر اثر سیل

رئیس جمهور از وزیر کشور درباره وقوع سیلاب در جیرفت پیگیری کرد

تشکیل پرونده قضایی سیل جیرفت/قصور و کوتاهی‌های ادارات متولی پیگیری قضایی می‌شود

تشکیل پرونده قضایی در خصوص سیل جیرفت/قصور و کوتاهی‌های ادارات متولی پیگیری قضایی می‌شود

ابراز نگرانی رئیس پلیس راه استان نسبت به کم توجهی‌های برخی مسئولان کرمانی حوزه وقوع حوادث رانندگی

پزشکیان پیگیر وضعیت جیرفت پس از سیل شد

مدیرکل هواشناسی کرمان: هشدار کشوری برای بارندگی‌ جیرفت صادر شده بود

بانوان دیار حاج قاسم در کنار مادران لبنانی

تشکیل پرونده قضایی سیل جیرفت/قصور ادارات متولی پیگیری قضایی می‌شود

باغداران از آبیاری باغات انار اجتناب کنند

تشکیل پرونده قضایی برای حادثه سیل جیرفت/ قصور متولیان پیگیری می‌شود

آموزش و پرورش کهنوج: درصورت اثبات تنبیه بدنی دانش‌آموز، برخورد قانونی می‌شود

پزشکیان وضعیت وقوع سیلاب در جیرفت را پیگیری کرد

هشدار سطح زرد هواشناسی

تصرف 68 هزار مترمربع با سند سازی جعلی در رودبار

کرمان، مجهز به 462 دوربین و نرم افزار‌های پیشرفته پایش تصویری است

افزایش ابر و رگبار باران در نواحی سردسیر و ارتفاعات کرمان

پیگیری خسارات سیل جیرفت از سوی رئیس جمهوری/ دستورات لازم به وزیر کشور داده شد

118 قطعه کارت سوخت از یک متهم در منوجان کشف شد

بی‌توجهی به هشدار‌ها و توصیه‌های ایمنی عامل حادثه تلخ هلیل‌رود جیرفت بود

اختصاص 4 میلیارد تومان از اعتبارات بنیاد علوی به کوهبنان

پیگیری تلفنی رئیس جمهوری از وزیر کشور درباره وقوع سیلاب در جیرفت

آیا خوردن سینه باعث بزرگ شدن آن میشود؟

پیگیری آخرین وضعیت سیل‌زدگان جیرفت از سوی رئیس‌جمهور