دخالت هوش مصنوعی در تولید آگهی «مایکروسافت»
علمي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - ایسنا /به تازگی مشخص شده است که یک آگهی یک دقیقهای از شرکت مایکروسافت که ماههاست در حال پخش است، با دخالت «هوش مصنوعی» ساخته شده و تاکنون هیچکس متوجه آن نشده است.
شرکت «مایکروسافت» به تازگی فاش کرده است که با استفاده از یک «هوش مصنوعی مولد»، یک آگهی یک دقیقهای برای سختافزار «سرفیس پرو» و «سرفیس لپتاپ» خود ساخته است، اما نکته قابل توجه در مورد این مساله، گذشت 3 ماه از انتشار این آگهی و لو نرفتن وجود عناصر «هوش مصنوعی» در آن است.
به نقل از ورج، این آگهی که در تاریخ 30 ژانویه 2025(11 بهمن 1403) در یوتیوب به صورت زنده پخش شد، به طور کامل از محتوای انسانی تولید نشده است.
«جی تان»(Jay Tan)، سرپرست ارشد ارتباطات طراحی این شرکت، گفت: تصاویر ناواضح «هوش مصنوعی» گاهی اوقات خود را نشان میداد.
این یعنی سازندگان مجبور بودند برخی از خروجیهای «هوش مصنوعی» را اصلاح و آن را با فیلمهای واقعی ادغام کنند.
«تان» افزود: این تیم هنگام تصمیمگیری در مورد اینکه کدام نماها در آگهی باید توسط «هوش مصنوعی» تولید شوند، تصمیم گرفت که هر حرکت پیچیدهای مانند نمای نزدیک دستهای در حال تایپ، باید به صورت زنده فیلمبرداری شود. با این حال، نماهایی که برشهای سریع یا حرکات محدود داشتند، برای تولید با ابزارهای «هوش مصنوعی مولد» در اولویت بودند.
مایکروسافت دقیقاً مشخص نکرده است که کدام نماها با استفاده از «هوش مصنوعی» تولید شدهاند. ابزارهای «هوش مصنوعی» برای تولید یک فیلمنامه جذاب، «استوریبورد»( storyboards) و ارائه اسلایدی استفاده شدند.
این تیم، ترکیبی از دستورالعملهای نوشتاری و تصاویر نمونه را برای تولید پیامهای متنی توسط یک چتبات استفاده کرد. این چتبات میتوانست این دستورالعملها را به مولدهای تصویر مانند «Hailuo» یا « Kling» بدهد. این تصاویر شبیهسازی شدند و برای اصلاح تصاویر ناواضح و سایر خطاها توسط این تیم ویرایش شدند و سپس به مولدهای ویدئویی داده شدند.
«سیسکو مککارتی»(Cisco McCarthy)، یکی دیگر از سرپرستهای مجموعه گفت: ما حدود هزاران دستورالعمل مختلف را بررسی کردیم و کمکم به یک خروجی و آنچه میخواستیم، رسیدیم. هیچ دستورالعمل یکباره و انجامشدهای در این ابزار وجود ندارد.
این ویژگی در ظاهر باعث بیشتر شدن کار در این فرآیند شد، اما «برایان تاونزند»(Brian Townsend)، طراح بصری این تیم، تخمین زده است که آنها احتمالاً 90 درصد در زمان و هزینهای که معمولاً صرف میکردند، صرفهجویی کردهاند.
این فرآیند، نظرات جدید «جان فریدمن»(Jon Friedman)، سرپرست طراحی مایکروسافت را تایید میکند. به عقیده وی، «هوش مصنوعی» به جای جایگزینی کامل با ابزارها قرار است در جعبه ابزار افراد خلاق به یکی از ابزارها تبدیل شود.
این ویدئو تقریباً سه ماه است که منتشر شده است، اما تاکنون کمتر کسی متوجه تولید خروجی توسط «هوش مصنوعی» نشده است.
با دانستن اینکه «هوش مصنوعی» در این ماجرا دخیل بوده است، پیدا کردن تصاویر تولیدشده توسط آن میتواند آسان باشد، اما مشخصا بدون دانستن اینکه باید به دنبال سرنخهای بجا مانده از آن بگردید، نمیتوانید تفاوتها را تشخیص دهید.
برشهای سریع آگهی به پنهان کردن نقصهای خروجی «هوش مصنوعی» کمک کرده است. این مسئله نشان میدهد که ابزارهای «هوش مصنوعی» با نظارت افراد متخصص، به قدری قدرتمند هستند که وجودشان را مخفی کنند.
-
شنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۴ - ۱۶:۴۰:۳۰
-
۱۰ بازديد
-

-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/718561/