تنوع بخشی به فرصتهای یاددهی و یادگیری از نتایج رویداد الف تای مقاومت است/ ارسال بیش از 6 هزار اثر به رویداد ملی الف تای مقاومت
اجتماعي
بزرگنمايي:
کرمان رصد - حجت الاسلام علی لطیفی در این مراسم با بیان اینکه بیشتر ما فهم نادرستی از برنامه درسی داریم، گفت: کتاب درسی، ابزاری برای تحققِ بخشی از برنامه درسی است.
وی افزود: نمایشگاه رویداد ملی الف تای مقاومت، حجتی است برای همه کسانی که کمبود امکانات را بهانه میکنند؛ برای هر فعالیت کیفی با برنامه ریزی خوب میتوان به بهترین نتایج رسید، گاهی یک کار خوب، اما با کیفیت بهتر از چندین کار روزمره در طول سال تحصیلی است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: با نگاهی به نمایشگاه الف تای مقاومت متوجه میشویم برخی از فعالیتها تشکل محور، برخی فعالیت محور، برخی فضا ساز، برخی طرح درسهای خلاقه، برخی تمرین مسئولیت سپاریهای خاص، برخیها با رویکرد گزارشگر کردن دانش آموزان، برخی برای تالیف پروژه مدرسهای، برخی با رویکرد اقدامات برون مدرسهای بودند و همه در کل فرصتهای متنوع یادگیری هستند.
لطیفی ادامه داد: زمانی میتوانیم ذهن دانش آموزان خود را درگیر مساله فلسطین و غره کنیم که به آن ها بفهمانیم ظلم به چه معنا است، در این صورت دانش آموزان میتوانند ظلم ستیز باشند.
وی با بیان اینکه این رویداد و این تجربهها باید استمرار داشته باشد، تصریح کرد : در نمایشگاه دیدیم تعامل خوبی بین معلمان صورت گرفت، شایسته است دبیرخانه آثار و تجربیات را قابل دسترسی کند تا همه معلمان بتوانند از آن ها بهرهمند شوند.
فرهنگیان در کنار خانواده موثرترین رکن در تربیت نسل جدید هستند
سردار محمد علی نظری، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز گفت: یکی از موضوعات مهمی که در همه دنیا اهمیت دارد، مقاومت و ظلم ستیزی هست، آنچه که در طول قرن اخیر دیدهایم، این بوده که همه قدرتهای بزرگ در برابر ملتهای ضعیف ستم روا داشتهاند.
وی افزود: فرهنگیان ما موثرترین مولفه و رکن در کنار خانواده در تربیت نسل جدید هستند و در صورت تربیت صحیح نسل آینده، قطعا در برابر دشمن مقاوم خواهیم بود و هیچ لطمهای به کشور ما وارد نخواهد شد.
فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: بعد از بعثت پیامبر اکرم (ص) عمده آیاتی که در قرآن نازل شده درباره ایستادگی در برابر زور است و اینکه سکوت در برابر ظلم به معنی همراهی با ظلم است.
وی افزود: احساس خطری که آمریکا و اسراییل در برابر جریان مقاومت دارند، گواه این است که فکر و اندیشه مقاومت جواب داده و موثر بوده است.
سردار نظری گفت: اجرای سند تحول بنیادین در مدارس ضروری است و یکی از ساحتهای مهم تربیت تمام ساحتی، تربیت سیاسی - اجتماعی است و تلاش معلمان در رویداد الف تای مقاومت به معنی گام برداشتن برای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که امیدواریم این سیر ادامه داشته باشد.
وی تاکید کرد: ظلم و ظالم را باید بشناسیم تا بتوانیم موضوع مقاومت را جاری کنیم و انتشار این تولیدات و تجربیات فاخر در کل کشور ضرورت دارد.
ارسال 6 هزار و 300 اثر به دبیرخانه رویداد ملی الف تای مقاومت
رضا رضایی،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با بیان اینکه مساله دشمنی و ظلم رژیم غاصب صهیونیستی مربوط به دیروز و امروز نیست و ریشه در تاریخ دارد، گفت: ظلم ستیزی و مقاومت از محورهای ارزشمندی است که بایستی در مدارس بیشتر نهادینه سازی شود.
وی افزود: یکی از افتخارات ما در آموزش و پرورش استان این است که به جوانان بها دادهایم و از حدود 400 نفر از معلمان جوان به ویژه دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در حوزههای مختلف اداری و آموزشی بهرهمند شدهایم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: بیش از 6 هزار اثر و 300 اثر به دبیرخانه رویداد ملی الف تای مقاومت ارسال شده که 50 اثر برگزیده شدند و در این آیین از معلمان برگزیده و 4 هنرجوی هنرستانهای استان که در زمینه نقاشی، عکاسی، طراحی لوگو و طراحی پوستر برتر شدهاند تجلیل میشود.
آیین پایانی رویداد ملی الف تای مقاومت با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی سازی سند تحول بنیادین، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان و... در تالار فرهنگ و هنر کرمان برگزار شد.
منبع: آموزش و پرورش کرمان
-
شنبه ۱۵ دي ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۹:۳۷
-
۱۴ بازديد
-
-
کرمان رصد
لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/690265/