کرمان رصد

آخرين مطالب

معرفی کی ام سی T9 وانت پیکاپ محبوب کرمان موتور اجتماعي

معرفی کی ام سی T9 وانت پیکاپ محبوب کرمان موتور
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - وانت پیکاپ های اندازه متوسط سگمنت پرطرفداری هستند که حالا شاهد حضور انواع و اقسام مدلهای مونتاژی یا وارداتی آنها در بازار ایران هستیم. کی ام سی T9 مدل جدید و به‌روزتر پیکاپ T8 است که از سال 2020 با نام جک تی9 به بازار چین آمده و در بعضی کشورها هم تحت عنوان جک هانتر شناخته می‌شود.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
حالا این خودرو دو دیفرانسیل با نسخه فیس لیفت 2023 توسط شرکت کرمان موتور به جاده‌های کشورمان راه پیدا کرده است و از همین ابتدا توانسته توجهات زیادی را به خود جلب کند.

کرمان رصد

جک T9 خودروی بزرگی است که این بزرگی نه به خاطر ابعاد آن (طول 5.33 متر و ارتفاع 1.9 متر در بلندترین نقطه)، بلکه به علت طراحی عضلانی و برجسته‌ای است که چه در جاده و چه در پارکینگ به راحتی توجهات را جلب می‌کند. پیش از عرضه این مدل جدید، تقریباً هیچ وانت دیگری را با چهره‌ای به این حد خشن و تهاجمی ندیده بودیم. حتی فورد رپتور نیز در نمای جلویی آرام‌تر از کی ام سی تی9 به نظر می‌رسد. اما این محصول چینی بدون ادعا، ظاهری شبیه شخصیت‌های شرور از فیلم‌های هالیوودی پیدا کرده است. 
طراحی بیرونی چهره خشن و تهاجمی در جلو شامل جلو پنجره بزرگ بوده و با یک نوار پلاستیکی پهن احاطه شده است که نقش اساسی در هجومی شدن چهره ایفا می‌کند. چراغ‌های اصلی به میانه‌های جانبی و چراغ دیلایت به فرم ابرویی به بالای نمای چهره منتقل شده است.

کرمان رصد

اگر این طراحی تهاجمی نبود، ظاهر خودرو ساده‌تر و آشناتر به نظر می‌رسید؛ کابینی معمولی مشابه مدل T8 با چهار در، فضای بار 1.5 متری، ارتفاع زیاد از زمین، سیستم چهارچرخ متحرک و فنرهای تعلیق عقب، همه ویژگی‌های یک وانت کاری متعارف و قابل اعتماد هستند که در اینجا حضور دارد. رینگ چرخ‌های جدید زیبایی بخش نمای بغل هستند و فرم قسمت عقب هم به استثنای گرافیک زیباتر چراغ‌ها، نکته چندان جدیدی را به ما گوشزد نمی‌کند.
فضای داخلی طراحی داخلی خودرو ساده اما شیک و مدرن است. پلاستیک مشکی و سخت در برخی نقاط با تزئینات متضاد و روکش‌های نرم ترکیب شده است. صندلی‌ها که با دوخت الماسی طراحی شده‌اند، دارای تنظیمات برقی هستند که کمتر در پیکاپ‌های بازار تاکنون دیده بودیم. 

کرمان رصد

فرمان دوپره شیک نیز فقط قابلیت تنظیم ارتفاع دارد و امکان تنظیم فاصله از راننده وجود ندارد. طراحی داخلی در عین مدرن بودن، کاربردی نیز هست. با اینکه از پلاستیک زیادی در کابین استفاده شده، قسمت‌های نرم در نقاط تماس اصلی تعبیه شده‌اند. این سبک طراحی کاملا دلنشین و متمایز از پیکاپ‌های فعلی بازار است که محیطی شبیه به شاسی بلندهای جدید را برای کاربران به وجود می‌آورد. فضای داخل کابین نیز بسیار جادار به نظر می‌رسد و محفظه بار هم میتواند تا 1135 لیتر به وزن حدود 1000 کیلوگرم بار داخل خود جا دهد که کاملا جوابگوی مسافرت‌های خانوادگی و یا گردش‌های آفرودی خواهد بود.
تجهیزات و فناوری کی ام سی T9 نمایشگر چندرسانه‌ای با صفحه‌نمایش عمودی 10.4 اینچی، قابلیت‌های متعددی نظیر پشتیبانی از پروتکل‌های اندروید/اپل، دوربین‌های پانوراما، بخش‌های تنظیمات مختلف و حتی امکان تماشای ویدیو در حین حرکت را ارائه می‌دهد. جهت‌گیری صفحه‌ برای نمایش نقشه از طریق گوشی هوشمند (با اتصال سیمی) هم بسیار مناسب است. 
منوی سیستم تهویه گزینه‌های گرمایش بدون کلید را ارائه می‌دهد، اما همچنان می‌توان تنظیمات دما، سرعت فن و جریان هوا را بدون نیاز به ورود به منوی چندرسانه‌ای تغییر داد. ردیفی از دکمه‌ها در زیر صفحه‌نمایش برای این تنظیمات تعبیه شده است. 
یکی از امکانات قابل توجه این خودرو، شارژر 50 واتی با قابلیت خنک‌کننده است که امکان شارژ سریع گوشی را فراهم می‌کند. علاوه بر این، سرنشینان عقب می‌توانند از درگاه USB-C برای شارژ دستگاه‌های خود استفاده کنند. بسته به نیاز، دو یا سه درگاه در دسترس است. 

کرمان رصد

به طور خلاصه شما در کی ام سی تی9 تجهیزات زیر را در اختیار خواهید داشت:
شش عدد کیسه هوا، سامانه‌های کنترل پایداری و کشش، ترمزهای دیسکی به همراه ABS و EBD، ترمز کمکی، کروز کنترل، سانروف، گرمکن صندلی، شارژ وایرلس، رینگ 18 اینچی، حسگر پارک جلو و عقب، دوربین 360 درجه، ورود بدون کلید، تنظیم 6 جهته برقی صندلی راننده و تنظیم 4 جهته برقی صندلی سرنشین جلو، اتوهلد و ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، چهار مود رانندگی، حسگر فشار باد تایرها، آینه های جانبی تاشونده برقی، گرمکن آینه های جانبی و... .
بررسی کاربردپذیری صندلی عقب با زاویه ثابت و مجهز به دسته‌ مرکزی تاشو، برای دو نفر طراحی شده است، اما فردی که در وسط می‌نشیند، احتمالاً از سختی بالشتک یا کمبود فضای پا شکایت نخواهد کرد، زیرا فضای کافی وجود دارد و کف خودرو تقریباً کاملاً صاف است. در این بخش، البته سیستم تهویه اختصاصی وجود ندارد، اما چند دریچه مجزا، جا لیوانی (برای زمانی که دو نفر سرنشین در ردیف عقب باشند)، فضای نگهداری بطری در درها و جیب پشت صندلی‌ها تعبیه شده است. برای یک سفر با فاصله متوسط و راحتی نسبی، این مجموعه حداقل امکانات موردنیاز را فراهم می‌کند. 

کرمان رصد

صندلی‌های عقب جک T9 فضای جاداری دارند. این صندلی که برای دو سرنشین قالب‌گیری شده است، می‌تواند نفر سوم را نیز جا دهد و کف تقریباً صاف خودرو مانع از راحتی پاهای نفر وسط نمی‌شود. 
باید توجه داشت که می‌توانید لوازم خانگی کوچک را روی صندلی‌های عقب حمل کنید، به شرطی که سرنشینی در خودرو نباشد. در صورت نبود سرنشین، می‌توانید از تکیه‌گاه تاشو یا کف بلند شده صندلی برای جای دادن بار استفاده کنید. اما برای وسایل بزرگ‌تر یا کثیف‌تر، محفظه بار به ابعاد 1.5 در 1.5 متر در دسترس شماست. 
اگرچه این خودرو میان وانت‌ها بیشترین ظرفیت بار را ندارد، اما کی ام سی T9 ظرفیت بارگیری قابل توجهی دارد و می‌تواند حدود یک تن کیلوگرم بار را حمل کند. با حداکثر وزن 1970 کیلوگرم، این خودرو قابلیت حمل یک تن بار یا یدک کشی بیش از سه تن را خواهد داشت. 
سایر امکانات استاندارد شامل پله‌ای روی سپر عقب، کف بار محافظت‌شده با پلیمر مقاوم (ریل‌های قوی که با رنگ محافظ پوشانده شده‌اند)، و رول بار است. همچنین، جک T9 دارای پله‌های فولادی واقعی و نسبتاً عریضی است که هنگام ورود یا بازرسی صندوق بار بسیار راحت هستند. رول بار محکم پشت کابین نیز با اطمینان نصب شده و مانند برخی از مدل‌های مشابه، لق نمی‌زند؛ بنابراین می‌توان بارهای بزرگ را به آن متصل کرد. 
مشخصات فنی کی ام سی T9 کی ام سی T9 با یک موتور بنزینی توربوشارژر چهارسیلندرN20TG 2.0 TGDI با قدرت 224 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن‌متر عرضه می‌شود. این موتور از سری Blue Whale و بر اساس موتورهای میتسوبیشی ساخته شده و دارای تزریق مستقیم سوخت است. استفاده از بنزین با اکتان برای آن 92 مجاز است، اما سازنده پیشنهاد می‌کنند از بنزین با اکتان 95 استفاده شود که متاسفانه در کشور ما فعلا کمیاب است. پتانسیل مسافت طی‌شده پیش از تعمیرات اساسی این موتور حدود 300,000 کیلومتر است که البته استفاده از بنزین و روغن کاملا استاندارد و سرویس به موقع شرط اصلی رسیدن به یک چنین کارکردی خواهد بود.
خوشبختانه این موتور با گیربکس اتوماتیک 8 سرعته DAE ترکیب شده است و دیگر اثری از گیربکس دستی همچون مدل T8 در اینجا دیده نمی‌شود. مشابه این گیربکس پیش از این روی کیا موهاوی نیز نصب شده که البته آن مدل ساخت هیوندای است.
این موتور دو لیتری بنزینی با قدرت 224 اسب بخار می‌تواند بر اساس چرخه اقتصادی آتکینسون کار کند، اما در شرایط واقعی مصرف سوخت آن حدود 13.5 لیتر در هر صد کیلومتر است. البته تحت شرایط ایده‌آل میانگین مصرف سوخت آن به حدود 10 لیتر در هر 100 کیلومتر ترکیبی می‌رسد که شاید در عمل خیلی قابل دسترس برای یک پیکاپ 2 تنی نباشد.

کرمان رصد

سیستم تعلیق مستقل دوجناقی با فنر لول در جلو و تعلیق عقب فنر تخت باعث می‌شود تا قابلیت‌های آفرود و حمل بار این خودرو در شرایط مطلوبی قرار بگیرد زاویه ورود 27 درجه و زاویه خروج 23 درجه نیز اجازه می‌دهد تا عبور از ناهمواری‌های مسیرهای آفرودی با تکیه بر سیستم انتقال قدرت دودیفرانسیل و سامانه قفل دیفرانسیل عقب کار چندان دشواری نباشد.
سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک کی ام سی T9 مشابه مدل‌های کوچک‌تر آن است. این سیستم کلاسیک، شامل یک گیربکس کمکی (ترانسفرکیس) BorgWarner با ضریب کاهش 2.48، و یک قفل دیفرانسیل عقب Eaton است. طراحی ساده و قابل اعتماد این سیستم به‌گونه‌ای است که خرابی آن دشوار خواهد بود. 
تجربه رانندگی ترکیب موتور بنزینی توربوشارژ چهارسیلندر با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک بد نیست، اما گاهی ناسازگاری‌هایی در عملکرد مشاهده می‌شود که احتمالا تقصیر گیربکس است. این گیربکس گاهی با مکث‌ها و تکان‌های ناخوشایندی عمل می‌کند که حتی سرنشینان نیز متوجه آن می‌شوند. همچنین، تعویض دنده هنگام کاهش سرعت گاهی غیرمنطقی به نظر می‌رسد که البته شاید در مدل‌های جدیدتر با اپدیت نرم‌افزاری این مسئله رفع شود. موتور، با وجود تحمل وزن بیش از دو تن بدون فشار و با توان کافی کار می‌کند و تنها در هنگام سبقت‌گیری در سرعت‌های بالا کمی به زحمت می‌افتد. حداکثر سرعت این مدل به‌صورت رسمی 150 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است که برای حفظ ریتم و رانندگی در در جاده کافی است و توقع بیشتری هم نمی‌توان داشت. 

کرمان رصد

ماهیت کامیونتی کی ام سی T9 به دلیل ساختار شاسی آن هرگز نباید فراموش شود. بدنه خودرو هنگام تغییر مسیر سریع دچار بادی رول یا تکان‌های عرضی می‌شود و خودرو در پیچ‌های تند، کمی تمایل به انحراف دارد که با توجه به ابعاد و وزن آن امری تقریبا طبیعی است. با این حال، سیستم تعلیق خودرو تلاش می‌کند لرزش‌ها و تکان‌ها را کاهش داده و ناهمواری‌ها را نرم‌تر کند. البته اگر به جای فنر تخت از سیستم تعلیق مالتی لینک برای بخش عقب استفاده می‌شد آن وقت هندلینگ بهتری را شاهد بودیم اما قطعا توانایی حمل بار و استقامت خودرو در برابر ضربات کاهش پیدا می‌کرد.
اما شاسی نمی‌تواند تمام لرزش‌هایی که چرخ‌های 18 اینچی شیک خودرو در شهر جذب می‌کنند را تصفیه و جذب کند و کمی لرزش در اتاق حس خواهد شد. با این حال، می‌توانید با خروج از آسفالت و تجربه نحوه عملکرد سیستم تعلیق کی ام سی روی چاله‌ها آرامش بیشتری پیدا کنید. ظرفیت انرژی واحد فنری و بازوهای دوبل جلو بیش از حد کافی به نظر می‌آید و می‌توانید بدون نگرانی از مسیر، در چاله‌ها رانندگی کنید؛ شاسی تقریباً همه ضربات سنگین را جذب می‌کند. همچنین، با انتخاب حالت چهار چرخ محرک سبک یا سنگین می‌توانیم خودرو را در مسیرهای آفرودی با قابلیت مناسب در جهت مطلوب به پیش ببرید.
رقبای کی ام سی T9در ایران در حال حاضر خودروهایی همچون پیکاپ موسو خان، آمیکو آسنا توربو، مکسوس استار اچ، چانگان هانتر پلاس و... جزو حریفان اصلی این پیکاپ مونتاژی به حساب می‌آیند.
جمع‌بندی اگرچه کی ام سی تی 9 بهترین پیکاپ بازار نیست اما به دلایلی مثل قیمت نسبتا مناسب، طراحی ظاهری جذاب، کابین مدرن و خوش کیفیت، توانایی حمل بار مناسب، توانایی آفرود قابل قبول، قدرت و گشتاور بالای موتور، برخورداری از گیربکس اتوماتیک 8 سرعته و امکانات مناسب می‌تواند در حال حاضر گزینه منطقی برای خرید یک وانت پیکاپ مونتاژی باشد؛ به ویژه که شرکت کرمان موتور و خدمات پس از فروش گسترده آن نیز وظیفه تامین خدمات این خودرو را بر عهده دارند که تا حد زیادی می‌تواند خیال خریدار را از بابت تامین قطعات و تعمیرات راحت کند.

کرمان رصد

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/677302/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ایران برای عبور از سناریوهای غرب چه استراتژی دارد؟

سرمقاله جوان/ بسیج، زنده و پایان ناپذیر

سرمقاله رسالت/ زورچین در جورچین قدرت!

خیز تهران برای تبدیل تهدید ترامپ به فرصت؟

سرمقاله وطن امروز/ سیاسی‌بازی ممنوع

سرمقاله فرهیختگان/ بازنشسته‌ها را اذیت نکنید

حضور 1100 نخبه در هیئت‌های اندیشه‌ورز بسیج خراسان شمالی

رکورد سرعت حرکت یون در یک رسانا شکسته شد

تعجب ستاره‌شناسان از مدار عجیب جوان‌ترین سیاره فراخورشیدی کشف شده تاکنون

ساخت ربات در امر سریع‌تر از انسان توسط دانشمند ایرانی

تبدیل پوست موز به انرژی پاک!

ایجاد سپرهای محافظ دربرابر امواج الکترومغناطیس با چاپ سه‌بعدی

ویدئویی تماشایی از لحظه برخاستن ششمین استارشیپ

جدول قطع برق استان خراسان رضوی امروز یک‌شنبه 4 آذر 1403 + جزئیات

فعالیت سامانه بارشی در کرمان

معرفی کی ام سی T9 وانت پیکاپ محبوب کرمان موتور

ترک فعل مدیران دستگاههای اجرایی استان در حدنگاری

این مرد پس از شکست عشقی 50 سال غارنشین شد/ عکس

آغاز برداشت مرکبات از 33 هزار هکتار باغات جنوب کرمان

غبارروبی گلزار شهدای روستای قمشه شهرستان کرمانشاه به مناسبت هفته بسیج

راه‌های روستایی جنوب استان کرمان نیازمند اعتبارات ملی است

دستگاه‌های اجرایی کرمان در اجرای حدنگاری نمره مردودی گرفته‌اند

قیمت خودرو هیوندای امروز یکشنبه 4 آذر 1403 | جدول قیمت خودروهای کرمان موتور

نمره مردودی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان در اجرای حدنگاری

استان کرمان به سندی برای تحول‌بخشی به توسعه نیاز دارد

تجمع اعتراض‌آمیز مردم علیه طرح انتقال آب هلیل‌رود به کرمان

صنعت،معدن وکشاورزی می‌تواند زمینه‌ساز پشتوانه اقتصادی کرمان باشد

پلمب 7 واحد صنفی کرمان به دلیل استفاده از اتباع بیگانه غیرمجاز

مدیریت نوین با چابک شدن هیات مدیره موجب اقتدار سازمان

سرمقاله کیهان/ درباره بزرگ‌ترین کشتار آنلاین و دگرگونی‌های اجتماعی‌اش

نسخه‌ی جدید لاریجانی

سرمقاله همشهری/ تشکیل «قرارگاه اجتماعی شهر تهران» همان مدیریت جهادی است

سرمقاله شرق/ چرا در اجرای سیاست ضعیفیم؟

سرمقاله جمهوری اسلامی/ رویاروئی دولت‌ها با شیطان بزرگ

راز ماندگاری اندیشه‌های عطار در گذر زمان

آدامسی که می‌تواند از زایمان زودرس جلوگیری کند

هوش مصنوعی، شخصیت 1000 نفر را کپی کرد!

عینک مخصوص مبتلایان به صرع ساخته شد

باکتری زباله‌ها رگ‌های خونی را پیر می‌کند

تهران میزبان همایش سراسری مدیران بیمه دی

پیش بینی آب و هوای کرمان برای فردا دوشنبه 5 آذر 1403: صاف تا کمی ابری

رونق تولید تبلت‌های بریل با 4 سال حضور در نمایشگاه ایران ساخت

خدمت رسانی 5 هزار جهادگر بسیج سازندگی در کرمان

برگزاری رویداد ترویجی انار و زیتون در یزد

موافقت اعضای شورا با آیین نامه مسکن جایگزین، بافت فرسوده و قرارداد مشارکت

بسیج، سختی‌ها را به آسانی بدل می‌کند

امید تازه‌‌‌ برای بازگرداندن کیش به مسیر توسعه

آغاز رزمایش جهادگران فاطمی 4 در کرمان

پیش‌بینی وقوع سیلاب در استان کرمان

مشاهده خرس سیاه آسیایی در پناهگاه حیات وحش زریاب