کرمان رصد

آخرين مطالب

اندیشه معاصر – راهنمای ثبت نام وام ازدواج در ve.cbi.ir (+ویدئو) فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ، سامانه وام ازدواج ve.
بیشتر بخوانید: اخبار روز خبربان
cbi.ir 1403 ، از سوی بانک مرکزی، جهت ارائه تسهیلات ازدواج به زوج ها راه اندازی شده است. برای ثبت نام در ve.cbi.ir ، می توان با ورود به سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، بخش ثبت نام جدید و همچنین، جهت مشاهده وضعیت درخواست تسهیلات ازدواج ، از بخش مشاهده وضعیت ، اقدام نمود؛ در اندیشه معاصر راهنمای ثبت نام وام ازدواج در ve.cbi.ir بصورت ویدئو بارگزاری شده است که ضمن مطالعه این بخش از شما دعوت می کنیم مشاهده کننده این ویدئو آموزشی باشید.

کرمان رصد

کرمان رصد

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، برای کمک به زوج های جوان که در شرف ازدواج هستند، کمک هزینه ای با عنوان وام ازدواج، در نظر گرفته است. مبلغ وام مذکور، طبق مصوبه کمیسیون تلفیق، در سال 1403، افزایش داشته است و مبلغ 300 میلیون تومان می باشد و افراد، با توجه به شرایط سنی و دیگر شرایط خاصی که دارند، می توانند این تسهیلات را دریافت کنند. بنابراین، ممکن است این سوال برای افراد واجد شرایط، مطرح شود که در حال حاضر، سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟که در ادامه به معرفی سایت وام ازدواج و پاسخ سوال پرداخته خواهد شد.
در سال های گذشته، ثبت نام وام ازدواج و تمام مراحل آن، از جمله ثبت نام در سامانه ثنا برای احرازهویت و آدرس متقاضیان وام، همانند تمامی تسهیلات و خدمات بانکی دیگر، به صورت حضوری و با مراجعه به یکی از شعب بانک های معرفی شده از طرف بانک مرکزی، صورت می گرفت؛ اما همانطور که بیان شد، امروزه این عملیات، به صورت اینترنتی، انجام می شود و متقاضیان، برای دریافت وام ازدواج بانک سپه و همینطور دریافت این وام از سایر بانک ها، ابتدا وارد سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به نشانی اینترنتی ve.cbi.ir شوند.
این سایت، که همانند سامانه بام بانک ملی، دارای امکانات متعددی بوده، توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، طراحی و راه اندازی شده است که یکی از معتبر ترین سایت ها، جهت ارائه تسهیلات بانکی می باشد و با توجه به اینکه قرار است افراد متقاضی، تمام اطلاعات خود را در این سامانه ثبت کنند، می بایست، در مرورگر های خود، آدرس آن را جستجو کنند. زیرا، ممکن است، با تایپ و جستجوی عناوینی، مانند وام ازدواج، ثبت نام وام ازدواج و از این قبیل عناوین هم، سایت مورد نظر یافت شود؛ اما، بهتر است از آدرس اصلی سایت، یعنی همان ve.cbi.ir استفاده کنند.
البته، در پاسخ به این سوال که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است، در حال حاضر، بیشتر بانک های جمهوری اسلامی، برای خود، سایت و نرم افزار هایی طراحی و تولید کرده اند که شاید از طریق آن ها هم بتوان جهت دریافت وام های مختلف، همانند وام ازدواج ثبت نام کرد؛ اما، بهترین و سریعترین روش، همان روش ابتدایی، یعنی مراجعه به سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir 1403 می باشد که در ادامه، نحوه ثبت نام در این سایت، آموزش داده می شود.
ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج از سامانه ve.cbi.ir
در بخش قبل، به معرفی سامانه جدید ثبت نام وام ازدواج پرداخته و به این سوال پاسخ دادیم که در شرایط فعلی اعطای وام ازدواج در کشور ما، سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است و از طریق چه بانک هایی می توان برای این وام، اقدام نمود.
با توجه به پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن امور، اکثر خدمات ارائه شده از سوی دولت و بخش خصوصی، از طریق اینترنت انجام می شود، بانک ها نیز از این امر، تبعیت کرده و خدمات خود را به صورت اینترنتی نیز ارائه می دهند؛ چرا که، خدمات اینترنتی، محدودیت ساعت ندارند و کاربر، در هر ساعتی که وقت آزاد داشته باشد، می تواند از خدمات مورد نظر خود، استفاده کند.
یکی از این خدمات، ثبت نام برای انواع تسهیلات بانکی می باشد، مانند وام ازدواج که ثبت نام آن، از طریق اینترنت انجام می شود. به همین منظور، در ادامه، در رابطه با نحوه ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج، از سامانه ve.cbi.ir توضیحات لازم آورده شده است.
جهت ثبت درخواست اینترنتی وام ازدواج 1403، ابتدا وارد سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir ، شوید. سپس، از منوی سمت راست صفحه، گزینه ثبت نام جدید را انتخاب نمایید.
در این مرحله، فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، برای شما نمایش داده می شود و می بایست اطلاعات خود را به طور دقیق، وارد نموده و سپس، گزینه ادامه را انتخاب کنید.
در نهایت، اگر تمام اطلاعات وارد شده از سوی متقاضی، صحیح باشد، این اطلاعات، توسط سازمان ثبت احوال جمهوری اسلامی ایران، تایید شده و پیامی، حاوی کد رهگیری ده رقمی، برای افراد، نمایش داده می شود. این کد ده رقمی، جهت رهگیری وضعیت وام ازدواج است و در بقیه مراحل ثبت نام، تا زمان دریافت مبلغ وام، داشتن این کد، برای انجام مراحل دیگر و پیگیری وضعیت درخواست وام ازدواج، ضروری می باشد.
لازم به ذکر است که ثبت‌ نام شبانه‌ روزی متقاضیان وام ازدواج در سایت وام ازدواج امکان پذیر است. فرزندان بازنشستگان کشوری، می توانند جهت ثبت درخواست خود، برای دریافت وام ازدواج، از طریق سایت sabasrm.ir، اقدام نمایند.
راهنمای ثبت نام وام ازدواج در ve.cbi.ir (+ویدئو) مشاهده وضعیت درخواست در سامانه وام ازدواج 1403 به گزارش اندیشـه معاصـر، سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir ​، یکی از پلتفرم های تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران می باشد و همانطور که از نام آن، مشخص است، برای ثبت درخواست و همچنین، پیگیری تسهیلات ازدواج، زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی طراحی شده است. متقاضیان، می توانند پس از ثبت درخواست خود در برای دریافت وام ازدواج، از طریق سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir 1403، برای مشاهده وضعیت درخواست وام ازدواج خود، از طریق سایت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، به صورت اینترنتی، اقدام نمایند.
برای مشاهده وضعیت درخواست وام ازدواج، ابتدا وارد سامانه ثبت نام وام ازدواج شوید. سپس، در منوی سمت راست صفحه، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب نمایید.در این قسمت، می بایست شماره ملی و کد رهگیری خود را وارد نمایید.
سپس، برای مشاهده آخرین وضعیت ثبت نام وام ازدواج خود، گزینه مشاهده وضعیت را انتخاب کنید.

کرمان رصد

همچنین، زوجین، چنانچه در خصوص وام ازدواج درخواست شده، به دلایلی نظیر تاخیر در پرداخت یا سایر موارد، قصد ثبت شکایت داشته باشند می توانند، با مطالعه مقاله شکایت وام ازدواج که در لینک زیر، پیشنهاد گردیده، از مراحل این امر، مطلع گردند.
سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟ در بخش های قبل، در رابطه با هدف بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، جهت طراحی سامانه وام ازدواج ve.cbi.ir توضیح دادیم و همچنین، نحوه ورود به سایت تسهیلات قرض الحسنه و تکمیل فرم ثبت نام وام ازدواج، از طریق این سامانه، بیان شد.
اما، یکی از مشکلاتی که متقاضیان وام ازدواج، با آن مواجه می باشند، این مساله است که هنگامی که به سایت برخی از بانک ها برای ثبت نام وام ازدواج مراجعه می کنند، متوجه می شوند که سامانه بانک، برای وام ازدواج، بسته بوده و بنابراین، امکان ثبت نام برای آن ها، وجود ندارد. به همین دلیل، این سوال، برای این اشخاص، مطرح می شود که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج باز است؟
در پاسخ به این سوال که سایت کدام بانک برای ثبت نام وام ازدواج 1403 باز است، باید گفت در حال حاضر، سایت بانک های ملت، پست بانک، رسالت، تجارت، ملی ایران، سپه، مسکن، رفاه کارگران، پارسیان، صادرات، آینده، گردشگری، پاسارگاد، اقتصاد نوین، عسکریه، شهر، کوثر، حکمت، ایران زمین، توسعه تعاون، دی، انصار، مهر ایران، سامان، امید، کشاورزی و سینا، برای ثبت نام وام ازدواج 1403، در دسترس قرار دارند و متقاضیان، می توانند با ورود به سایت این بانک ها، برای ثبت نام وام ازدواج اقدام نمایند.
همچنین، در پاسخ به این سوال که امروز سایت کدام بانک برای وام ازدواج باز است، لازم به ذکر است که با توجه به اینکه بودجه این بانک ها، در مقایسه با حجم بالای تقاضای وام ازدواج، محدود می باشند، ممکن است سایت هر یک از این بانک ها، برای مدت زمان محدودی، جهت ارائه خدمات برای تسهیلات وام ازدواج، از دسترس خارج شوند.
فرم ثبت نام وام ازدواج در حال حاضر، ثبت نام برای تسهیلات ازدواج به صورت غیر حضوری و کاملا آنلاین انجام می شود و لازم است که اشخاص به منظور ثبت نام وام ازدواج، در سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بانک مرکزی به قسمت ثبت نام جدید رفته و فرم ثبت وام ازدواج بانک مرکزی را تکمیل کنند.
فرم ثبت نام وام ازدواج به دو بخش تقسیم بندی می شود.
فرم اول: این فرم بیشتر جنبه اعتبار سنجی را دارد و پس از گرفتن اطلاعات از شما مشخص میکند که وام ازدواج به فرد تعلق می‌گیرد یا خیر. اطلاعاتی که از شما در صفحه اولیه فرم درخواست تسهیلات قرض الحسنه ازدواج گرفته می شود شامل موارد زیر است:
شماره ملی: متقاضیانی که شماره ملی آنان با شماره شناسنامه، یکسان می باشد برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج حتما باید برای دریافت کارت ملی اقدام نمایند. تسهیلات مذکور تنها با داشتن کارت ملی به متقاضی پرداخت می شود. حداقل سن دریافت تسهیلات ازدواج برای دختران 13(سیزده) سال تمام شمسی و برای پسران 15(پانزده) سال تمام شمسی می باشد. لازم به ذکر است که حداکثر سن دریافت تسهیلات ازدواج برای کلیه متقاضیان 50 سال شمسی می باشد. متقاضیانی که سن آنان کمتر از سن قانونی می باشد در ابتدا زوج و زوجه هر کدام به صورت جداگانه در سامانه ازدواج ثبت نام می نمایند و پس از تعیین شعبه و طی مراحل مربوطه تسهیلات ازدواج به ولی یا قیم قانونی وی پرداخت می گردد. البته اگر خود افراد زیر 18 سال بخواهند وام ازدواج بگیرند و پول به حساب خودشان واریز شود، مطابق با “دستورالعمل اجرایی تعیین حدود ارائه خدمات بانکی به اشخاص محجور در موسسـات اعتباری” قابل انجام هست. پیشنهاد می کنیم جهت اطلاعات بیشتر مطلب شرایط سنی وام ازدواج را مطالعه کنید.
تاریخ تولد (روز، ماه، سال)
تاریخ ازدواج (همان تاریخ وقوع عقد موجود در سند ازدواج) اگر تاریخ را درست وارد نکنید پیام تاریخ ازدواج وارد شده با اطلاعات ثبت شده در سامانه سازمان ثبت اسناد یا ثبت احوال کشور تطابق ندارد، لطفا به اداره ثبت اسناد یا ثبت احوال شهرستان خود مراجعه نمایید. برای شما ظاهر می شود. اگر از درست وارد کردن این تاریخ مطمین هستید چند ساعتی صبر کنید و مجدد برای ثبت نام به سامانه مراجعه کنید.
شماره تلفن همراه این فرم به سامانه شاهکار جهت استعلام اینکه شماره ملی و شماره تلفن همراه با هم تطابق دارند و متعلق به شخص وام گیرنده هست یا نه متصل است. ممکن است هنگام استعلام این سامانه قطع باشد که در این صورت با خطای (مشکل در ارتباط با مخابرات جهت استعلام مالکیت تلفن همراه : در حال حاضر اتصال به وب‌سرویس شاهکار امکان‌پذیر نمی‌باشد) مواجه می شوید. یا اینکه شماره موبایل وارد شده متعلق به وام گیرنده نیست و در این صورت با خطای (شماره تلفن همراه و شماره ملی با هم تطابق ندارند) مواجه می شوید.
شماره ملی مالک خط ب رای افراد زیر 18 سال (این قسمت در صورتی باید تکمیل شود که وام گیرنده زیر 18 سال است و شماره موبایلی به نام خود ندارد. افراد بالای 18 سال باید حتما شماره موبایل به نام خود داشته باشند.) وارد کردن شماره ملی مالک خط تلفن همراه برای افراد زیر 18 سال الزامی است.
تعیین تابعیت و محل ازدواج: اینجانب ایرانی بوده و در داخل کشور ازدواج نموده ام و دارای سند ازدواج می باشم، اینجانب جزو اتباع خارجی بوده و یا در خارج از ایران ازدواج کرده ام، اینجانب جزو اقلیت های دینی بوده و بصورت اقرارنامه ای ازدواج کرده ام
استان محل سکونت: به منظور تسهیل و تسریع در اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج بهتر است متقاضی و همسر وی در یک بانک و یک شهر (محل سکونت مرد) ثبت نام نمایند. همچنین اگر متقاضی در یک استان عقد نموده می تواند با توجه به محل سکونت فعلی اقدام به انتخاب استان جهت دریافت تسهیلات نماید.
عبارت امنیتی: جهت تشخیص این موضوع که برای ثبت نام وام ازدواج از ربات استفاده نمی کنید.
اگر با پیام با این شماره ملی قبلا از شعبه فلان بانک بانک سامان وام خود را دریافت کرده اید. جهت مشاهده جزئیات بیشتر به بخش مشاهده وضعیت مراجعه نمایید. مواجه می شوید برای این است که وام ازدواج فقط یکبار پرداخت می شود و شما قبلا آن را دریافت کردید. اگر کد رهگیری خو درا ندارید از قسمت بازیابی و سپس مشاهده وضعیت سایت بانک مرکزی استفاده نمایید.
چنانچه خطای پس از چند ثانیه، دوباره تلاش نمایید. مشکلی نیست به دلیل شلوغی سامانه می باشد. یک دقیقه صبر کنید و دوباره تلاش کنید.
هنگامی که شما اطلاعات را وارد می کنید و دکمه ادامه… را می زنید اطلاعات شما توسط سامانه های گفته شده در بالا بررسی می شود و اگر مشکلی نباشد به فرم دوم می روید.
همچنین ممکن است با این پیام مواجه شوید در حال حاضر هیچ بانکی در استان انتخابی شما دارای اعتبار نمی باشد، دوباره تلاش نمایید. که به معنای آن است در لحظه ای که شما تلاش می کنید حتی یک بانک هم در استان شما دارای بودجه نیست. شما می توانید صبر کنید و در ساعاتی دیگر از روز مجدد تلاش کنید و از طریق لینک زیر درخواست ثبت نام وام ازدواج خود را به کندو بسپارید تا آن ها به جای شما شبانه روزی تلاش کنند و شما را برای بانک دلخواهتان ثبت نام کنند.
فرم دوم بخش الف- در این فرم لازم است که زوجین اطلاعات بانک مد نظر خود مانند اسم بانک، شعبه بانک و …، که قرار است وام ازدواج را پرداخت کند را وارد نمایند و آن را برای بانک مرکزی ارسال کنند.
در بخش بالا اطلاعات شما از سامانه ثبت احوال فراخوانی می شود.
در بخش وضعیت ایثارگری کسانی که جزو فرزندان شهید، فرزندان جانبازان و آزادگان و جانبازان و آزادگان (بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی) می باشند گزینه دارم را انتخاب کنند. توجه کنید که تعیین وضعیت ایثارگری صرفا از طریق استعلام که در سامانه ازدواج تعبیه شده و توسط کارمندان شعب انجام می شود. لذا معرفی نامه کتبی صادره از بنیاد شهید فاقد هر گونه اعتبار می باشد. اگر بعد از اینکه تعیین شعبه شدید و در مراجعه به شعبه، استعلام ایثارگری منفی درج گردید، باید به مراکز بنیاد شهید مراجعه نموده و پس از ثبت مشخصات خود در سامانه سجایا بنیاد شهید مجددا به شعبه تعیین شده مراجعه نماید.
استان را که از قبل انتخاب کردید اگر اشتباه می باشد، باید صفحه ثبت نام را ببنید و مجدد از ابتدا شروع کنید. توجه داشته باشید که بودجه بندی بانک ها به صورت استانی می باشد یعنی اگر یک بانک در استانی در لیست ظاهر بشه یعنی برای تمام شهرهای آن استان می توانید آن بانک را انتخاب کنید.
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
+

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/664871/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارزانی بنزین و 10 واقعیت مهم‌تر و جدی‌تر دربارۀ آن

سرمقاله روزنامه جوان/ شکست تمدنی غرب در غزه و لبنان

سرمقاله رسالت/ رمزگشایی از جاودانگی شهدای مقاومت

عکس /کری خوائی هادی چوپان با عضلات شگفت انگیزش

تارتار در اندیشه چیدن ریل مسیر پیروزی

جزئیات افزایش حقوق معلمان در 1404 | حقوق معلمان تازه کار چقدر است؟

صفر تا صد جزئیات جدید از فرمول همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

ریاضیدان آماتور بزرگ‌ترین عدد اول شناخته‌شده را کشف کرد

تصویر روز ناسا؛ موفقیت تاریخی اسپیس‌ایکس

کنگره ملی 9 هزار و 800 شهید استان کرمانشاه برگزار شد

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان والامقام «حاجیان»

باد و باران تا فردا مهمان کرمان است

روحیه جهادی و استکبار ستیزی باید در دانش‌آموزان نهادینه شود

ایجاد مرکزی برای توسعه تکنولوژی در کرمان ضروری است

30 جایگاه گاز سی‌ان‌جی در کرمان تاییدیه استاندارد ندارد

آزمون داوران و میانجیگران کرمان برگزار شد

انجام آزمایش تراکم استخوان از 60 سال به بالا ضروری است

رسیدگی به پرونده‌ در دادسرا‌ها با سایر مراجع قضایی قابل قیاس نیست

رضا گلزار: با اولین دستمزدم که 7 میلیون تومان بود، رفتم ساعت‌فروشی پیمان معادی (ویدئو)

فیلم| پاکدشت پرچمدار تولید انار در استان تهران

عیادت مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان از فرزند شهید شعبانی

2 هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان کرمان

30 جایگاه گاز سی‌ان‌جی در کرمان بدون تاییدیه استاندارد

68 پرونده کثیرالشاکی دادگستری کرمان در دست بررسی است

برداشت انار از باغ های بیارجمند

مصاحبه زیرخاکی از رضا گلزار درباره اولین دستمزد + فیلم

یازدهمین جشنواره انار اشرف از 5 آبان در بهشهر

نتیجه عجیب هفته: هیچکس فکرش را هم نمی‌کرد

دیدار خصوصی وزیر کشور با مراجع و علما

قصاب های مجرم سرکلاس فنی وحرفه ای می نشینند

رونمایی از فرآورده تزریقی سلول درمانی برای بیماران پیوند مغز و استخوان

طرز تهیه ته‌چین به سبک مازنی‌ها

پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا جمعه 4 آبان ماه 1403 + هواشناسی کرمان فردا

فیلم/ اولین دستمزد محمدرضا گلزار چقدر بود؟

سیدمحمد خاتمی به گلزار شهدا رفت + عکس‌ها

همایش ورزش صبحگاهی در کرمان

چرا اینقدر خیابان‌ها شلوغ است؟

سرمقاله وطن امروز/ نقش مکمل عربستان سعودی در جبهه شرارت؛ همدست نتانیاهو

پیروزی دیپلماتیک پوتین

سرمقاله هم میهن/ فربهی سیاست؟

سرمقاله فرهیختگان/ میراث زنده سید

همدست نتانیاهو

زمان دیدار تیم های پرسپولیس و شمس آذر

اندیشه معاصر – راهنمای ثبت نام وام ازدواج در ve.cbi.ir (+ویدئو)

منتجب نیا: دو دسته در داخل کشور بر طبل جنگ می کوبند /مسئول انجمن حجتیه گفت خالص سازان از ما نیستند اما....

بهره‌برداری از 120 واحد مسکونی در شهرک اندیشه غدیر یزد

لزوم آشنایی جوانان با اندیشه های امام خمینی

شروع رقابت تیم‌های رباتیکی و پهپادی المپیک فناوری از امروز

حسگری که کم آبی بدن را رصد می‌کند/ تضمین سلامت بدن

قضات تا حد امکان از بازداشت و زندان کردن افراد بپرهیزند