کرمان رصد

آخرين مطالب

مرحله آخر رقابت مقالات

مرحله آخر رقابت
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - اکو ایران /متن پیش رو در اکو ایران منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
در هفته گذشته، ترامپ بیش از هر زمان دیگری مخالفان سیاسی خود را «دشمن داخلی» خطاب کرده و درباره استقرار ارتش علیه آنها صحبت کرده است، در حالی که هریس با فاشیست خطاب کردن ترامپ در نهایت وارد موقعیتی ناشناخته شده است.
 تنها 15 روز مانده به پایان رقابت، انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در بن‌بست است، در حالی که کامالا هریس و دونالد ترامپ به دنبال هر گونه برتری هستند که اختلافات سیاسی فاحش آنها را نشان دهد. نامزد دموکرات اخیراً برنامه‌ای برای مبارزات انتخاباتی با اوباما را اعلام کرد، در حالی که نامزد جمهوری خواه تهدید دشمنان خود را تشدید کرد.
در هفته گذشته، ترامپ بیش از هر زمان دیگری مخالفان سیاسی خود را «دشمن داخلی» خطاب کرده و درباره استقرار ارتش علیه آنها صحبت کرده است، در حالی که هریس با فاشیست خطاب کردن ترامپ در نهایت وارد قلمروی ناشناخته شده است.
به گزارش گاردین، به نظر می‌رسد آخرین آمارهای نظرسنجی‌ها در هفت ایالت نوسانی که تقریباً در وفاداری به نامزدشان به دو قسمت تقسیم شده‌اند، منعکس کننده چنین لفاظی‌های شدید دو قطبی است.
در یک نمونه، نظرسنجی موسسه بروکینگز/مؤسسه تحقیقاتی دین عمومی منتشر شده در روز جمعه نشان داد که بیش از یک سوم رأی دهندگان - 34 درصد - با یکی از تحریک آمیزترین استدلال‌های ترامپ موافق هستند: این که مهاجران غیرقانونی در حال «مسموم کردن خون» آمریکا هستند. لفاظی‌هایی که باعث مقایسه با هیتلر شده و به هشدارها درباره فاشیسم در حال ظهور دامن زده است.
شواهدی مبنی بر اینکه چنین هشدارهایی از نظر انتخاباتی به نامزد جمهوری‌خواه صدمه نمی‌زند، در آخرین بررسی نظرسنجی 10 روزه گاردین نمایش داده شده است. در 16 اکتبر، هریس تنها با دو امتیاز، 48 به 46 درصد در سراسر کشور پیش بود. ارقامی بدون تغییر نسبت به یک هفته پیش و حاشیه برتری بسیار کمتری نسبت به چند هفته پیش.
رقابت‌ها در ایالت‌های میدان نبرد - پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا و آریزونا – بسیار نزدیک است. این دو نفر در میشیگان و کارولینای شمالی در سطح یکسانی قرار دارند و کاملاً در محدوده‌های خطای آماری هستند.
در ایالت کارولینای شمالی، رای گیری حضوری زودهنگام در 400 سایت در روز پنجشنبه آغاز شد، در حالی که عملیات پاکسازی ویرانی‌های به جا مانده از طوفان هلن در ماه گذشته ادامه دارد، عملیاتی که با دروغ و اطلاعات نادرست ترامپ و حامیانش همراه بود.
هریس در پنسیلوانیا و نوادا پیشتازی کوچکی دارد، در حالی که ترامپ در آریزونا، جورجیا و کارولینای شمالی پیشتاز است، اگرچه رقابت‌ها بسیار نزدیک‌تر از آن هستند که بشود پیش‌بینی با قطعیت انجام داد.
باراک و میشل اوباما در حالی که هریس در حال تقلا برای کسب یک حاشیه برتری حیاتی است، روز جمعه اعلام کردند که هفته آینده در کنار او مبارزات انتخاباتی خواهند داشت. این اولین حضور بانوی اول سابق پس از سخنرانی بسیار تحسین برانگیز در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها در ماه اوت خواهد بود.
فقدان شفافیت در مورد نتیجه انتخابات در رقابتی که لحظات بسیار شفاف‌‌کننده‌ای داشته است، به ویژه در هفته گذشته، قابل توجه به نظر می‌رسد.
یکی از آنها شنبه گذشته زمانی رخ داد که ترامپ در یک سخنرانی در کوچلا، کالیفرنیا - ایالتی که هریس مطمئناً آن را قاطعانه خواهد داشت - در مورد «دشمن داخلی» سخنان خطرناکی گفت. توصیفی که او برای آدام شیف نماینده دموکرات کنگره به کار برد. او روز بعد در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز این ترجیع‌بند را تکرار کرد و در ادامه پیشنهاد کرد که نیروهای مسلح یا گارد ملی باید علیه اغتشاشگرانی که باعث «آشوب» در روز انتخابات می‌شوند استفاده شود، در حالی که تاکید کرد که این موارد در سمت هواداران او نخواهد بود.
به نظر می‌رسید که این مسئله به هریس یک فرصت می‌‌دهد.
عصر دوشنبه گذشته، در تظاهراتی در ایری، پنسیلوانیا، او از آن استفاده کرد و ترامپ را «بی‌ثبات و نامتعادل» خواند، در حالی که فیلمی از افراطی‌ترین لفاظی‌های نامزد جمهوری‌خواه را پخش می‌کرد، چیزی که به عنوان یک نوآوری سیاسی غیرعادی تلقی می‌شد.
معاون رئیس‌جمهور روز بعد فراتر رفت و در مصاحبه‌ای برای یک ایستگاه رادیویی سیاه‌پوست در دیترویت، موافقت کرد که دیدگاه ترامپ معادل «فاشیسم» است. او گفت: «بله، ما می‌توانیم این را بگوییم.»
شکاف بین این دو نامزد بیشتر در ظاهر متضاد در دو رویداد فاکس نیوز در روز چهارشنبه نشان داده شد.
ترامپ در یکی از گردهمایی‌هایی که تماماً زنانه در تالار شهر برگزار می‌شد، با هدف جلب نظر رأی‌دهندگان زن که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد او در بین آن‌ها بسیار از هریس عقب است، در اظهارنظری که مجدداً خوراکی برای تمسخر دموکرات‌ها شد، خود را «پدر IVF» معرفی کرد، نوعی درمان باروری که جمهوری‌خواهان سنا در اوایل سال جاری به آن رأی منفی دادند.
هریس به نوبه خود، در مصاحبه‌ای آتشین با برت بایر از فاکس شرکت کرد که به طور کلی به عنوان یک تمرین موفقیت آمیز برای ورود به زمین‌های متخاصم از طریق رفتن به یک شبکه دست راستی که آشکارا هوادار ترامپ است تلقی می‌شد.
با این حال، علیرغم - یا شاید به دلیل - این دو تصویر شدیداً متفاوت، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رای‌دهندگان بر مواضع مستحکم خود باقی مانده‌اند، و در دو هفته آینده احتمالاً یک تلاش ناامیدکننده در هر دو طرف برای جذب رای‌دهندگان مستقل یا بلاتکلیف، وجود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/663627/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

درخواست 500 نفر از روزنامه‌نگاران و هنرمندان درباره توقف اجرای حکم دو روزنامه‌نگار

پدیده فروش دندان های کشیده شده در فضای مجازی

تصویر جدید از رضا گلزار در خانه‌اش وایرال شد

ناامیدی بازنشستگان نیروهای مسلح از تحقق وعده‌های متناسب‌ سازی حقوق

فوری/ پرسپولیس، میزبان الغرافه قطر در کشور ثالث

این تیم لیگ برتری به دنبال جذب جواد نکونام

مرحله آخر رقابت

20 سال پیش این روزها؛ وقتی خاتمی ناگهان از «استعفا» گفت

ادعای رشوه‌ خواری بیرانوند/ کمیته انضباطی حکم سنگینی صادر کرد

فال حافظ امروز دوشنبه 30 مهر ماه 1403 برای متولدین تمام ماه ها

پرونده شکایت پرسپولیس از بیرانوند به کجا رسید؟

ماجرای حمله تاریخی به محل سکونت نخست وزیر اسرائیل

قانون حجاب و عفاف از دیروز تا امروز

تعلیقِ ابدی؟

کنشگری دیپلماتیک ایران در ارتباط با مصر سازنده اما دیر‌هنگام بود

جزییات پرداخت مستمری بازنشستگان بر پایه احکام جدید

www.cspf.ir فیش حقوقی فرهنگیان بازنشسته

طرح “کرامت” بانک رفاه کارگران تمدید شد

قیمت همستر کامبت | همه چیز درباره آغاز فصل دوم همستر کامبت

طراحی و ساخت سامانه کنترل تردد هوشمند

پهپادی که قابلیت حرکت در زیر آب را هم دارا می‌باشد!

معجزه علم فیزیک؛ پارادوکس چرخ!

فعالیت 1300 دبیر آمادگی دفاعی در کرمان

سرمربی ملوان بندرانزلی محروم شد

عضو اتاق بازرگانی کرمان: خودروسازان برند پسته و خرما ایران را در جهان بدنام می‌کنند

قاچاق سوخت در جنوب کرمان 4 قربانی گرفت

زمان واریز حقوق مهرماه فرهنگیان | اعلام تاریخ واریز حقوق مهرماه معلمان و فرهنگیان /سربازی بلای جان کدام گروه از فرهنگیان شد

درخواست روزنامه‌نگاران و هنرمندان برای توقف اجرای حکم دو روزنامه‌نگار

درخواست معصومه ابتکار برای توقف حکم دو روزنامه نگار

نکونام، دقیقی یا ربیعی؛ کدامیک به نیمکت مس رفسنجان می‌رسند؟

معصومه ابتکار: امیدوارم اجرای حکم دو روزنامه‌نگار متوقف شود

هنرمندی زنان ایرانی در جشنواره نان استان کرمان+ تصاویر

اتمام عملیات بهسازی گلزار شهدای بهشت زهرا تا پایان سال 1403

شهداب یزد روی نوار ناکامی/ پیکان ترمز طبیعت را کشید – رسانه7 | اخبار ورزشی

خلاصه والیبال فولاد سیرجان 3 – چادرملو اردکان 1

عکس/دکوراسیون شیک خانه محمدرضا گلزار در دبی

حقوق مردم در طراحی آزادراه قزوین – رشت نادیده گرفته شده است

مدیرکل بازرسی استان کرمان: بی تفاوتی اتاق اصناف به تکالیف قانونی پذیرفتنی نیست

ضرورت راه‌اندازی داروخانه هلال احمر در شرق استان کرمان

قیمت دندان کشیده چند؟

علی خطیر: سعید دقیقی در نساجی!؟ دروغ است؛ وقتی ساکت الهامی را داریم، چرا باید دنبال سرمربی باشیم؟

عکس پربازدید از دکوراسیون شیک خانه محمدرضا گلزار در دبی + عکس

لیگ برتر والیبال|صدرنشین مغلوب پیکان شد/ بُرد پاس زیر باران!

برد بزرگ سپهرصدرا در مشهد

4 نفر در آتش قاچاق سوخت در کرمان سوختند

دادستانی تهران علیه محمود فکری اعلام جرم کرد | سرمربی مس شهربابک همچنان در تمرینات حاضر است

رحیم سرهنگی از ساخت 58 کلاس درس از ابتدای سال 1402 تاکنون در کیش خبر داد

حصر تمام نشده است

رویکردهای آخرالزمانی؛ انتقاد «عبدی» از سخنان میرباقری

روایت انسان فلسطینی؛ گفت وگو با مترجم رمانی که «سنوار» نوشته است