کرمان رصد

آخرين مطالب

میل اسرائیل به جنگ مقالات

میل اسرائیل به جنگ
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - روزنامه سازندگی /متن پیش رو در سازندگی منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
بسیاری از تحلیلگران و مفسران تحولات خاورمیانه بر این عقیده بودند که حملات اسرائیل به لبنان به خصوص مناطق جنوبی بیروت، پس از ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان سیر نزولی به خود می‌گیرد اما رخدادهایی که به صورت روزانه در حال وقوع است، نشان می‌دهد که ماشین ترور و جنگ اسرائیل بنا ندارد به این راحتی آرام بگیرد و بر خونریزی بیش از پیش اصرار دارد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی رسانه‌های منطقه‌ای، جنگنده‌های اسرائیل بامداد شنبه در حالی شهر خیام و شهرک کفرکلا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند که همچنان حملات و بمباران‌های اسرائیل علیه شرق، شمال و جنوب لبنان و ضاحیه جنوبی بیروت ادامه دارد. بر اساس گزارش منتشر شده از سوی الجزیره، جنگنده‌های اسرائیل 12 حمله به ضاحیه جنوبی بیروت انجام دادند و با 2 موشک الرویس، اطراف مسجد القائم، برج البراجنه، محله الابیض، الشویفت و منطقه پنج بال را هدف قرار دادند. منابع لبنانی هم اعلام کردند که در دو حمله اسرائیل منطقه بین مجتمع سیدالشهدا و مجتمع القائم در ضاحیه جنوبی بیروت را هدف قرار داد. به موازات این روند، ارتش اسرائیل یک بار دیگر به ساکنان ضاحیه جنوبی بیروت دستور داد تا خانه‌هایشان را ترک و محل سکونت خود را تخلیه کنند. آویخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل خطاب به تمامی ساکنان روستاهای لبنان که خانه‌های خود را تخلیه کرده‌اند، اعلام کرد برای حفظ امنیت خود و اعضای خانواده‌تان تا اطلاع ثانوی به منازل خود باز نگردید!
بر اساس گزارش الجزیره، در نتیجه هدف قرار گرفتن یک آپارتمان مسکونی در اردوگاه بداوی در شمال لبنان سعید عطالله علی از فرماندهان گردان‌های القسام و سه تن از اعضای خانواده‌اش در اردوگاه بداوی در طرابلس واقع در شمال لبنان کشته شدند. برخی از منابع لبنانی هم اعلام کرده‌اند که این اقدام در نتیجه حمله پهپادی به این بلوک مسکونی انجام شده و نکته مهم این است که این برای اولین ‌بار است که اردوگاه بداوی و شهر طرابلس در شمال لبنان مورد حمله اسرائیل قرار می‌گیرد.
این موج از حملات مربوط به بامداد شنبه است اما در بعدازظهر شنبه هم حملات ارتش اسرائیل به لبنان ادامه داشت. شبکه المیادین در این باره گزارش داد که جنگنده‌های ارتش اسرائیل محله حاره حریک – الجاموس در ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کردند. طبق گزارش این شبکه در دور جدید حملات به ضاحیه جنوبی بیروت دست‌کم 6 حمله در کمتر از 20 دقیقه گذشته انجام شده است. در همین راستا، خبرگزاری ملی لبنان نیز گزارش داد که چهار موشک توسط جنگنده‌های اسرائیل به محله عین‌السکه در ضاحیه جنوبی بیروت شلیک شد. ارتش اسرائیل همچنین حملاتی را به شهرک‌های البازوریه و صدیقین در شهرستان صور واقع در جنوب لبنان انجام داده است که نشان از وضعیت بحرانی لبنان دارد. در این راستا ناصر یاسین، هماهنگ‌کننده کمیته اضطراری دولتی و وزیر محیط زیست لبنان اعلام کرد که اسرائیل (جمعه) 153 حمله هوایی انجام داد و این در حالی است که حزب‌الله هم در همان روز 222 موشک به سوی مرزها و مناطق شمالی اراضی اشغالی شلیک کرده است.

حمله به مناطق ممنوعه
آنچه در این راستا باید مورد نظر قرار بگیرد این است که موج حملات اسرائیل به اقصا نقاط لبنان به خصوص مناطق جنوبی بیروت صرفاً غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهد بلکه در این راستا بسیاری از مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و حتی امدادگران و صلیب سرخ را مورد هدف قرار داده است. در این راستا مدیریت بیمارستان‌های خصوصی و دولتی در ضاحیه جنوبی بیروت اعلام کرده‌اند که به دلیل حملات هوایی شدید اسرائیل و وارد آمدن خسارات گسترده به ساختمان و تجهیزات بیمارستان‌ها، ارائه خدمات اصلی در برخی از مراکز درمانی متوقف شده و بخش‌های مختلف بیمارستان‌ها نیازمند بازسازی است. به عنوان مثال مدیریت بیمارستان دولتی میس‌الجبل اعلام کرده که این بیمارستان تخلیه شده و با بسته شدن مسیرها و خطوط امدادی و به دلیل دشواری دسترسی کادر درمانی و پزشکی به بیمارستان، فعالیت تمامی بخش‌های آن متوقف شد. همچنین مونس کلاکش، مدیر بیمارستانی واقع در شهرک مرجعیون اعلام کرده که در حمله هوایی اسرائیل، خودروهای آمبولانس مستقر در ورودی اصلی بیمارستان، هدف قرار گرفتند و این مساله موجب وحشت و هراس کادر پزشکی و کارمندان بیمارستان شد.
این در حالی است که بیمارستان‌های مرزی هم وضعیت بهتری نسبت به سایر مراکز درمانی ندارند. به عنوان نمونه منابع لبنانی اعلام کردند که اطراف بیمارستان صلاح غندور در بنت جبیل، هدف حمله توپخانه ارتش اسرائیل قرار گرفته و همین موضوع به وضوح نشان می‌دهد که این مراکز پزشکی در تیررس ادوات و تسلیحات سنگین ارتش اسرائیل قرار دارد و این اماکن که بر اساس حقوق بین‌الملل بشردوستانه در زمان جنگ باید از هرگونه حمله مصون باشند، می‌توانند به سرعت مورد هدف قرار بگیرند و وضعیت انسانی را به وخامت بیش از حد خود برسانند.
نکته بسیار مهم این است که ادامه روند مذکور و حملات هوایی و توپخانه‌ای اسرائیل علیه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌تواند به صورت واضح باعث عدم حضور کادر درمان و پزشکان در این مناطق شود؛ چراکه حملات سهمگین و چندباره به این مراکز و حتی اطراف آن به نوعی می‌تواند، مانع ارائه خدمات پزشکی شود و دقیقاً ارتش اسرائیل هم بر همین اساس به دنبال آن است تا با اجرای این سناریو، امدادرسانی و ارائه خدمات پزشکی و درمانی به شهروندان لبنان و غیرنظامیان را مسدود کند. این در حالی است که الجزیره در گزارش شنبه خود با استناد به آخرین آمار منتشر شده از وزارت بهداشت لبنان به این موضوع اشاره کرد که تاکنون بیش از 2000 نفر در حملات اسرائیل در سراسر این کشور کشته شده‌اند که 127 کودک و 261 زن در میان آنها وجود داشته و به نوعی نشان از یک قتل‌عام گسترده در لبنان دارد. همچنین فراس الابیض، وزیر بهداشت لبنان (پنج‌شنبه) اعلام کرد که دست‌کم 97 تن از تیم‌های نجات شامل امدادگران و آتش‌نشان‌ها، جان خود را از دست دادند که 40 تن از آنها تنها در سه روز هفته گذشته جان خود را از دست دادند.
به موازات این روند، حزب‌الله لبنان هم در حال پاسخ دادن به اقدامات و حملات گسترده اسرائیل است. مقاومت لبنان (شنبه) با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که ساعت 14:10 دقیقه پنجم اکتبر 2024 شهرک کرمئیل واقع در الجلیل را با موشک‌های خود هدف قرار داده است. رادیوی ارتش اسرائیل نیز اعلام کرد که ده‌ها موشک از لبنان به سمت شهرک کرمئیل در الجلیل واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده و آتش‌سوزی‌هایی در چندین نقطه از این منطقه به وقوع پیوسته است. حزب‌الله لبنان همچنین اعلام کرد که بعدازظهر شنبه شهر صفد را با موشک‌های خود هدف قرار داد. در ادامه این حملات، مقاومت لبنان اعلام کرد که بامداد شنبه تجمع نظامیان اسرائیل در کفر گلعادی و کفریوفال را با موجی از موشک‌ها هدف قرار داده است.
اصرار به جنگ!
با نگاهی به این تحولات آنچه که به عنوان خروجی مشخص می‌تواند مورد نظر قرار بگیرد این است که اسرائیل بر ادامه جنگ اصرار دارد و اساساً میل به جنگ از سوی نتانیاهو و تیم وی بیش از هر زمان دیگر مشخص شده و همین موضوع باعث شده تا بسیاری از تحلیلگران و ناظران بین‌المللی به این نتیجه برسند که ایالات متحده هم هیچ اقدامی در این راستا انجام نمی‌دهد و عملاً برای توقف حملات اسرائیل به لبنان ناتوان است. در این خصوص بلومبرگ با اشاره به ادامه حملات اسرائیل علیه لبنان و نوار غزه به نقل از مقامات فرانسوی گزارش داده که هیچ فشار واقعی از سوی ایالات متحده بر اسرائیل به ‌ویژه درخصوص لبنان وجود ندارد و انگیزه‌ای در میان آنها برای تغییر مسیر جنگ حس نمی‌شود. بسیاری از کارشناسانی که با بلومبرگ در این خصوص مصاحبه کرده‌اند به این موضوع اشاره می‌کنند که ایالات متحده اقدامات زیادی را می‌تواند برای توقف اسرائیل انجام دهد اما اردوگاهی که به نظر می‌رسد در کاخ‌سفید دست بالا را دارد کاملاً از بسیاری از این اقدامات اسرائیل حمایت می‌کند و این موضوع ریشه در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر دارد. حال باید دید جامعه ملل می‌تواند در این راستا اسرائیل را متوقف کند یا خیر.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/661663/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدارس دوشنبه 16 مهر 1403 تعطیل شد؟

رتبه بندی معلمان| نقاط ضعف رتبه‌ بندی معلمان حذف می‌شود/ عقب افتادگی‌های رتبه‌ بندی معلمان پرداخت شد؟

رامین رضاییان در تیم استقلال چه جنجالی درست کرد

شرایط فروش و قیمت خودروی «ایگل» کرمان موتور اعلام شد

آغاز فروش کرمان موتور به صورت اقساطی / با چک های سه ماهه خودرو لوکس بخرید

ایران در مسیر بازدارندگی نهایی؟

بومی سازی نمونه بردار گوارشی

شرایط فروش نقد و اقساط برای 4 محصول کرمان موتور اعلام شد

خوانندگی محمدرضا گلزار در ترافیک با آهنگ جدیدش/ فیلم

منطق واقعی فیلترینگ چیست؟

کارنگی: اسرائیل، ایران را به بمب اتمی سوق می دهد

سیمای لاریجانی 2

میل اسرائیل به جنگ

3 گزینه احتمالی تبعات ماجراجویی اسرائیل علیه ایران

کنشگران سیاسی تصمیم‌گیری برای مسئولان را سخت نکنند

سایه احتمالی جنگ منطقه‌ای یا جهانی

وقتی اسرائیل تلافی ناکامی زمینی را از مردم ضاحیه بیروت می‌گیرد

حمله رژیم اسرائیل به تاسیسات اتمی ایران؛ از تئوری تا واقعیت!

علیرضا بیرانوند| اعلام رای شکایت پرسپولیس از علیرضا بیرانوند /رقم قرارداد علیرضا بیرانوند با تراکتور

خبر فوری افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی |آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان یکشنبه 15 مهر/ 20.000.000 میلیون تومان به حساب این بازنشستگان واریز شد

انجام 2000 عمل جراحی با گاماپروب‌های ایران‌ساخت

نشست الزامات اخلاقی زندگی اجتماعی در مدرسه علمیه بم برگزار شد

شرایط فروش نقد و اقساط برای 4 محصول کرمان موتور اعلام شد+قیمت

تداوم امتناع عرضه سوخت به خودروهای سیستان‌و‌بلوچستان + فیلم

دنیای استکبار هیچ ابزار برتری در مواجهه با ایران اسلامی ندارد

حکم یک قاضی برای ارج نهادن به یک فرهنگ در دورانِ ایرانِ باستان

شرایط فروش خودرو جدید KMC ایگل برای اولین بار

غبارروبی گلزار شهدای کرمان به مناسبت روز روستا و عشایر

امضای تفاهم نامه همکاری بین هیئات روستایی و شطرنج در کرمان

فرصت طلایی

علی صادقی متولد چه سالی است|بیوگرافی خواندنی علی صادقی

نوآوری برای بهبود بازیافت پلاستیک با کمک نانولوله

منظومه ماهواره ای شهیدسلیمانی تا پایان سال آینده پرتاب می شود

برنامه کشورهای رقیب برای توسعه فناوری فضایی

لیگ برتر هندبال| برتری مدافع عنوان قهرمانی در گام نخست

مس کرمان فاتح دیدار افتتاحیه لیگ برتر هندبال مردان

خبر مهم از تامین مایحتاج ضروری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد | پرداخت کمک نقدی و غیر نقدی جدید به مددجویان با کد دستوری #123*

افتتاح ساختمان جدید مرکز جامع سلامت شهداد

جدیدترین استوری محمدرضا گلزار با تگ دکتر زیبایی

استارت لیگ هندبال با برد مدافع عنوان قهرمانی

آقای محمدرضا گلزار چرا باز خراب کردی؟ | سوپراستار سینما خواننده ای با کمترین محبوبیت

به جای حبس، کاشت درخت در 100 هکتار از اراضی کهنوج

پیروزی مس در ثانیه پایانی برابر کازرون/ برتری مدافع عنوان قهرمانی

پیروزی مس در ثانیه پایانی برابر کازرون/ برتری مدافع عنوان قهرمانی – رسانه7 | اخبار ورزشی

19 مهر یادواره شهید شاخص بسیج رسانه کشور در کرمان برگزار می‌شود

قر و قمیش ملوس دختر رامبد جوان و نگار جواهریان

اخبار حوادث امروز 15 مهر، از آتش‌سوزی هولناک در یک واحد تولیدی شهرک صنعتی خضرای کرمان تا قربانی شدن 11 نفر با مشروبات تقلبی در همدان

لحظه زیبای به ثمر رسیدن گل توسط خاتون بم به استرالیا | ویدئو

بازار پسته رفسنجان در هند و مالزی داغ می‌شود

آغاز به کار نمایندگی امور عشایری در فهرج