کرمان رصد

آخرين مطالب

جمهوری اسلامی نمونه زنده سنت الهیِ نصرت و پیروزی است اجتماعي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به سالروز عملیات طوفان الاقصی خطاب به مجاهدان فلسطین و لبنان گفت: بدانید جهان در سیطره سنت‌های الهی است و یکی از سنت‌های لایتغیر این است که همراه سختی‌ها؛ پیروزی‌ها و نصرت‌های فراوان است و جمهوری اسلامی ایران نمونه زنده اجرایی‌شدن این سنت لایتغیر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز کرمان با توصیه به رعایت تقوا اظهار کرد: یکی از کلاس‌های والای تربیت اسلامی، جهاد اسلامی است و جهاد و جبهه در نگاه دینی، کارخانه انسان‌سازی و از قوانین عمومی حاکم در نظام آفرینش است.
وی با بیان اینکه غالب درگیری‌های تاریخ، دفاع جبهه حق در مقابل باطل و زورگویان است، افزود: دوری از دنیا و دنیاطلبی، کنار گذاشتن همه جاذبه‌های دنیا و نیز قرار گرفتن مجاهد فی سبیل‌الله در مسیر رضایت خدای تبارک و تعالی از ویژگی‌های جهاد اسلامی است.
علیدادی سلیمانی دفاع از مظلوم و ستمدیده را هدف جهاد اسلامی عنوان کرد و با اشاره به آیات و روایات، جهاد و مجاهدان را از عزیزترین گروه‌ها و اقشار جامعه بشری دانست.
امام جمعه کرمان در ادامه تاکید کرد: آنقدر خط جهاد و شهادت در پیشگاه خدا با ارزش است که خداوند به جهادگر بیدار قسم می‌خورد. ضمن اینکه خداوند به اسب‌هایی که در میدان جهاد در خدمت مجاهدان است و بر اثر دویدن ضربان قلب آنها تند می‌شود هم قسم یاد می‌کند.
وی گفت: همیشه باید در برابر دشمن مهیای جهاد نظامی، فرهنگی، سیاسی و جهاد در همه عرصه‌ها بود.
علیدادی سلیمانی با اشاره به لزوم وحدت در مقابل دشمن بیان کرد: گاهی باید سوریه، لبنان، فلسطین، ایران و همه جبهه‌ها را علیه دشمن فعال کرد و همه مسلمین لشکر واحد شده و همه قدرت خود را مقابل دشمن به کار بگیرند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه خداوند فرموده در مقابل دشمن همه ظرفیت و توان خود را بکار بگیرد و خود را آماده کنید، افزود: طبق گفته حاج قاسم «ما ملت امام حسینیم» و ملت امام حسین علیه‌السلام اسارت ندارد؛ ملت جهاد اسلامی و شهادت است و در برابر زورگویان عالم می‌ایستد و امروز روز جهاد اسلامی است.
وی در خطبه دوم نمازجمعه سالگرد اشغال افغانستان توسط آمریکای جهان‌خوار را مورد اشاره قرار داد و گفت: پس از 20 سال سرشکسته و شکست خورده مجبور شد آنجا را ترک کند؛ آمریکای جهان‌خواری که به خصوص در جغرافیای اسلامی در حال ایجاد شرارت و تجاوز و ظلم است.
علیدادی سلیمانی با اشاره به سالگرد عملیات بزرگ و پیروزی عظیم طوفان‌الاقصی اظهار کرد: این عملیات، پیروزی بزرگی نصیب عالم اسلام به ویژه رزمندگان و مجاهدان فلسطین کرد و باعث شکستن هیمنه اسرائیل غاصب و ارباب او آمریکا شد.
وی خطاب به مجاهدان فلسطین و لبنان گفت: بدانید جهان در سیطره سنت‌های الهی است و یکی از سنت‌های لایتغیر این است که همراه سختی‌ها؛ پیروزی‌ها و نصرت‌های فراوان است و جمهوری اسلامی ایران نمونه زنده اجرایی شدن این سنت لایتغیر است.
امام جمعه کرمان به شرایط اول انقلاب و شهادت بزرگانی چون شهیدان چمران، بهشتی، رجایی و باهنر و ... اشاره و یادآوری کرد: این در حالی بود که در تصمیم‌گیری در جنگ هم اختلاف وجود داشت و با این همه درگیری و شرایط نامناسب، کشور باید شکست می‌خورد اما از آنجا که خدا راه را بر روی مجاهدان مخلص خود باز می‌کند و از جایی که فکر نمی‌کنند نصرت و پیروزی به همراه می‌آورد؛ کشور از همه بحران‌ها گذشت و بر همه فتنه‌ها و شرارت‌ها غالب شد.
وی گفت: امروز درخت تنومند جمهوری اسلامی را در حالی می‌بینید که غرش موشک‌های سپاه در کنار ارتش فداکار؛ اسرائیل و جهان را در بهت فرد می‌برد و غرش موشک‌های نقطه‌زن و قدرتمند جمهوری اسلامی آرامش غزه و لبنان را به همراه دارد.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: حزب الله که گروهی شبه‌نظامی بود امروز تبدیل به سپاهی مقتدر شده که هر لحظه اراده کند، سرزمین‌های اشغالی را آزاد خواهد کرد.
وی با گرامیداشت یاد شهید سیدحسن نصرالله بیان کرد: ایشان از خطه شهید اول و شهید ثانی است؛ دو شهیدی که قلم زدن آنان تبدیل به متن علمی و فقهی حوزه‌های علمیه شده و سیدحسن نصرالله آن را ترجمان واقعی کرد و او افتخاری برای اسلام و آینده بشریت است که وقتی از او درباره علت بوسیدن دست رهبری در کنفرانس اسلامی پرسیدند گفت مرا مرد سال عرب اعلام کردند؛ خواستم بگویم من شاگرد آیت‌الله خامنه‌ای هستم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تاکید بر اینکه وعده الهی نزدیک است، اظهار کرد: دشمن فکر می‌کند سلاح دارد اما از داخل خالی است و شهیدان سرمایه هستند و از دست نمی‌روند و شهید و شهادت طاهر است و جامعه را پاک و تطهیر می‌کند.
وی بیان کرد: جریان مقاومت پیرو حسین بن علی (ع) و آن حضرت عامل حیات و بقای بشر است و عزت و پیروزی می‌آورد و امروز لشکریانش که در مقابل رژیم عنود و جهنمی صهیونیستی می‌جنگند، سربازان امام حسین علیه‌السلام هستند.
انتهای پیام 

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/660842/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فایننشال تایمز: اوکراین خسته است

ترکیب احتمالی استقلال مقابل هوادار

سورپرایز روز جمعه برای سهام عدالتی ها از واریزی جدید

اندیشه مقاومت با ترور رهبران حزب الله همچنان زنده است

تصویر جیمز وب از سرعت انبساط جهان!

توالی‌یابی پروتئین‌ها با کمک نانوحفره انجام شد

امروز در اوج آرامش و امنیت هستیم

یک کشته و 8 مصدوم در جنوب کرمان

کشف 17 تن مواد مخدر در استان کرمان/ کاهش 11 درصدی سرقت

تغییر ساعت کاری ادارات این استان از شنبه 14 مهرماه

تغییر ساعت کاری ادارات استان کرمان از شنبه 14 مهرماه

تاکید دولت بر پرداخت تسهیلات بازسازی ویژه بافت فرسوده

جمهوری اسلامی ایران نمونه بارز وعده و پیروزی الهی در برابر دشمنان اسلام است

کدام واحدهای مسکونی مشمول دریافت تسهیلات نوسازی هستند؟

زمان پخش زنده مس رفسنجان و شمس آذر قزوین + پخش آنلاین

دقیقی به دنبال تکرار خاطرات شیرین در رفسنجان

کاهش 11 درصدی آمار سرقت در استان کرمان

مرمت سرای نوذری بازار تاریخی اراک

تنبیه بدنی دانش‌آموز در کهنوج

مرمت بافت تاریخی ماهان آغاز شد

آغاز مرمت سرای نوذری بازار تاریخی اراک + فیلم

حمایت مردم کرمان از حمله موشکی ایران

جبهه مقاومت پیرو امام حسین (ع) است

پیام تبریک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت هفته نیروی انتظامی

الجزیره: ایران نتانیاهو را غافلگیر کرد

سلاح اسرائیلی تشنگی علیه مردم غزه

سهام‌ عدالت ارزش خود را اعلام شد

ارزش سهام عدالت اعلام شد

باشگاه النصر به بازی با استقلال در زمین بی‌طرف چه واکنشی نشان داده است

کنعانی زادگان در اندیشه جدایی از پرسپولیس

بازرسی کل استان گیلان به "پرونده مساکن بی هویّت تالش" ورود کنند

کریم باقری به تیم پرسپولیس میپیوندد؟

ویتامین دی بر بهبود سوخت‌وساز قلب چه تاثیری دارد

6 فرآورده دارویی دانش‌بنیان در نمایشگاه ایران فارما رونمایی شد

بومی سازی دستگاه پوشش دهی در خلاء

بزرگترین شراره خورشیدی 7 سال اخیر به سمت زمین شلیک شد

نایبند خراسان جنوبی دوباره لرزید

افزایش 10 درصدی تماس با پلیس 110 در استان کرمان

غرش موشک‌های سپاه قهرمان قلب اسرائیل را نشانه رفت

ساعت پخش زنده بازی مس رفسنجان و شمس آذر قزوین‌ + پخش آنلاین

تساوی بدون گل در کرمان؛ دو تیم فوتبال ایران به دنبال سه امتیاز حیاتی بودند

امام جمعه کرمان: شهید نصرالله افتخاری برای اسلام و آینده بشریت است

واحدهای مسکونی مشمول دریافت تسهیلات نوسازی اعلام شدند

الزام ساخت 500 هزار واحد در بافت فرسوده طی 5 سال

عملیات وعده صادق 2 اقدامی دلیرانه و مقتدرانه بود

شهید نصرالله، افتخاری برای اسلام و آینده بشریت است

جمهوری اسلامی نمونه زنده سنت الهیِ نصرت و پیروزی است

پیوند استخوان با یک نانومحصول جدید ساده‌تر می‌شود

امام جمعه جیرفت: عملیات موشکی سپاه، برگ زرین و افتخار دیگری برای نظام بود

اخبار ورزشی 13 مهر استان قزوین