کرمان رصد

آخرين مطالب

صهیونیست‌ها با زدن فرماندهان مقاومت نمی‌توانند فکر و اندیشه مقاومت را از بین ببرند فرهنگي

صهیونیست‌ها با زدن فرماندهان مقاومت نمی‌توانند فکر و اندیشه مقاومت را از بین ببرند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم بزرگداشت، تکریم و تعظیم مقام شهادت و تجلیل از سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله که ظهر امروز در مسجد مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت مظلومانه سید مقاومت و سردار نیلفروشان گفت: این خون‌ها زمینه‌ای برای سقوط ستمگران، صهیونیست‌ها و .
.. خواهد شد و از خدا می‌خواهیم آن طور که در قرآن وعده داده و فرموده من بر نسل مؤمنین قدرت داده‌ام و مدافع مظلومان خواهم بود، خبر نابودی نتانیاهو و کسانی که این جنایت را آفریدند را به ما برساند.
وی افزود: شبی که این حمله صورت گرفت، مثل شب شهادت شهید رئیسی خیلی‌ها نخوابیدند و انتظار به خصوص درباره کسی که به مأموریتی رفته سخت است. برخی حدس می‌زدند این اتفاق افتاده و برخی می‌گفتند طوری نشده، اما اخبار در رسانه‌های غربی اعلام شده بود، ولی همه منتظر بیانیه حزب الله بودند که متأسفانه این حادثه تلخ را تأیید کردند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به حال و هوای خاص جنگ احد، یادآور شد: در آن جنگ سرداران رشیدی مثل حمزه، حنظله و ... شهید شدند و به این جهت آیاتی که در قرآن درباره احد در سوره آل عمران آمده که به نظر من بیشتر از جنگ‌های دیگر باشد، وقتی این اتفاقات می‌افتد حرف و حدیث‌ها شروع می‌شود که چرا خدا ما را یاری نکرد و رسولش را تنها گذاشت؟
وی افزود: خداوند در این آیات به این شبهات پاسخ می‌دهد و در شأن نزول این آیات وجود دارد که رسول خدا نزد امیرالمؤمنین آمدند و دیدند بیش از هفتاد زخم برداشته است و به حضرت علی فرمودند که ما باید با همین مجروح‌ها و وضعیت دوباره آماده شویم برای مقابله با دشمن؛ چون اعلام کرده‌اند که دشمن در حال برگشتن به سمت سپاه اسلام است، این لشکر جانباز و مجروح آماده شد و تا حمراء الأسد آمدند ولی جنگی درنگرفت؛ چون دشمن ترسید، گفتند این دو آیه 146 و 147 آل عمران در این وقت نازل شده است.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در توضیح دو آیه مذکور عنوان کرد: آیه 146 آل عمران «وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا ۗ وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» به پنج ویژگی رزمندگان و آیه 147 آل عمران «وَمَا کَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِی أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِینَ» به چهار دعای آن‌ها اشاره دارد، یعنی 9 نکته در این دو آیه وجود دارد که ویژگی‌های آن‌ها را بیان می‌کند.
وی ادامه داد: وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ؛ چه بسا پیامبرانی که در کنار آن‌ها عده‌ای با دشمن مبارزه کردند و در ادامه ویژگی‌هایی را بیان می‌کند و اشاره به مسلمان‌ها دارد که شما باید اینگونه باشید؛ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ، اولین ویژگی رزمندگان در کنار انبیاء و مدافعان دین این بود که ربی هستند؛ نه ملی. لبنان و یمن و ... اگر ملی بودند دیگر کاری به غزه نداشتند و از خود هزینه نمی‌کردند؛ اما آموزه‌های اسلام اینگونه است که همراه مظلوم و علیه ظالم باشید.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان فراز «فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ» توضیح داد: این رزمندگان سستی و وهن در زندگی‌شان نمی‌آید؛ حوادث سخت اخیر و ضربه‌هایی که به خصوص با شهادت شهید سلیمانی، شهید هنیه و عملیات‌های متعددی که بسیاری از فرماندهان مقاومت در غزه و لبنان به شهادت رسیدند، اما رزمندگان اسلام سست نشدند.
وی افزود: «وَمَا ضَعُفُوا» سومین ویژگی است که بعد از وهن که شاید مربوط به درون باشد، وجه بیرونی را در نظر دارد. وهن بیشتر جوانحی و ضعف جوارحی است، در احد یکی پایش شکسته بود و دیگری سرش؛ هر دو همدیگر را گرفته بودند و حرکت می‌کردند، اما ضعف نشان نمی‌دادند.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی، چهارمین ویژگی رزمندگان مسلمان را در فراز «وَمَا اسْتَکَانُوا» دانست و توضیح داد: رزمندگان مسلمان در مقابل دشمن کرنش هم ندارند و کوتاه نمی‌آیند، وقتی که در سال 1992 شهید سید عباس موسوی و خانواده‌اش به شهادت رسیدند دشمن فکر کرد کار حزب الله تمام است، اما این جوان شجاع، متواضع، سریع الهجه و خوش سلیقه با آن اقتدار ریاست حزب الله را به عهده گرفت تا سال 2024 بیش از 30 سال است که چندین بار توطئه ترور ایشان دنبال شده و اینکه ایشان تا این روزها بودند، خیلی است.
وی افزود: سیدحسن نصرالله در طول این مدت کاری کرد که حزب الله بالای چندین هزار نیرو و موشک در اختیار دارد و حتی از ارتش لبنان نیز قوی‌تر است. با شهادت نصرالله و فرماندهان مقاومت که نمی‌شود فکر و اندیشه مقاومت را از بین برد، چون این فکر مقاومت است که می‌ماند و ادامه پیدا می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان فراز آخر آیه 146 آل عمران ابراز داشت: «وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ» و تأکید قرآن کریم بر صبر پنجمین ویژگی مبارزان مسلمان است. انسان مسلمان مصیبت می‌بیند، اما مصیبت زده نخواهد شد. امام حسین (ع) نیز مصیبت زیادی دید، اما وقتی که به میدان رفت دشمنان از ترس حضورش مثل ملخ‌های منتشر پراکنده می‌شدند.
وی افزود: در آیه 147 آل عمران نیز رزمندگان دعایی دارند؛ «وَمَا کَانَ قَوْلَهُمْ إِلَّا أَنْ قَالُوا رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَإِسْرَافَنَا فِی أَمْرِنَا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَی الْقَوْمِ الْکَافِرِین»
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی در بیان خصوصیت‌های سیدحسن نصرالله عنوان کرد: این سید، شخصیت شجاع، مبارز، متواضع، تیز بین و باهوشی بود که دشمن فکر نمی‌کرد در این سه دهه این‌طور بتواند حزب الله را رشد بدهد. دشمن تا بیروت آمده بود، اسرائیلی‌ها خیلی وارد سرزمین لبنان می‌شدند، ولی ایشان توانسته بود حتی در دل مسیحیان، دروزی ها و اهل سنت محبوبیت ایجاد کند؛ این چیزی که در دنیا می‌بینید کشورهای مختلف که تظاهرات در آن مثل بحرین و اردن هزینه دارد، اما برای این سید بیرون آمدند و اظهار علاقه و تأسف کردند.
وی ادامه داد: فقدان شهید سیدحسن نصرالله سخت است و اما از خدا می‌خواهیم که ایشان را با شهدای کربلا محشور کند. ایشان خودش می‌دانست و آرزویش این بود؛ در حرم مطهر حضرت معصومه(س) عرض کردم که یکی از مهمترین شاخصه‌های این شخصیت ولایت پذیری‌اش و پیرو رهبری بودن بود.
حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با اشاره به خاطره‌ای از دیدار سیدحسن نصرالله با علامه مصباح(ره) گفت: ایشان وقتی به آیت الله مصباح گفته بودند که من نه آنچه که رهبر معظم انقلاب می‌گویند انجام دهید و ترک کنید را انجام می‌دهیم؛ اگر هم احساس کنیم چیزی ایشان را ناراحت کند یا چیزی ایشان را راضی می‌کند ما نه صراحت در امر و نهی و برداشت از چیزی داشته باشیم که مبغوض یا مرضی ایشان است را مورد توجه قرار می‌دهیم و آیت الله مصباح فرموده بودند این ولایت مداری حقیقی است که در شما متجلی است.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/659641/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آغاز همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان با تأمین 50 هزار میلیارد تومان + ویدئو (9 مهر1403)

استمرار ریاست آیت الله علی اکبر رشاد بر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی

افزایش حقوق کارگران| حقوق این افراد تغییر می‌کند+ تصمیم مهم دولت برای ترمیم حقوق کارگران

بررسی مسئله مردم سالاری دینی و مشروعیت در مجله عصر اندیشه

صهیونیست‌ها با زدن فرماندهان مقاومت نمی‌توانند فکر و اندیشه مقاومت را از بین ببرند

اندیشه هرگز ترور نمی شود

آیت‌الله «علی‌اکبر رشاد» رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ماند

نگاه قدسی ایرانیان به جهان در اندیشه شیعی متجلی شده است

اولین پیوند تک الکترونی کربن مشاهده شد

سرنشینان «کرو-9» به ایستگاه فضایی بین‌المللی وارد شدند

تولید یاقوت از ضایعات جواهرات برای اولین بار در جهان

وقوع‌ دومین خورشیدگرفتگی امسال به صورت حلقوی

چگونه کهکشان راه شیری را با دیگر کهکشان‌ها مقایسه می‌کنیم؟

انتصاب سرپرست اداره‌کل امور حقوقی بنیاد شهید و امور ایثارگران

مراسم گرامی‌داشت «روز نخبه و تجلیل از نخبگان برتر شاهد و ایثارگر سراسر کشور» برگزار شد

استمرار و سختکوشی نخبگان در راه موفقیت بسیار ستودنی است

مهندس اوحدی: تشکل‌های شاهد و ایثارگر ظرفیت‌های عظیم و پشتوانه علمی کشور هستند

عامل تهدید و سرقت مسلحانه در رودبار جنوب بازداشت شد

طرح "هر مرجع انتظامی یک قاضی" در مرکز استان کرمان اجرا می‌شود

اختصاص قیر رایگان به محلات هدف بازآفرینی شهری در خوزستان

مهیا شدن امکانات جراحی تومورهای استخوانی و بافت نرم در بابل

ماراتن بیابان لوت در شهداد برگزار می‌شود

مطالبه ورزشکاران بردسیر برای ایجاد سالن ورزشی استاندارد

پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا سه شنبه 10 مهر ماه 1403 | حتما کرمانی ها بخوانند

مهیا شدن امکانات جراحی تومور‌های استخوانی و بافت نرم در بابل

تهیه وتدوین مشوق‌های بافت فرسوده تهران ازاقدامات قرارگاه مسکن شهرداری/شناسایی اراضی مستعد تأمین مسکن

بردسیر نیازمند توسعه و تجهیز فضای ورزشی

گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار «هاشمی»+ تصاویر

توقیف 13 اتوبوس و 27 دستگاه کامیون عبوری حامل مواد مخدر در بم

پیگیری و مطالبه 27 هزار میلیارد ریال فرار مالیاتی در استان کرمان

خاتون بم و رونمایی زیبا از کیت وطنی در مکان تارخی!

مدارس کرمان فردا 10 مهر ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس کرمان دوشنبه 10 مهر 1403

آذربایجان شرقی رتبه دوم نوسازی و بازآفرینی شهری در کشور را داراست

قیمت لاستیک ؛ چرا اینقدر گران است؟

امکانات جراحی تومور‌های استخوانی و بافت نرم در بابل مهیا شد

آذربایجان شرقی رتبه دوم نوسازی بافت فرسوده را کسب کرد

ثبت نام دریافت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده

دادستان کرمان: پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی همیشه در اهتزاز خواهد ماند

عکس دیدنی از خیابان انقلاب حد فاصل لاله زار در دهه 20

بیش از 382 هزار نفر از خدمات داوطلبانه هلال احمر کرمان بهره‌مند شدند

71 اثر به کنگره ملی شهید حاج علی‌ محمدی‌پور ارسال شد

تهیه وتدوین مشوق‌های بافت فرسوده تهران ازاقدامات قرارگاه مسکن شهرداری

صدور 20 هزار و 203 فقره پروانه ساخت در بافت‌های فرسوده آذربایجان‌شرقی

100 محکوم و متهم متواری در گیلان دستگیر شدند

سه بلوک از پروژه 600 واحدی غدیر اراک آماده تحویل است

اجتماع مردم فهرج در محکومیت شهادت سید مقاومت

40 دستگاه اتوبوس و کامیون عبوری حامل مواد مخدر در بم کشف شد

کرمان، میزبان روابط‌عمومی‌های شهرستان‌های سراسر استان

برگزاری کنگره ملی شهید محمدی‌پور به اهتمام دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان

کشف سوخت قاچاق مخفی شده زیر بار آجر در شهرستان انار