کرمان رصد

آخرين مطالب

برگزاری نخستین اجلاسیه 23 شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بنیاد شهید و امور ایثارگران

برگزاری نخستین اجلاسیه 23 شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - نخستین اجلاسیه 23 شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در شیراز برگزارشد.

به گزارش «ایثار»،سردار یعقوب سلیمانی در نخستین اجلاسیه شهدای کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس که با حضور مسئولان کشوری، استانی، خانواده‌های معظم شهدا و دلدادگان فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار داشت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و تکریم خانواده‌های معظم شهدا کمتر از شهادت نیست بنابراین می‌توان این اقدام ارزنده را گامی در تداوم راه شهیدان دانست.
وی با اشاره به جایگاه جهاد تبیین و روایت حقایق گفت: اگر روایت حضرت زینب(س) پس از اسارت کاروان حضرت سید الشهدا(ع) نبود، واقعه کربلا روایت نمی‌شد و کربلا همچون غدیر مهجور می‌ماند بنابراین امروز نیز با برگزاری یادواره‌ها و مراسمات در مناسبت‌ها در تداوم همان راه جهاد تبیین هستیم که بایستی رشادت‌ها و حماسه‌های رزمندگان را با نگاه و بیان نو روایت کنیم.
سردار سلیمانی با اشاره به اینکه دشمن تمام توان خود را به کار گرفت که انقلاب اسلامی ملت ما را ساقط کند، بیان کرد: امروز هرچه داریم از فداکاری شهدا، جانبازان و آزادگان و جامعه ایثارگری داریم بنابراین تا فرهنگ ایثار و شهادت است، انقلاب ما نیز پویایی دارد. شهدای ما به مصداق آیه شریف قرآن کریم، جان خود را با خداوند خود معامله کردند.
وی، بنیاد شهید و امور ایثارگران را افضل نهاد‌ها عنوان کرد و گفت: شهیدی که در جهت خدمت به خانواده معظم شهدا، خودش آسمانی می‌شود باید تکریم و تجلیل شود و اگر امروز مقاومت در منطقه را می‌بینیم و ایستادگی درونی و معنوی را مشق می‌کنیم به واسطه از حود گذشتی شهدا است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از مدیرکل و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس، گفت؛ امیدواریم بتوانیم در راستای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی با بینش و بصیرت تداوم بخش راه شهدا و جانبازان باشیم.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نیز گفت: کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران از زمان تشکیل این نهاد انقلابی تا کنون توفیق داشتند که خدمت گذار خانواده های محترم شهدا، جانبازان و آزادگان در استان پهناور فارس باشند و تاکنون یادواره‌های متعددی در سراسر استان به مناسبت‌های مختلف برای شهدای عزیز برگزار شده و اولین کنگره ملی شهدای فارس در سال 1391 بود. طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته کنگره ملی شهدای هر استان هر 10 سال یکبار برگزار خواهند شد و اکنون با برنامه ریزی‌هایی که شکل گرفته، برای معرفی شهدای عزیز بنا است در 4 آبان ماه امسال دومین کنگره ملی شهدای استان فارس برگزار شود.
ابراهیم بیانی با اشاره به اینکه 37 اجلاسیه شهرستانی و چندین اجلاسیه قشری و مناسبتی در راستای دومین کنگره ملی شهدای استان فارس در حال برگزاری است، بیان کرد: اوج یادواره‌های شهدا را در مهر ماه پشت سر می‌گذاریم و بیش از 5 هزار پیش یادواره شهید از سال گذشته تاکنون در دستور کار قرار گرفته و برگزار شده که با همکاری ارزشمند مجموعه سپاه فجر استان فارس این عدد به 7 هزار یادواره ارتقا پیدا می‌کند و بخش اعظمی از این یادواره‌ها به صورت مردمی و داوطلبانه اجرا شده است. روزی بر استان نمی‌گذرد مگر اینکه بالای 20 یادواره در نقاط مختلف استان اجرا می‌شود که فضای استان شهدایی شده و قدردان شهدا هستیم که به ما اذن و توفیق دادند که در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت و یاد و خاطره شهدا خدمت کنیم.
وی با بیان اینکه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس 23 شهید کارمند تقدیم نظام اسلامی کرده است، گفت: تاکنون متاسفانه توفیقی نبوده که به صورت متمرکز یادواره‌ای برای شهدای بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برگزار شود، اما امروز با عنایت شهدا و خانواده‌های معظم شهدا نخستین اجلاسیه 23 شهید کارمند بنیاد شهید را برگزار کردیم و یقینا این اجلاسیه کمک خواهد کرد که برنامه‌ای فاخر در مناسبت‌ها و فرصت‌های دیگر برگزار کنیم.
بیانی با اشاره به تلاش‌های کارکنان خدوم این بنیاد برای برپایی نخستین اجلاسیه شهدای کارمند این بنیاد، بیان کرد: برگزاری اجلاسیه و یادواره شهدا صرفا برگزاری یک جلسه در دو ساعت نیست و حتما بایستی اقداماتی که مورد انتظار رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر فعالیت‌های ماندگار انجام شود، صورت گیرد. یکی از مطالبات رهبری این است که شهدا، رنگ ثابت زندگی مردم شوند و با سخنرانی این اتفاق نخواهد افتاد و یقینا با ساخت فیلم و کتاب و ترویج حقیقی فرهنگ ایثار و شهادت محقق خواهد شد.
رئیس کمیته یادواره‌ها و امور شهرستان‌های دومین کنگره ملی شهدای فارس با تاکید بر اینکه سلوک، منش و آرمان شهدا باید در یادواره‌های شهدا یادآوری و به مردم منتقل شود، خاطرنشان کرد: حرمت گذاری به بزرگ‌تر ها، عمل به دستورات الهی، تلاش در عمران و آبادی کشور، تربیت فرزندان صالح و … جزو سلوک شهدا است که بایستی مکررا برای همه ما یادآوری شود.
وی شهدای این نهاد انقلابی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: شهید محمد تقی نعمت الهی اولین شهید بنیاد شهید و امورایثارگران فارس است که در نخستین روز‌های جنگ تحمیلی به جبهه اعزام شد و اسارت دشمن در آمد و در اسارت به شهادت رسید که کماکان پیکر مطهر این شهید به میهن باز نگشته است و سردار شهید حاج عبدالله اسکندری آخرین شهید بنیاداستان فارس است که پس از مجاهدت‌ها در محور مقاومت به شهادت رسید و راس مبارک او همانند مولایش امام حسین (ع) توسط جانیان داعش بریده شد و بعد از شهید اسکندری، محمد عباسی از جانبازان 70 درصد بنیاد شهید استان در سال 1399 آسمانی شد.
بیانی به ذکر خاطره‌ای از خانواده سردار شهید «حاج عبدالله اسکندری» پرداخت و بیان کرد: پس از شهادت شهید اسکندری با واسطه گری‌ها بنا شد پیکر مطهر این شهید والامقام پس از پرداخت مبالغ دلاری به جریانات تکفیری، به میهن باز گردد، اما خانواده معظم شهید نگذاشتند این اتفاق صورت گیرد که اوج ایثار و عظمت خانواده معظم شهدای ما را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/658931/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک پرواز پرماجرا؛ بازخوانی یک حادثه تلخ تاریخی

نیت‌خوانی از رای جنجالی پارلمان؛ پای سیاست در میان است یا عدالت؟

دیگ جوشان؛ چرا ایران کریدور زنگزور را تهدیدی علیه خود تلقی می‌کند؟

در اندیشه مولانا مقدمه صلح بیرون، آرامش درون است

در سالروز بزرگداشت مولانا، نشست علمی مولانا برگزار شد

اشعار مولانا تجلی‌گاه آیات قرآن است

در اندیشه مولانا مقدمه صلح بیرون، آرامش درون است | اشعار مولانا تجلی گاه آیات قرآن است

دیابت نوع 1 در چین درمان شد

«دنباله‌دار قرن» ماه آینده از کنار زمین می‌گذرد

آغاز تزریق واکسن آنفلوانزا به ایثارگران آذربایجان‌شرقی

شهید قلب تاریخ است

گرامیداشت از روز زبان ترکمنی در افغانستان

دو روز قبل از انفجار، معدن بر اثر نشت گاز ریزش کرده بود اما نماینده پیمانکار گفت نمی‌توانید کار کنید تشریف ببرید حسابداری!

کرمان و مشهد در شرایط نامناسب‌ فرونشست در کشور

پیشرفت 65 درصدی اجرای شبکه فاضلاب در کرمان

برگزاری یادواره اولین پزشک شهید دفاع مقدس در کرمان

اجرای شبکه فاضلاب در کرمان پیشرفت 65 درصدی داشته است

توزیع 2700 بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان بی بضاعت زرندی

طرح هر مسجد یک قاضی در روستاهای محروم رودبار جنوب کرمان آغاز شد

خروش دانش اموزان کرمانی در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

ناهار خورش آلو اسفناج درست کن، محشر میشه | طرز تهیه خورش آلو اسفناج خوشمزه و مقوی به صورت مرحله به مرحله

افزایش ابر، رگبار باران و خیزش گرد و خاک در کرمان

یادواره پزشک شهید دفاع مقدس در کرمان برگزار شد

پیش‌بینی باد و باران در کرمان

اجرای طرح برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر در اطراف مدارس کرمان

پیروزی نماینده مازندران در لیگ دسته یک والیبال

درگیری در فوتبال زرند/ فینالیست نونهالان محروم شد + فیلم

ورود دستگاه قضایی به قطعی‌های مکرر برق در استان کرمان

حال خوب کیش در جشنواره جزیره شاد

ریزش کوه این محور شمالی را مسدود کرد

نتانیاهو، لبنان را به حملات بیشتر تهدید کرد

بلینکن: لحظات کنونی، برای تمام جهان بحرانی است

حمله دوباره اسرائیل به جنوب و شرق لبنان

انگلیس: در آستانه یک جنگ منطقه ای بزرگ هستیم

اینفوگرافی/ اولین اقدامات در زمان آتش‌سوزی به‌بهانه روز آتش‌نشانی و ایمنی

تجمع خودجوش حمایت از لبنان در گلزار شهدای کرمان

شهداد، جیرفت، منوجان و کهنوج، گرم‌ترین شهر‌های کرمان

افزایش ابر، رگبار باران و خیزش گرد‌و‌خاک در کرمان

زبان‌درازی آمریکا درباره جزایر سه‌گانه و سکوت شرم‌آور مدعیان اصلاحات

کیهان نوشت: طلبکار شدن دولت آمریکا در پی ادبیات منفعلانه دولت پزشکیان

پُرادعای بی‌مخاطب

مسیر دشوار احیای برجام

آیا امروز شنبه تعطیل است؟/تغییر ساعت کاری ادارات دولتی

جواب کارت های پازل ماجور امروز شنبه 7 مهر 1403

در اندیشه مولانا مقدمه صلح بیرون، آرامش درون است/ اشعار مولانا تجلی گاه آیات قرآن است

کمک به درمان زوال عقل با دستکاری رویاها!

کشف نشانه‌های جدید از وجود حیات در مریخ

برگزاری نخستین اجلاسیه 23 شهید کارمند بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

مدیرکل بنیاد کرمانشاه: با شهدا میثاق می‌بندیم که تا آخرین نفس پای آرمان‌ها و ارزش‌هایشان ایستاده‌ایم

مزار شهدای ناتل نور با حضور مدیرکل بنیاد مازندران عطرافشانی شد