کرمان رصد

آخرين مطالب

گزارش استاندار کرمان از اقدامات دولت در 3 سال اخیر/ پروژه آبرسانی به مرکز استان سرعت دارد سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - به گزارش ایرنا استاندار کرمان در این جلسه گفت: حدود 50 همت پروژه عمرانی بیشتر در بخش خصوصی فقط طی سال جاری (1403) در این استان افتتاح شد.
محمدمهدی فداکار افزود: اجرای این میزان پروژه کار مهمی بوده که در استان کرمان اجرایی شده است.
وی اظهار داشت: اجرای عمده این پروژه ها توسط بخش خصوصی بوده که عمده زحمات در استان کرمان را برعهده گرفتند اما فضایی در استان فراهم کردیم که بخش خصوصی به این استان وارد شود و این پروژه ها به نتیجه برسد.
استاندار کرمان با اشاره به عظمت پروژه های آبرسانی در شرق، شمال و جنوب استان گفت: پروژه آبرسانی به شهر کرمان از خلیج فارس به علت تغییر پیمانکار معطلی داشت اما امیدوارم به زودی وضعیت تعیین تکلیف شود، کار در این پروژه نیز با سرعت پیش می رود.
فداکار افزود: استان بیش از نیمی از حقوق معادن کشور را پرداخت می کند و براساس قانون معدن بایستی 15 درصد حقوق دولتی معادن به استان ها برگردد اما در گذشته عددهای کمی به استان برمی گشت که این رقم در سال گذشته به حدود چهار هزار میلیارد ریال و امسال 14 هزار میلیارد ریال رسیده و اتفاق بزرگی برای استان است.
وی یادآور شد: برگزاری هر انتخابات از مراحل ابتدایی تا پایان، حدود یک سال زمان می برد به طوری که برگزاری انتخابات مجلس از حدود هشت تا 9 ماه گذشته برنامه ریزی شد اما 2 انتخابات ریاست جمهوری در فرصت کوتاهی انجام گرفت و نشان داد که همه بخش ها پای کار بودند.
استاندار کرمان گفت: باوجود اتفاقات پاییز 1401 و جنگ ارزی اقدامات خوبی در استان کرمان انجام شد؛ اتاق بازرگانی کرمان رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داد و رتبه کسب و کار ارتقا یافت.
وی با اشاره به برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان توسط اتاق کرمان تصریح کرد: در حالی که بسیاری از شرکت های استان در دبی و امارات شعبه دارند، این استان سال ها پرواز خارجی نداشت و این افراد باید ابتدا به تهران می رفتند اما از دل همایش کرمان آیدکس فرصتی ایجاد شد تا پرواز کرمان - دبی ایجاد شود و این پرواز 19 شهریورماه جاری برقرار می شود که ضمن تسهیل پروازها، ارزان تر است.
فضای مثبت کرمان نتیجه همراهی و همدلی است
فداکار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اتفاقات تلخ سه ماهه گذشته همزمان با شهادت آیت الله رییسی و همراهان گفت: این اتفاق در هرجای دیگری اتفاق می افتاد تلاطم های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشت اما در این زمان انتخابات به بهترین وجه برگزار و کار مردم به بهترین وجه انجام شد؛ همچنین هیات دولت با رای اعتماد بالای مجلس شکل گرفت.
استاندار کرمان ابراز داشت: استقرار دولت جدید فرصت خوبی برای همدلی، همکاری و خدمت رسانی به مردم ایجاد کرد که امیدوارم تداوم داشته باشد و خدمت رسانی بهبود یابد.
وی با بیان اینکه هفته دولت فرصتی برای خدمات رسانی به مردم است اضافه کرد: این خدمات را به‌تنهایی به نام دولت نوشتن صحیح نیست، دولت، محور است و بار اجرایی کشور را بر دوش دارد اما همه کمک می کنند و اگر دستگاه های امنیتی نباشد، اقتصاد سامان نخواهد گرفت و کوچک ترین تهدید امنیتی می تواند آسیب زا باشد.
فداکار افزود: رتبه کسب و کار استان کرمان در بهار 1401 به چهار و پنج کشور رسید اما این رتبه به خاطر اتفاقات امنیتی سال گذشته (انفجارهای تروریستی) در کرمان دوباره به هفتم کشور بازگشت؛ ناامنی می تواند اثرگذاری سریع بر اقتصاد داشته باشد و سرمایه گذاری و فرصت های اقتصادی را تهدید کند.
استاندار کرمان خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی هیچ گاه در اقتصاد استان دخالت نکرد اما حمایت خوبی داشت و اقدامات انجام شده در استان کرمان نتیجه وفاق و همدلی در استان است.
وی ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمان از 11.2 درصد به 7.7 درصد و سپس به 8.8 رسیده و علت این افزایش، بالا رفتن مشارکت اقتصادی در استان کرمان بود لذا مردم و نیروی کار به اشتغال امیدوار شدند و این افزایش نرخ بیکاری امیدوارکننده و نویدبخش ورود افراد جدید به بازار کار است.
فداکار افزود: دولت پذیرفت که 101 میلیون اشتغال در کشور ایجاد کند و تعهدی برای استان ها ایجاد کرد، اشتغالزایی خوبی با همکاری مدیران انجام شد و افزایش سهم تولید ناخالص داخلی کار بزرگی بود که در استان کرمان انجام شد و حفظ آن کار بسیار مهم است.

کرمان رصد

محمدرضا وحیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان نیز در این آیین با تبریک روز کارمند و ارائه گزارشی از عملکرد، خدمات و فعالیت های دستگاه های اجرایی طی یک سال گذشته گفت: جمعیت استان سه میلیون و 385 هزار نفر (چهار درصد جمعیت کشور) است و در رتبه نهم جمعیتی استان ها قرار دارد.
وی ادامه داد: تراکم جمعیت استان کرمان 18.5 نفر است که در مقایسه با کشور بسیار پایین ارزیابی می شود و این تراکم خدمت رسانی توسط دستگاه های اجرایی را با مسائلی روبه رو کرده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان یادآور شد: نرخ رشد جمعیتی استان کرمان در سال 1402 به میزان 1.5 درصد بوده، 63 درصد شهرنشین هستند و 23 درصد نسبت جوانی جمعیت استان است که در این راستا، کرمان جمعیت جوان‌تری به نسبت کشور دارد.
وحیدی بیان کرد: سال گذشته 450 پروژه پیشران اقتصادی در استان کرمان مشخص و با سرمایه گذاری بیش از 86 همت در استان کرمان اجرایی شد که 9 برنامه اجرایی را در استان تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کردیم؛ برایند اجرایی تمامی این برنامه ها تحقق رشد اقتصادی 4.3 درصدی بود.
وی ادامه داد: سهم تولید استان از تولید ناخالص داخلی کشور از 3.6 درصد به چهار درصد افزایش یافته که این آمار نشان می دهد گام بزرگی در استان کرمان برداشته شده و بیانگر این موضع است که فعالیت های استان با ارزش افزوده بالاتری صورت گرفته است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: نرخ بیکاری از 11.2 درصد در سال 1400 به 8.8 درصد کاهش یافت و یکی از نقاط ضعف استان پایین بودن نرخ مشارکت بود که نرخ مشارکت ما اکنون به 40 درصد رسیده و براین اساس نیروهای بیشتری وارد بازار کار شدند اما این موضوع بر نرخ بیکاری استان تاثیر گذاشته است.
وی یادآور شد: رتبه ما در پایش فضای کسب و کار از 31 در پایان سال 1400 به رتبه هفتم کشور رسید و اقدامات بسیار موثری در این حوزه انجام شد که در سال جاری نیز باید برنامه های ویژه ای برای این بخش داشته باشیم.
وحیدی تاکید کرد: استان کرمان رتبه چهارم امنیت سرمایه گذاری کشور را طی سه سال گذشته کسب کرده و نرخ تورم استان که همواره بالاتر از میانگین کشور بود به متوسط کشور رسید؛ کرمان جزو 10 استان کمترین نرخ تورم قرار گرفت در حالی که برخی استان های همجوار نرخ بالای 50 درصدی دارند.
وی گفت: برنامه ریزی ویژه ای در حوزه اقتصاد دانش بنیان داشتیم و تعداد شرکت های این بخش 50 درصد افزایش پیدا کرده که تفاهم نامه ای نیز بین معاونت علمی ریاست جمهوری و استانداری به همین منظور منعقد شد؛ واحدهای آراندی(تحقیق و توسعه) زیر بنگاه های اقتصادی شکل گرفت و بنگاه های اقتصادی استان کرمان 810 میلیارد ریال بابت تحقیق و توسعه از محل اعتبار مالیاتی استفاده کردند.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: صادرات بیش از 37 میلیون دلار محصولات دانش بنیان و کسب رتبه سوم کشور در استان حاصل شد؛، واحدهای دانشگاهی متولی پژوهش شدند که نتایجی مثبت در استان خواهد گذاشت.
وی ادامه داد: تشخیص صلاحیت 305 پیمانکار حقیقی و 38 مشاور در استان کرمان صورت گرفت و 517 پروژه مهم استان به لحاظ فنی و مهندسی مورد بازدید و رصد قرار گرفت؛ همچنین رتبه بندی آزمایشگاه های کیفیت مصالح، بتن و آسفالت در راستای ارتقای کیفیت مصالح استان گام مهمی در افزایش طول عمر پروژه ها بود.
وحیدی گفت: 202 مورد اختلاف بین دستگاه های اجرایی و پیمانکاران با برگزاری جلسات رفع و پروژه ها به‌سرعت در حال انجام است و در این زمینه برگزاری 55 دوره آموزشی مد نظر قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: در استان تولید اتومبیل خودرو 72 درصد، شمش فولادی 28 درصد و آهن اسفنجی 94 درصد به نسبت سال گذشته رشد داشته؛ استان به دنبال تکمیل زنجیره ارزش فولاد رفته و اقدامات موثری در این زمینه انجام شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: بسترسازی احداث بیش از یکهزار مگاوات انرژی خورشیدی در استان کرمان صورت گرفته که با وجود مسائل ناطرازی انرژی برنامه ریزی ویژه ای در استان کرمان روی این بخش انجام شد.
وی ادامه داد: 9.6 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان کرمان طی یکسال گذشته اجرایی و پروژه های بزرگ معدنی در استان افتتاح شد، ضمن آنکه اخذ مجوز 2 شهرک تخصصی خورشیدی در سیرجان و بردسیر و جذب سرمایه گذاری برای شهرک خورشیدی در ناحیه صنعتی راین(شهرستان کرمان) را داشتیم.
وحیدی بیان کرد: تعداد شهرک های صنعتی استان کرمان به 50 شهرک و ناحیه صنعتی افزایش پیدا کرده و یکی از اقدامات خوب استان کرمان احیای 78 واحد راکد و 315 نیمه فعال به چرخه تولید بود، همچنین کارگروه رفع موانع تولید در درون بنگاه های اقتصادی برگزار می شود تا مسائل و مشکلات واحدها رفع شود.
وی افزود: استان کرمان اقدامات خوبی نیز در بخش کشاورزی ازجمله رتبه نخست تولید خرما، رتبه سوم مرکبات، رتبه نخست محصولات گلخانه ای و رتبه دوم گیاهان دارویی را کسب کرده و در راستای بهره وری آب در بخش کشاورزی برنامه ریزی ویژه ای داشتیم، ازجمله یکهزار و 440 هکتار سامانه های نوین آبیاری و یکهزار و 250 هکتار اراضی برای افزایش راندمان آبیاری در استان اجرایی شده است.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان عنوان کرد: احداث 270 کیلومتر راه روستایی، رفع 15 نقطه حادثه خیز، 12 هزار کیلومتر خط کشی، 15 کیلومتر راه اصلی، 13.5 کیلومتر بزرگراه، 67 کیلومتر احداث باند دوم، 12 هزار واحد بهسازی مسکن روستایی و اجرای 18 هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان کرمان آغاز شده و با پیشرفت های خوبی در حال اجرا است.
وی ابراز داشت: 530 طرح هادی روستایی، 92 مورد بازنگری این طرح، واگذاری 12 هزار و 540 زمین به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، ارتقای فناوری ایستگاه های تلفن همراه در روستاها برای ارتقای دولت الکترونیک و اجرای فیبر نوری منازل در شهرهای استان در دست اجرا قرار دارد.
وحیدی گفت: افتتاح دانشکده طب سنتی، کلینیک غربالگری سرطان بافت، کلنگ زنی بیمارستان سردار سلیمانی و شفا، توسعه و تکمیل 130 بیمارستان و تجهیز مراکز درمانی بخشی از اقدامات حوزه بهداشت و درمان استان کرمان بوده است.
وی ادامه داد: استان کرمان با ظرفیت بالای گردشگری 10 اثر ثبت جهانی و 810 اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی دارد که نشان می دهد برنامه ریزی ویژه ای در بخش گردشگری داشتیم.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان افزود: نسبت دانش آموز به معلم در استان کرمان از 25 نفر به 15 نفر کاهش یافته، درعین حال در شهر کرمان نیاز به احداث مدارس بیشتری وجود دارد؛ 98 مدرسه در قالب 870 کلاس درس سال گذشته به بهره برداری رسید و همچنین 72 مدرسه کلنگ زنی شد که با بهره بردرای از این مدارس وضعیت ترافیک دانش آموزی در مدارس استان مناسب‌تر می شود.
وی بیان کرد: علاوه بر اجرای بیش از سه هزار کیلومتر لوله گذاری گاز در استان (رتبه نخست کشور)، 34 روستا برق‌دار و 117 روستا تامین آب شد؛ همچنین یکهزار و 310 کیلومتر فاضلاب اجرا و سد شهیدان امیرتیموری آب گیری شد؛ پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان نیز در دست اجرا است که امیدوارم تا تابستان آینده نهایی و مشکل آب کرمان رفع شود.
وحیدی خاطرنشان کرد: سال گذشته 34 درصد اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای(عمرانی) و 39 درصد اعتبارات هزینه ای استان کرمان افزایش پیدا کرد که این اعتبارات به دستگاه ها تخصیص و عملیات اجرایی پروژه ها انجام شد؛ بسیج و استانداری طی تفاهم نامه ای بازدید از 70 دستگاه اجرایی داشتند و در این خصوص نحوه ارائه خدمت به مردم بررسی شد.
وی گفت: رضایت از دستگاه های اجرایی استان کرمان 74 درصد بوده که یکهزار خدمت حضوری، یکهزار و 175 خدمت الکترونیکی ارائه می شود؛ ضمن آنکه 120 فرایند در سال گذشته اصلاح شد.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تصریح کرد: 73 دستگاه اجرایی را رصد کردیم که طی سه سال گذشته 14 هزار کارمند در این ادارات بازنشست و سه هزار مجوز استخدام داده شد که فرایند استخدام این نیروها در حال انجام است لذا باید فرایندهای ارائه خدمت را تسهیل و کوتاه تر کنیم تا خللی در ارائه خدمت اتفاق نیفتد.
به گزارش ایرنا همچنین در این نشست از دستگاه های اجرایی برتر بیست و ششمین دوره جشنواره شهید رجایی استان کرمان و دستگاه های فعال در برگزاری انتخابات و همایش پیرغلامان حسینی(ع) قدردانی شد.
استان‌ها کرمان 0 نفر

کرمان رصد

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/648635/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسئله بچه‌های مسئولین

حمله «جوان» به «فراستی»: مسعود جان! سفره امریکا چرب‌تر بود؟!

گزارش «سازندگی» درباره حضور مهاجران افغانستانی‌ در تهران

تفنگ‌های حقیقی و خواهرهای دلتنگ

عراق پایگاه نفوذ ایران در خاورمیانه

پزشک شدن به شرط ضمانت

آدم‌کشی با اسلحه

مقایسه ابعاد و اندازه زمین، زحل و مشتری

کشف ساختارهایی مرموز زیر سطح مریخ

عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون رشادت رزمندگان است

صاحبخانه شدن متقاضیان مسکن ملی قم از ابتدای سال 1404

واکنش شهردار کرمان به آتش‌سوزی سریالی درختان جنگل قائم

زندگی مخفی جهان قبل از بیگ بنگ

تداوم تلاش های مشترک سپاه و کمیته امداد برای رسیدگی به مشکلات محرومین

برگزاری دربی در کرمان منتفی شد؛ استقلال – پرسپولیس در تبریز یا اراک؟

دستاورد‌های مثبت طرح اخیر حوزه بازگشت اتباع خارجی به کشورشان

دستاورد‌های طرح اخیر حوزه بازگشت اتباع خارجی به کشورشان

استاندار کرمان با صدور پیامی قهرمانی تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان را تبریک گفت

بیش از 2 هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌های زرند

لحظه وحشتناک زنده‌زنده سوختن جوان سیرجانی

فعالیت 138 سمن در حوزه جوانان در کرمان

نگران برای وفاق

شرط وفاق باور به «حق برابر شهروندان» است

چهارشنبه منتظر ماه‌گرفتگی باشید

قلعه‌گنج با چهار هزار تن تولید سالانه کنجد مستعد سرمایه‌گذاری است

برپایی کرسی‌های تلاوت مجلسی قرآن در 25 مسجد کرمان

افزایش خطوط تردد و تجهیز فناوری‌های نوین درایست بازرسی مرصاد کرمان

شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی همیشگی خادمان نظم و امنیت است

پیروانی دستیار نویدکیا شد

تأثیرات گسترده مهاجران افغان بر بافت اجتماعی و اقتصادی تهران

طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» در کرمان افتتاح شد

شهید سلیمانی الگوی همیشگی خادمان نظم و امنیت

تخم لق زنگزور؛ پهلوی‌ها با واگذاری آرارات ضربه تاریخی به ایران زدند

مجلس ختم طبقه متوسط

انتقاد روزنامه اصولگرا از انتصابات دولت پزشکیان

اجرای 14 برنامه شاخص توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام طی هفته دفاع مقدس

بررسی وظایف دستگاه‌های اجرایی کرمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

ابراز نگرانی از آتش سوزی های عمدی در جنگل پردیسان قائم شهر کرمان در نشست شورای شهر

تجلیل از تلاشگران فوریت‌های پزشکی کرمان

طرح مسجد؛ پایگاه قرآن در کرمان آغاز شد

سمی به نام افراط و تفریط

روسیه به ایران فناوری هسته‏‏‏‌ای می‌دهد؟

رخنه چپ در انقلاب

شلیک راهبردی

بازگشت ایران به راهبرد صبر استراتژیک

اعزام دانش آموزان شهر اندیشه به اردوی راهیان نور

با این دستگاه می‌توانید دست دیگران را از فاصله دور بگیرید

شارژ باتری گوشی‌های هوشمند با نور خورشید

شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برگزار شد

واگذاری اولین واحد‌های مسکونی سایت 560 هکتاری قم از ابتدای سال 1404