کرمان رصد

آخرين مطالب

نباید اجازه داد که اندیشه صهیونیستی نور مساجد را خاموش کند فرهنگي

نباید اجازه داد که اندیشه صهیونیستی نور مساجد را خاموش کند
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده، رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت روز جهانی مسجد درمورد همراه مسجد بیان کرد: فلسفه روز جهانی مسجد، تکریم و احترام مقام نورانی مساجد در سراسر دنیاست. امروز یادآور خاطره‌ای بسیار تلخ هجوم وحشیانه و بی‌ادبانه‌ی صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی و به آتش کشیدن این مسجد شریفی که برای همه مسلمانان و ادیان توحیدی قابل احترام است چراکه آن را مکان شریف و نورانی می‌دانند و مسجدالاقصی جایگاه بسیار مهمی در آموزه‌های دینی ما دارد تا جایی که پیامبر اکرم صل الله علیه وآله والسلم از آن‌جا به معراج رفتند و اولین نماز جماعتی که حضرت محمّد صل الله علیه وآله والسلم بعد از ظهور اقامه کردند در مسجدالاقصی بوده است؛ بنابراین این خاطره تلخ هم، یادآور این موضوع است که قدردان مساجدمان باشیم.
زیرا اگر حرمت مساجد را نگه نداریم و برای آنها احترام قائل نشویم این مراکز نورانی مورد هجمه‌ی شیاطین و مستکبرین و افرادی قرار خواهد گرفت که در ظلمت هستند. زیرا آنها می‌خواهند نور‌های مساجد را خاموش کنند. چون مطمئناً اندیشه صهیونیستی در همه جای دنیا بدنبال این است که نور مساجد را خاموش کند و ان‌شاءالله مومنان با حضور خود در مساجد، مساجد را آباد کنند. 
حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده اظهار کرد: سال گذشته، ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مرکزی را با عنوان همراه مسجد راه‌اندازی کرد که دغدغه‌های مردم در حوزه مسجد هم برای ساخت مسجد و احیاناً انتقاد‌ها و پیشنهاد‌ها را در برمی‌گیرد و از آن‌جایی که رویداد‌های مختلفی می‌توانند در مسجد برگزار شوند همراه مسجد به برگزاری این رویداد‌ها کمک می‌کند و در حقیقت، فضایی است برای تعامل و کنش‌گری فعال و دو طرفه بین مردم و حاکمیت که می‌تواند به بخشی از مساجد کمک کند و در کارکرد‌های مختلف آنها همراه مساجد باشد. 
رئیس ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تصریح کرد: این مرکز را در 18 اسفند سال گذشته افتتاح کردیم و روزانه، تقریباً حدود 100 تماس را داریم که بعضی از روز‌ها آمار این تماس‌ها بیشتر و برخی از روز‌های دیگر کمتر بوده است. البته روز‌هایی که رسانه مخصوصاً شبکه خبر، مطلبی با موضوع همراه مسجد را کار کرده و شماره را اعلام می‌کند میزان تماس‌ها بسیار افزایش پیدا می‌کند. اما در روز‌های معمولی، میانگین تماس ما در همین عدد قرار دارد و البته در حال توسعه پیدا کردن است و درواقع، ما بدنبال این نیستیم که فقط پاسخگوی گویا باشیم بلکه پیگیری موضوع مسجد و مطالبه‌گری امر مسجد و رصد و دیده‌بانی مسجد برای ما اولویت دارد و ان‌شاءالله در گام‌های بعدی تلاشمان این است که بتوانیم موضوعات مربوط به مسجد و افکارسنجی و ذائقه‌سنجی‌های مختلفی را هم از قشر مذهبی و مسجدی و هم افرادی که احیاناً مسیرشان کمتر به سمت مسجد می‌افتد رصد کنیم و پژوهش‌های مختلفی داشته باشیم تا ان شاءالله، گام‌هایی را در جهت رونق مساجد برداریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین کمال خداداده ادامه داد: مردم عزیز از هر کجای کشور بخواهند تماس بگیرند، می‌توانند با سامانه 8940، 021 تماس بگیرند و با توجه به تعاملاتی که با دستگاه‌های مختلف داریم مثل سازمان اوقاف و امور خیریه، مرکز رسیدگی به امور مساجد و سازمان تبلیغات اسلامی لطف کردند و همکاری ویژه‌ای داشته‌اند و مطالب مربوط به کانون‌های فرهنگی هنری هستند خودمان ارجاع می‌دهیم و کارشناس پاسخ را ارسال می‌کند ولی مواردی که مرتبط با موضوع وقف و ساخت مسجد و... است قانوناً مرتبط با سازمان اوقاف هستند و نامه نگاری و مکاتبه می‌کنیم و همین موضوع را به مخاطبی ارسال می‌کنیم که تماس گرفته است و پیگیری می‌کنیم تا ان‌شاءالله به نتیجه‌ای برسیم.
دستگاه‌ها در بعضی از حوزه‌ها به حل مشکل می‌پردازند و در بعضی از جاها، مخاطب را قانع می‌کنند که تقاضای او در یک حوزه خاص؛ یا قانونی نیست و یا امکان اجرای آن وجود ندارد. اما دستگاه‌ها در این زمینه همکاری می‌کنند که این شامل عمرانی، وقف و... است. 
او افزود: در حال حاضر، اغلب مساجد ما مشغول عملیات اربعین هستند و کار‌های مواکبی را انجام می‌دهند که در مسیر اربعین قرار دارند. 
دوستانی که از هند و پاکستان و میرجاوه و... وارد کشور شده بعد از ورود، اغلب در مساجد مستقر می‌شوند و یکی دو سال است که اغلب مواکب ما در مرز تمرچین، میرجاوه و... کانون‌های اهل سنت هستند و برادران اهل سنت ما در مساجد مستقر شده‌اند و در حال ارائه خدمت هستند و تمامی خدماتی که در حوزه فرهنگی و هنری هستند را کانون‌ها انجام می‌دهند؛ از گروه سرود و تئاتر و کتابخوانی مساجد گرفته تا فعالیت‌هایی در کرسی تلاوت.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/647255/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مسئله بچه‌های مسئولین

حمله «جوان» به «فراستی»: مسعود جان! سفره امریکا چرب‌تر بود؟!

گزارش «سازندگی» درباره حضور مهاجران افغانستانی‌ در تهران

تفنگ‌های حقیقی و خواهرهای دلتنگ

عراق پایگاه نفوذ ایران در خاورمیانه

پزشک شدن به شرط ضمانت

آدم‌کشی با اسلحه

مقایسه ابعاد و اندازه زمین، زحل و مشتری

کشف ساختارهایی مرموز زیر سطح مریخ

عزت و اقتدار ایران اسلامی مدیون رشادت رزمندگان است

صاحبخانه شدن متقاضیان مسکن ملی قم از ابتدای سال 1404

واکنش شهردار کرمان به آتش‌سوزی سریالی درختان جنگل قائم

زندگی مخفی جهان قبل از بیگ بنگ

تداوم تلاش های مشترک سپاه و کمیته امداد برای رسیدگی به مشکلات محرومین

برگزاری دربی در کرمان منتفی شد؛ استقلال – پرسپولیس در تبریز یا اراک؟

دستاورد‌های مثبت طرح اخیر حوزه بازگشت اتباع خارجی به کشورشان

دستاورد‌های طرح اخیر حوزه بازگشت اتباع خارجی به کشورشان

استاندار کرمان با صدور پیامی قهرمانی تیم والیبال فولاد سیرجان ایرانیان را تبریک گفت

بیش از 2 هزار کلاس اولی در جشن شکوفه‌های زرند

لحظه وحشتناک زنده‌زنده سوختن جوان سیرجانی

فعالیت 138 سمن در حوزه جوانان در کرمان

نگران برای وفاق

شرط وفاق باور به «حق برابر شهروندان» است

چهارشنبه منتظر ماه‌گرفتگی باشید

قلعه‌گنج با چهار هزار تن تولید سالانه کنجد مستعد سرمایه‌گذاری است

برپایی کرسی‌های تلاوت مجلسی قرآن در 25 مسجد کرمان

افزایش خطوط تردد و تجهیز فناوری‌های نوین درایست بازرسی مرصاد کرمان

شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی همیشگی خادمان نظم و امنیت است

پیروانی دستیار نویدکیا شد

تأثیرات گسترده مهاجران افغان بر بافت اجتماعی و اقتصادی تهران

طرح «مسجد؛ پایگاه قرآن» در کرمان افتتاح شد

شهید سلیمانی الگوی همیشگی خادمان نظم و امنیت

تخم لق زنگزور؛ پهلوی‌ها با واگذاری آرارات ضربه تاریخی به ایران زدند

مجلس ختم طبقه متوسط

انتقاد روزنامه اصولگرا از انتصابات دولت پزشکیان

اجرای 14 برنامه شاخص توسط اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام طی هفته دفاع مقدس

بررسی وظایف دستگاه‌های اجرایی کرمان برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی

ابراز نگرانی از آتش سوزی های عمدی در جنگل پردیسان قائم شهر کرمان در نشست شورای شهر

تجلیل از تلاشگران فوریت‌های پزشکی کرمان

طرح مسجد؛ پایگاه قرآن در کرمان آغاز شد

سمی به نام افراط و تفریط

روسیه به ایران فناوری هسته‏‏‏‌ای می‌دهد؟

رخنه چپ در انقلاب

شلیک راهبردی

بازگشت ایران به راهبرد صبر استراتژیک

اعزام دانش آموزان شهر اندیشه به اردوی راهیان نور

با این دستگاه می‌توانید دست دیگران را از فاصله دور بگیرید

شارژ باتری گوشی‌های هوشمند با نور خورشید

شورای اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مازندران برگزار شد

واگذاری اولین واحد‌های مسکونی سایت 560 هکتاری قم از ابتدای سال 1404