کرمان رصد

آخرين مطالب

امام(ره) با احیای فطرت انسانی، بنیان‌ اندیشه‌های لیبرالیسم و کمونیسم را به لرزه انداخت سياسي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد - حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در ابتدای جلسه درس خارج فقه خود در حرم مطهر امام رضا(ع)، با اشاره به سالگرد عروج ملکوتی رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، بر اهمیت زنده نگهداشتن نام، یاد و آرمان‎های امام راحل تأکید و ابراز کرد: نباید اجازه دهیم که نام مبارک امام خمینی(ره) فراموش شود، شخصیت این مرد بزرگ در ساحت‎های مختلف قابل بررسی و تأمل است، از یک طرف جایگاه فقهی، علمی، عرفانی، اخلاقی و از طرف دیگر روشن بینی، شجاعت و اخلاص امام راحل ممتاز است، خداوند متعال به این شخصیت بزرگوار عنایت ویژه داشت و کمالات و فضیلت‎های برجسته‎ای را به ایشان عنایت کرد.
وی تصریح کرد: برپایی نظامی مبتنی بر مبانی اسلامی و برگرفته از احکام دین، آرزوی اولیاء و علمای شیعه در طول تاریخ بوده است که به عنایت الهی با انقلاب اسلامی و نقش آفرینی مردم توسط امام خمینی(ره) رقم خورد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: امام(ره) تنها یک نظام ستمگر و طاغوتی وابسته به بیگانگان را از بین نبرد، که البته این خود نیز کاری بس عظیم و بزرگ است؛ اما امام خمینی(ره) علاوه بر این، در هنگامه جولان تفکرات کمونیستی شرقی و لیبرالی غربی؛ تفکر، اندیشه، جهان بینی و راه دیگری را پیش روی بشریت قرار داد؛ امام(ره) با احیای منزلت و رجوع به فطرت انسانی، بنیان‌های اندیشه‎‌های لیبرالیسم و کمونیسم را به لرزه انداخت و بیان کرد که هیچ یک از این دو نمی‌‏تواند جامعه را به خوشبختی و سعادت برساند؛ امروز اگر کمونیسم شکست خورده و از بین رفته، لیبرالیسم نیز از بین خواهد رفت، زیرا این نحله‌های مادیگرا برخلاف فطرت بشری حرکت می‌کنند.
وی شیوع گسست خانواده و انحطاط اخلاقی در دنیای غرب را از نشانه‌های اضمحلال لیبرالیسم دانست و ابراز کرد: انتشار اخباری از دنیای غرب ‎همچون ازدواج با حیوانات، توحشی است که در جوامع ماقبل تاریخ نیز نقل نشده است، این شکستن حد و مرز‎های اخلاقی به نام تمدن و آزادی در غرب، چیزی جز عقب گرد، نابودی و سقوط اخلاقی یک جامعه نیست.
حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: امام خمینی(ره) در مقابل انحطات، وحشی‌گری و اندیشه‌های ضد انسانی لیبرالیسم و کمونیسم که بشریت را به بردگی و بندگی محض برای کسب منافع مستکبران می‌کشاند؛ آزادگی، معنویت، فضیلت‌های اخلاقی را برای جهانیان مطرح کرد و دشمنی بی‌پایان آمریکا و اروپا با انقلاب اسلامی نیز برای مقابله با اهداف، شعارها و اندیشه‌های امام خمینی(ره) است که ریشه و بنیان فکری و فلسفی لیبرالیسم را متزلزل کرده است.
وی گسترش توجه به معنویت و خداپرستی در جهان را از نتایج نهضت امام خمینی(ره) خواند و تصریح کرد: امروز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا علیه رژیم صهیونیستی و در دفاع از فلسطین تظاهرات برگزار می‌‎شود، این در حالی است که دستگاه عظیم تبلیغاتی غرب به دنبال این بود که حتی نامی از فلسطین به افکارعمومی اروپا و آمریکا نرسد؛ اما اکنون شعار دفاع از فلسطین در دانشگاه‎‌های غرب توسط قشر نخبگانی و دانشگاهی سر داده می‌‎شود؛ این واقعه اتفاق کوچکی نیست.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: دیگر وحشی‌گری اسرائیل باقی نگذاشته که در غزه انجام نداده باشد، تمام سران کفر و قدرت‌های استکباری نیز از او حمایت کرده‌اند اما با این وجود هیچ چیز به دست نیاورده است؛ نه حماس از بین رفت و نه تونل‌ها کشف شدند، لذا از ناچاری همچون سگ هار به جان کودکان، زنان و مردم بیگناه افتاده است.
وی با بیان اینکه نام، یاد و آرمان‌ها و اصول امام خمینی(ره) باید همواره مورد توجه ما و سرمشق مسئولان کشور باشد؛ گفت: پیش از وقوع انقلاب اسلامی استکبار تصور می‌کرد که نام «فلسطین» از ذهن بشر به کلی محو شده است، اما امام(ره) دوباره مسئله قدس و نام فلسطین را زنده کرد، لذا امام خمینی(ره) نه تنها برای مسلمانان، بلکه به گردن تمام انسان‌های طالب حقیقت و آزادی حق دارد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی در ادامه به 35 سال رهبری، زعامت و ولایت رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب با اعتقاد به مبانی، اصول و ارزش‌های امام خمینی‌(ره) سکان کشتی کشور را به بهترین نحو هدایت کردند و پیشرفت‌ها و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در جهان مؤید این حقیقت است؛ اعلام عزای عمومی در کشورهای مختلف و حضور هیئات بلند پایه از 68 کشور در مراسم یادبود رئیس جمهور شهید ایران، نشان دهنده جایگاه رفیع و عظمت کشورمان است؛ این در شرایطی است که آمریکا سال‌هاست از هیچ تلاشی برای منزوی کردن ایران فروگذار نبوده است.
تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: رهبر معظم در این 35 سال کمترین لغزش، نرمش و انحرافی از مبانی امام راحل نداشتند و محکم پای اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستادند و روز به روز نیز بر عظمت، اقتدار، قدرت و سربلندی این کشور افزوده شده است؛ امروز آمریکا و کشورهای غربی می‌دانند و خود نیز معترف هستند که بدون همراهی ایران هیچ اقدامی در منطقه ممکن نیست.
منبع: آستان نیوز

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/630419/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقبال از سعید افروز در کرمان (+عکس)

جزییات تصادف اتوبوس کرمان-قم / همه مسافران سالم هستند

آیین استقبال از قهرمان پارالمپیک پاریس در کرمان + تصاویر

رانت مومنانه

پزشکیان خاتمی نیست

عصرایران نوشت: از بازرگان تا عشقی!

بزرگ‌ترین شگفتی سال خاورمیانه

ترافیک سنگین و پرحجم در آزادراه رشت - قزوین/ مسافران بازگشت را به فردا موکول کنند

سفت شدن گوشت در زودپز به دلیل 8 اشتباه آشپزی

قحطی بنزین در شهرهای شمالی

اعلام خط قرمز ایران

اولین اظهارنظر مدیرعامل تلگرام پس از آزادی

سد بلند بازدارندگی حزب‌الله لبنان

رقابت با همسایه طماع

استقبال از سعید افروز، قهرمان پارالمپیک پاریس در کرمان (+عکس)

درخت گردوی هزار ساله در آتش غفلت گردشگران سوخت

مشاهده 2 قلاده توله خرس سیاه بلوچی در قلعه گنج

رکوردزنی تهران در آمار شاغلان فقیر

تصورتان از تایلند چیست؟

نفی دوقطبی‌سازی

تنهاترین تولد در مریخ

بازگشت سعید افروز، قهرمان پارالمپیک پاریس به کرمان

بهره برداری یا آغاز ده‌ها طرح در شهرستان‌های زرند ، جیرفت وگُنبکی

آغازرویداد سرمایه گذاری خارجی درکرمان

آتش سوزی درخت گردو هزار ساله بافت مهار شد

بازار داغ خریدِ کالای ایرانی در کرمان

پیروزی مس رفسنجان برابر هوادار تهران

جاذبه‌های گردشگری محمد آباد ساقی در شهرستان انار

استقرار دبیرخانه شورای راهبردی پایگاه ملی بافت تاریخی در شهرداری کرمان

آتش‌سوزی درخت گردو هزار ساله بافت مهار شد

بررسی فلسطین در دیدگاه و اندیشه امام موسی صدر

مشاهده پرتوزایی اورانیوم در آزمایشگاه

پیشرفت 70 درصدی 4 کیلومتر نخست پروژه محور شهداد به نهبندان

14 استان کشور رکود‌دار نوسازی بافت‌های فرسوده شدند

14 استان کشور رکورد‌دار نوسازی بافت‌های فرسوده شدند

65 قطعه زمین به جوانان روستای برج اکرم فهرج واگذار شد

فیلم| استقبال کرمانی‌ها از مدال‌آوران و ورزشکاران پارالمپیک پاریس

شمال؛ مسافران گرفتار کمبود بنزین، ترافیک و اقلام اساسی

سیستم‌های نیروی محرکه ی بادبان خورشیدی

تمدید مهلت ارسال آثار به سوگواره هنر عاشورایی «بیرق»

شکست تیم ملی نوجوانان مقابل گل‌ گهر سیرجان

کشف 25 تُن گندم قاچاق در جیرفت

مشاهده دو قلاده توله خرس سیاه بلوچی در قلعه گنج

هم اشتراک بخرید، هم تبلیغ تماشا کنید

خنجر روس‌ها را کُند کنید

ساده ترین تصویر سازی کندی زمان

ثبت نام نمایندگان ایران در مسابقات والیبال جام باشگاه‌های آسیا 2024 نهایی شد

ثبت نام نهایی تیم‌های حاضر در والیبال باشگاه‌های آسیا

نحوه ارسال آثار به رویداد رسانه‌ای طنین در کرمان+ عکس

زنان گل‌گهر با مربی جدید آغاز کردند