کرمان رصد

آخرين مطالب

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟ سازمان حفاظت محیط زیست

سازمان حفاظت محیط زیست چه الزاماتی برای نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها اعمال کرده است؟
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.

به گزارش خبرخودرو، رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست عدم نصب کاتالیست بر موتورسیکلت ها و بی اعتنایی تولید کنندگان موتورسیکلت به این موضوع را قویا تکذیب کرد.
سید محمد مهدی میرزایی قمی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو ضمن تکذیب بی توجهی موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست بیان کرد: همه محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان دارای تأیید نوع آلایندگی یورو4 از جانب سازمان حفاظت محیط زیست هستند و برای اخذ این تأییدیه نیز آزمون های آلایندگی مربوطه به طور کامل برروی این محصولات انجام شده است. همچنین از تمامی محصولات تولیدی موتورسیکلت سازان جهت ارزیابی انطباق تولید نمونه هایی از خط تولید اخذ شده و مورد آزمون قرار می گیرد.
وی با اشاره به الزامات سازمان محیط زیست برای نصب کاتالیست در موتورسیکلت های تولید شده ادامه داد: با توجه به حدود مجاز سختگیرانه استاندارد آلایندگی یورو4 موتورسیکلت، در صورت عدم نصب کاتالیست باکیفیت امکان قبولی در آزمون آلایندگی یورو4 برای این محصولات وجود ندارد. بنابراین باتوجه به اینکه درحال حاضر حداقل حد مجاز آلایندگی برای موتورسیکلت های تولیدی برابر یورو4 است، به خودی خود تولیدکنندگان ملزم به نصب کاتالیست برروی محصولات خود هستند. همچنین این سازمان در طول سال چندین مرتبه نسبت به بازرسی از خطوط تولید موتورسیکلت سازان و اخذ نمونه جهت انجام آزمون آلایندگی اقدام می نماید. اگر بنا به هردلیلی در حین بازرسی مشکلی از جمله عدم نصب کاتالیست در خط تولید مشاهده شود، در نتایج آزمون های آلایندگی مردود شده و این سازمان نسبت به توقف تولید و شماره گذاری آن محصول اقدام خواهد نمود.
رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست درباره نقش کاتالیست در کنترل آلاینده های ناشی از موتورسیکلت ها خاطرنشان کرد:نقش اصلی کنترل آلایندگی در موتورسیکلت ها مانند خودروهای بنزینی برعهده کاتالیست است و این قطعه بیش از 90 درصد از انتشار گازهای سمی خروجی از موتور جلوگیری می کند. بنابراین وجود این قطعه در موتورسیکلت ها ضروری است.
میرزایی قمی مهمترین راهکار برای الزام موتورسیکلت سازان به نصب کاتالیست را ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی دانست و گفت: ارتقاء استاندارد آلایندگی موتورسیکلت های تولیدی در طی سال های اخیر به خوبی انجام شده است. در سال 95 تولید و شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری ممنوع شد و پس از آن استاندارد آلایندگی این وسایل نقلیه به یورو3 ارتقاء یافت. از ابتدای سال 98 نیز حداقل سطح مجاز آلایندگی موتورسیکلت های تولید داخلی برابر یورو4 است. در کنار ارتقاء الزامات آلایندگی، پایش و نظارت مستمر از خطوط تولید نیز مهم است که این امر در طی 2 سال اخیر از جانب سازمان حفاظت محیط زیست با جدیت بیشتری پیگیری شده و دستورالعمل های مربوطه تهیه و ابلاغ گردیده است که بر اساس دستورالعمل های جدید تعداد بازرسی ها و نمونه برداری ها از خطوط تولید بیشتر شده است.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/166853/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فنی یا سیاسی‌؟

سرمقاله هم میهن/ سرحد عدم

اثر مشابه «بربرین» استخراج شده از زرشک با قرص متفورمین

بارش باران و تندبادهای لحظه‌ای در راه کرمان

نفت‌نگار هفته

افزایش 40 درصدی کشفیات قاچاق سوخت در استان کرمان

واکسیناسیون تب برفکی دام های سبک و سنگین در فهرج آغاز شد

خون شهید موجب تشکیل جبهه مقاوم دینی در برابر ضد ارزش‌ها می‌شود

تأکید استاندار بر ضرورت ارائه‌ برنامه‌ ویژه‌ برای روشنایی شهر کرمان

پاسخ «کیهان» به «انتخاب»: عصبانیت از واقع‌بینی تحلیلی

سرمقاله وطن امروز/ تداوم حیات خودروسازان با پول مردم

رئیس هیات اندیشه ورز فدراسیون ورزش کارگری کشور منصوب شد

غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا زرند

همایش مادران همدل در کرمان برگزار شد

افزایش 40 درصدی کشفیات سوخت قاچاق در کرمان

با دورزدن قانون مجلس به اروپا برای تحریم‌ها پاداش ندهید!

سرمقاله اعتماد/ وفاق ملی برای حفظ بنیان اخلاقی جامعه

سفر سرزده به باغ ملی

کریستالی که از هوا آب می گیرد

شکست خانگی گیتی‌پسند +تصاویر

عملیات مسقف‌سازی گلزار شهدای وادی رحمت تبریز تسریع شود

تصادف سواری با شتر در قلعه‌گنج یک کشته و 5 مصدوم برجا گذاشت

اینفوگرافی/ دانستنی‌های جالب شهر اصفهان

سواری دولت به خودروسازان

سرمقاله کیهان/ استقامت، دشمنان خارجی و شبهه‌آفرینان داخلی

عکس‌های پزشکی خود را در چت‌بات‌ها آپلود نکنید!

هشدار یک روزنامه نگار پس از سخنان وزیر اقتصاد/ دستمزدها سرکوب شود خیلی اعتقادات از بین می رود!

این علائم نشانه پوکی استخوان است

تاکید استاندار بر ضرورت ارائه‌ برنامه‌ ویژه‌ برای روشنایی شهر کرمان

مناسبت روز/ پنج‌شنبه، 1 آذر

سرمقاله شرق/ فلفل و خال مهرویان

عدم پذیرش اصل ضرورت امتداد،از علل عدم امتدادبخشی فلسفه اسلامی است

سرمقاله خراسان/ تحول؛ یک مطالبه 40 ساله

جهالت مدرن با ادعای زمینِ تخت

پس از کاهش وزن دوباره چاق شدید؟ شاید مقصر اصلی حافظه بافت چربی باشد

تاخت‌وتاز جلیلی علیه دولت‌های پزشکیان و روحانی

شکستگی، تنها نشانه پوکی استخوان است

پس از کاهش وزن دوباره چاق شدید؟

در دوران ترامپ همه تصمیمات لحظه‌ای خواهد بود

دعوای زاکانی با سازمان بازرسی کل کشور

اپیزود دوم ترامپ و اهمیت توافق با عربستان

ماجرای رفع فیلترینگ

ویدئوی حزب الله از حمله موشکی-پهپادی به تل‌آویو

بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از مراحل ساخت خانه کشتی شهید قاسم سلیمانی

معرفی نفرات برتر شتردوانی قهرمانی کشور در سیستان و بلوچستان

حمایت روزنامه اصولگرا از مجلس: وفاق را ضداستقلال معنا نکنید

بیروت جهانی دیگر؛ سفرنامه «لبنان» مهاجرانی

عقده‌گشایی تندروها علیه ظریف

منفعت میلیاردی باند قاچاق پرندگان فریدونکنار

نارضایتی اطرافیان ترامپ از نقش فزاینده ماسک در دولت جدید