کرمان رصد

آخرين مطالب

اندیشه معاصر – جزئیات هدفمندی یارانه‌ ها در بودجه 1404 فرهنگي

  بزرگنمايي:

کرمان رصد -

کرمان رصد

جزئیات هدفمندی یارانه‌ ها در […]
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، جزئیات هدفمندی یارانه‌ ها در بودجه 1404 منتشر شده است که در اندیشه معاصر ضمن توضیحاتی در رابطه با مشاهده دهک بندی یارانه (سامانه حمایت دهک بندی یارانه hemayat.mcls.gov.ir) به بخش اول لایحه بودجه 1404 که جزئیات هدفمندسازی یارانه‌ها را شرح داده است، می پردازیم.

کرمان رصد

طبق شناسه بودجه‌ای 7109 این لایحه، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت بموقع مصارف هدفمندی و بر اساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور معادل سه درصد جمع مصارف را به‌صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد.
تنخواه مذکور باید حداکثر تا سه ماه پس از دریافت از محل منابع مذکور تسویه شود. شرط استفاده مجدد از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است.
این حکم مشمول تنخواه خزانه‌داری کل کشور نمی‌شود.
مشاهده دهک بندی یارانه برای این کار باید کد دستوری #کد ملی*43857*4* (به ترتیب: ستاره، چهار، ستاره، چهل و سه هزار و هشتصد و پنجاه و هفت، ستاره، کد ملی سرپرست خانوار، مربع) را در تلفن خود شمار گیری نمایید. بلافاصله پس از شماره گیری این کد، استعلام یارانه با کد ملی و سریال شناسنامه برای شما انجام گرفته و وضعیت دریافت یارانه تان مشخص می‌شود.
سامانه حمایت دهک بندی یارانه hemayat.mcls.gov.ir به گزارش اندیشـه معاصـر، سامانه جدید حمایت د هک بندی یارانه ، از طریق آدرس hemayat.mcls.gov.ir ، در دسترس می باشد و نحوه ورود به سایت و ثبت نام در آن با کد ملی ، با جستجوی آدرس مذکور، میسر است. از امکانات سایت hemayat.mcls.gov.ir می توان به مواردی چون، دسترسی به ویدئو های آموزشی و مشاهده شناسنامه اقتصادی خانوار، اشاره کرد.
دهک بندی یارانه ، از جمله طرحایی است که در سال های اخیر، از سوی دولت با همکاری وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی، اجرایی می گردد و به موجب آن، افراد مستحق دریافت یارانه معیشتی و سایر یارانه ها، نظیر یارانه کودکان اختلال رشد، مشخص می شوند.
پیرو اعتراضات برخی افراد به دهک بندی یارانه تعیین شده از سوی دولت و دشواری در استعلام دهک بندی به صورت حضوری، دولت و وزارت رفاه، کار و تعاون اجتماعی، اقدام به راه اندازی سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه نموده اند تا اغلب خدمات مربوط به یارانه را به صورت غیر حضوری، به متقاضیان، ارائه دهد.
با توجه به اینکه استفاده از امکانات سامانه حمایت دولت، مستلزم اطلاع از نحوه کار با آن می باشد، در اندیشه معاصر، پس از معرفی سامانه جدید حمایت دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir، مواردی چون، ورود و ثبت نام در سایت حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir با کد ملی و جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض بررسی گردیده و در خصوص امکانات آن، توضیح داده شده است.
سامانه جدید حمایت دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir در توضیح چیستی سامانه جدید دهک بندی یارانه ​ باید گفت، این سامانه، از سوی دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، راه اندازی شده تا خدمات مربوط به مواردی چون یارانه، استعلام دهک بندی و مشاهده شناسنامه اقتصادی خانوار، همچنین، درخواست بررسی در خصوص اعتراض به دهک بندی را به صورت غیر حضوری، به شهروندان، ارائه دهد.
سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه ، با جستجوی آدرس hemayat.mcls.gov.ir ، در اختیار شهروندان خواهد بود و تنها، سرپرستان خانواری که در سایت حمایت دهک، از حساب کاربری برخوردارند می توانند، نسبت به ورود به پورتال شخصی و استفاده از امکانات سامانه، اقدام کنند.
ورود به سایت حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir با کد ملی در توضیح نحوه ورود به سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir با کد ملی ، باید گفت، این امر، مستلزم جستجوی آدرس سایت و کلیک برروی گزینه “ورود به سامانه حمایت” می باشد که در تصویر زیر، با فلش قرمز رنگ، نمایش داده شده است.
پس از آن، باید، کد ملی سرپرست خانوار و اعدا تصویر امنیتی، در کادرهای مربوطه، درج گردند.در این مرحله باید، رمز عبور سرپرست خانوار در سایت و سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه hemayat.mcls.gov.ir ، وارد گردد.
متقاضیانی که قصد دارند، از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند وارد پورتال شخصی خود در سامانه حمایت دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir گردند، کافی است، پس از جستجوی آدرس سایت hemayat.mcls.gov.ir، برروی گزینه “ورود از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند” کلیک کنند.
در این مرحله، سرپرست خانوار باید، شماره همراه خود را (شماره همراهی که پیش از این با آن، در پنجره ملی خدمات هوشمند احراز هویت نموده)، در کادر مربوطه درج کند و پس از وارد کردن اعداد امنیتی، گزینه “ارسال رمز یکبار مصرف”، را انتخاب نماید.
در این گام، فرد باید، رمز ارسالی به تلفن همراه خود را در کادر مربوطه، درج کند.
امکانات سامانه حمایت دهک بندی یارانه hemayat.mcls.gov.ir پس از توضیح چیستی سامانه جدید حمایت دهک بندی یارانه و نحوه ورود به سامانه حمایت معیشتی hemayat.mcls.gov.ir در تیترهای پیشین، امکانات امکانات سامانه حمایت دهک بندی یارانه hemayat.mcls.gov.ir، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این امکانات، عبارتند از:
مشاهده وضعیت اقتصادی خانوار
مشاهده اعضای خانوار
مشاهده دهک بندی یارانه
ثبت شکایت یارانه یا همان، ثبت درخواست بررسی، در خصوص دهک بندی یارانه
دسترسی به ویدئوهای آموزشی و راهنمای استفاده از سامانه حمایت
با توجه به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دوبار در سال، فاکتورهایی چون ساختار خانواده، بعد خانواده، مجموع درآمد خانوار، شاغل بودن افراد خانوار، داشتن معلول، داشتن بیمار خاص، تعداد و کیفیت خودروی اعضای خانوار، مسکن و املاک خانوار، تراکنش‌ های مالی و… را، مورد بازبینی، قرار داده و دهک بندی یارانه را تغییر می دهد، افراد باید، از مراحل اعتراض به دهک بندی یارانه ، مطلع باشند که مطالعه مقاله زیر، جهت کسب اطلاعات در این باره، توصیه می گردد.
جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض در تیتر های گذشته سامانه جدید حمایت دهک بندی hemayat.mcls.gov.ir ، ورود به سایت حمایت معیشتی با کد ملی، نحوه ثبت نام در سایت حمایت دولت و امکانات سامانه حمایت دهک بندی یارانه توضیح داده شده است در این بخش به جزئیات بیشتر پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی در سامانه اعتراض پرداخته خواهد شد.
سامانه دهک بندی یارانه معیشتی ، به تازگی به روزرسانی شده و اشخاصی که به عنوان سرپرست خانوار در سامانه حمایت معیشتی قدیم ثبت نام یارانه معیشتی انجام داده اند برای پیگیری یارانه معیشتی با کد ملی باید وارد سایت جدید به نشانی hemayat.mcls.gov.ir شده و یارانه خود را پیگیری کنند زیرا در این سایت وضعیت دهک بندی را مشخص و اعلام میکند.
در سامانه قدیم حمایت دهک بندی با کد ملی امکان مشاهده و پیگیری درخواست با کد ملی وجود داشت اما در سامانه جدید به نشانی hemayat.mcls.gov.ir امکان پیگیری با کد ملی وجود نداشته و افراد باید به وسیله کد پیگیری که در هنگام ثبت درخواست دریافت می نمایند وضعیت درخواست خود را پیگیری کنند و همچنین افرادی که در سامانه حمایت یارانه قدیمی اعتراض خود را ثبت کرده اند باید وارد سایت جدید شده و با اطلاعاتی همچون شناسه اقتصادی خانوار وضعیت یارانه، اعتراض خود را بررسی کرده یا اعتراض خود را ثبت کنند./اندیشه معاصر
پایان/*
اندیشه معاصر را در ایتا، روبیکا، پیام رسان بله و تلگرام دنبال کنید.
+

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/664239/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روایت «اوراسیا ریویو» از اهرم‌های ایران برای رویارویی با اسراییل

درگذشت روحانی مرموز

حماس زنده خواهد ماند

انتقاد «جوان» از دولت پزشکیان: این انتصابات وصف وفاق نیست

ورود حزب‌الله به مرحله جدید نبرد

خط سرخ پوتین

حملات اسرائیل به موسسات اقتصادی حزب الله

لزوم تبدیل اپوزیسیون به منتقد

محرمانه‌های اسرائیل

چه کسی اسناد حمله اسرائیل را درز داد؟

خبر خوش از افزایش 20 درصدی مستمری این گروه از مستمری بگیران

خبر خوب برای بازنشستگان | واریزی جدید برای 7 میلیون از بازنشستگان

مدارس کرمانشاه فردا چهارشنبه 2 آبان ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس کرمانشاه چهارشنبه 2 آبان 1403

بازگشت پرحاشیه نیمار؛ الهلال در آستانه بازنده شدن!

معرفی مفاخر ترویج اندیشه‌های والا است

مدارس البرز فردا چهارشنبه 2 آبان ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس البرز چهارشنبه 2 آبان 1403

گروه‌های اندیشه‌ورز برای توسعه گناباد هم صدا شدند

خرید تون کوین/

کتاب «زبور مقاومت»؛ روایت زندگانی و اندیشه‌های سیدحسن نصرالله + لینک

خبرورزشی‌گردی| گولسیانی: ایران وطن دوم من است/ در انتخاب پرسپولیس اصلا اشتباه نکردم

اولین خواسته‌ی سرمربی استقلال برآورده نمی‌شود!

مهلت وکالتی کردن حساب مشتریان بانک رفاه کارگران تمدید شد

فوری/ آغاز پرداخت مابه‌التفاوت حقوق بازنشستگان کشوری

جاده چالوس بسته شد؟ / برف در جاده های شمالی

پیگیری روند توسعه ماهواره «پژوهش 2» و طرح‌های اکتشافات فضایی در ماه

شهاب‌سنگی 4 برابر اورست حیات را روی زمین تقویت کرد

127 تیم در ماموریت غیر ممکن و جنگ ربات‌ها رقابت می‌کنند

عملکرد خیره‌کننده هوش مصنوعی ادوبی

بومی‌سازی الکترود سنجش اسیدیته با یک دهم قیمت نمونه مشابه خارجی

جنگ 34 غول رباتی جنگجو در رقابت‌های المپیکی

دیده شدن نشانه‌ حیات در مریخ

دیدار عمومی مدیرکل بنیاد مازندران با جامعه ایثارگری

دیدار نماینده ولی فقیه بنیاد شهید و امور ایثارگران با آیت الله علم‌الهدی

شب شعر «نصر خونین» در کرمان برگزار می شود

تجهیز یگان‌های پلیس راه کرمان به 42 دستگاه دوربین لیزرگان پیشرفته

این ویتامین مغز شما را جوان می‌کند

اهتزار پرچم مقاومت در ارتفاع 600 متری خانوک کرمان

معاون استاندار کرمان: اتحادیه‌های صنفی از تکنولوژی‌های هوشمند برای بازرسی بهره ببرند

قصه گویا «دختر کاپشن صورتی» تولید شد

اظهارات مهم یک نماینده درباره حادثه معدن طبس: 15 دقیقه زمان برای نجات کارگران بخاطر نبود اتاق فرمان از بین رفت

پزشکیان پیگیر ماجرای حکم زندان دو روزنامه نگار زن + فیلم

کرمان نیازمند استانداری آشنا با مسائل و مشکلات این استان است

نشست طراحی و ساخت یادبود «حادثه تروریستی 13 دی‌ماه» شهر کرمان برگزار شد

پیش بینی وضعیت آب و هوا کرمان فردا چهارشنبه 2 آبان ماه 1403 + هواشناسی کرمان فردا

مادر شهید شاهوارپور تشییع و به خاک سپرده شد+فیلم

مدارس کرمان فردا چهارشنبه 2 آبان ماه 1403 تعطیل است؟ | تعطیلی مدارس کرمان چهارشنبه 2 آبان 1403

خواص درمانی میوه‌های پاییزی: از انار تا به

قسمت دردناک گزارش مجلس درباره حادثه معدن طبس کجا بود؟

معاون قوه قضاییه: محور کار هیات های صلح پیشگیری از گسترش اختلافات است

دستگیری عاملان فروش 69 سکه تقلبی در کرمان