کرمان رصد

آخرين مطالب

رژیم داعش مقالات

رژیم داعش
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - وطن امروز /متن پیش رو در وطن امروز منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
* اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دسته‌جمعی غیرنظامیان لبنانی از طریق انفجار همان روش مرسوم تروریست‌های داعش است

روز گذشته در موج دوم ترور جمعی در لبنان، انواع دستگاه‌های دیجیتالی شامل موبایل، لپ‌تاپ و بی‌سیم منفجر شد
اقدام صهیونیست‌ها در منفجر کردن دستگاه‌های راداری موجود در خانه‌ها، محله‌ها، بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و بازارها نه تنها به زخمی شدن شمار زیادی از اعضا و کارمندان شاغل در موسسات غیرنظامی وابسته به مقاومت منجر شد، بلکه باعث زخمی و شهید شدن کودکان و اعضای خانواده آنها نیز شد.
برخی محافل لبنانی و عربی، عملیات رژیم صهیونیستی در انفجار هزاران دستگاه ارتباطی در لبنان و سوریه را فراتر از نوع متعارف حملات سایبری توصیف کرده و آن را به عملیات گروه تروریستی داعش تشبیه کرده‌اند. 
به فرض که رژیم صهیونیستی با مقاومت لبنان در جنگ بوده باشد اما تعمیم دادن این جنگ به غیرنظامیان لبنانی آن هم بدون اطلاع قبلی و به شکل تصادفی و نامنظم، تمام تعاریف جنگ متعارف بر اساس ارزش‌های اخلاقی یا ایدئولوژیک را درمی‌نوردد.
بر اساس اعلام مقامات رسمی لبنان، از بیش از 4 هزار لبنانی شهید و مجروح شده در انفجارهای سلسله‌وار پیجرها و بی‌سیم‌ها، اغلب‌شان از اعضای حزب‌الله نبوده‌اند؛ این به منزله عبور از تمام خطوط قرمز حقوقی بین‌المللی است.
عبدالعزیز بن حبتور، سیاستمدار کهنه‌کار یمنی و عضو شورای عالی سیاسی این کشور، بخوبی ابعاد جهانی تروریسم عمومی را که اسرائیل آغاز کرده تشریح می‌کند. او هدف از حمله تروریستی سایبری‌- فناورانه 17 سپتامبر رژیم صهیونیستی را تنها لبنان نمی‌داند. حبتور معتقد است این اقدام تروریستی، راهکاری از سوی نومحافظه‌کاران صهیونیست اسرائیل و واشنگتن برای بر هم زدن معادلات فعلی و سوق دادن کل منطقه به سمت جنگی فراگیر است.
به نوشته روزنامه عربی رای‌الیوم، هدف قرار دادن دسته‌جمعی غیرنظامیان لبنانی مشابه کشتار جمعی غیرنظامیان در باریکه غزه است اما حتی روشی که ماشین ترور اسرائیل در 2 روز اخیر درباره لبنان به کار گرفته، شبیه یک نیروی نظامی رسمی یک عضو سازمان ملل نیست، بلکه دقیقا با انفجار و قتل‌عام کور و وحشت‌آفرینی در سطح بین‌المللی، روش سازمان‌های تروریستی بدنام مثل القاعده و داعش را تداعی می‌کند.
به نوشته این رسانه فرامنطقه‌ای مستقر در بریتانیا، روش تروریسم دولتی که اسرائیل علیه عموم مردم غزه و حالا لبنان در پیش گرفته، هر گونه پاسخ مشابهی از سوی محور مقاومت یا هر دولت خارجی به این رژیم داعشی را مشروعیت بخشیده است. به عبارت دیگر از این پس غیرنظامیان نیز در فلسطین اشغالی، ممکن است شامل تنبیه رژیم جنایتکاری شوند که در سایه آن به سر می‌برند.
بیانیه حزب‌الله لبنان نیز ضمن اینکه رژیم صهیونیستی را عامل این تروریسم عمومی معرفی می‌کند، مشخصا حق مقابله به مثل را برای لبنان قائل شده است. در این بیانیه حزب‌الله مشخصا وعده قصاص عادلانه دشمن خیانتکار و جنایتکار را می‌دهد. در چنین شرایطی تغییر معادلات جنگی فعلی میان مقاومت لبنان و رژیم صهیونیستی، چشم‌اندازی حداقلی از غائله بزرگی است که هر لحظه می‌تواند دامنه‌ای جهانی پیدا کند.
شکایت لبنان از اسرائیل به سازمان ملل
لبنان شامگاه همان روز سه‌شنبه که انفجار جمعی پیجرها در این کشور به وقوع پیوست، از رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت کرد. این شکایت رسمی در کنار محکومیت جنایت اخیر توسط اغلب کشورهای عضو سازمان ملل، یک موج بین‌المللی را علیه جنایات بی‌حد و مرز رژیم صهیونیستی پدید می‌آورد. 
وزارت خارجه لبنان با انتشار بیانیه‌ای در این باره تاکید کرد: «تنش عمدی و خطرناک اخیر، همزمان با تهدیدات رژیم صهیونیستی مبنی بر گسترده کردن دامنه جنگ با لبنان و اصرار این رژیم بر جنگ‌افروزی، ویرانگری و خونریزی انجام می‌گیرد... پس از مشورت با نخست وزیر، شکایتی علیه رژیم صهیونیستی در این باره تنظیم شده است».
زیاد مکاری، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور نیز گفت: «دولت لبنان تجاوز وحشیانه اسرائیل را محکوم می‌کند و این نقض حاکمیت لبنان است». مکاری از سازمان ملل خواست به مسؤولیت خود در این باره عمل کند.
آمریکا شریک تروریسم دولتی اسرائیل
به نوشته روزنامه رای‌الیوم، انگشت اتهام در بیروت فقط به سوی تل‌آویو نیست، بلکه جامعه خشمگین لبنان، سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا را شریک عملیات تروریستی 17 سپتامبر می‌داند؛ این خشم و آگاهی به سرعت به کل جهان عرب و تمام کشورهای مستقل قابل سرایت است. حتی در برخی گزارش‌های رسانه‌های آمریکایی از جمله واشنگتن‌پست درباره فناوری پهپادی آمریکایی استفاده شده در این عملیات تروریستی فرضیه کمک‌های فنی نظامی آمریکا همچنان وجود دارد و این فرضیه در صورت صحت و اثبات، آمریکا را شریک این اقدام تروریستی می‌کند که هزاران لبنانی را در محدوده جغرافیایی وسیعی در داخل لبنان هدف قرار داد و به خاک سوریه رسید.
باز هم رئیس پنتاگون برای حمایت از ترور می‌آید
دیپلماسی حمایت غیراظهاری واشنگتن از جنایات و تروریسم اسرائیل بر همگان آشکار شده است. یک بار دیگر رئیس پنتاگون بلافاصله پس از ارتکاب یک جنایت بزرگ توسط رژیم صهیونیستی قصد دارد خود را سراسیمه به تل‌آویو برساند.
به گزارش آکسیوس، قرار است لوید آستین، وزیر دفاع دولت بایدن در روزهای 22 تا 23 سپتامبر به فلسطین اشغالی سفر کند.
گفته شده دستور کار سفر آستین به تل‌آویو درباره تنش با حزب‌الله است اما با توجه به اینکه 11 ماه از آغاز دور جدید جنگ 2 طرف می‌گذرد و تخاصم وخیم و وخیم‌تر شده، می‌توان پیش‌بینی کرد رئیس پنتاگون نه برای حل مساله، بلکه در راستای عادی‌سازی جنگ‌افروزی رژیم صهیونیستی و حمایت از حمله جدید اسرائیل به جنوب لبنان به منطقه می‌رود. حتی قبل از حمله تروریستی 17 سپتامبر یوآو گالانت، وزیر جنگ کابینه نتانیاهو نیز در تماس با آستین اعلام کرده بود دیگر راه‌حل دیپلماتیکی وجود ندارد. 
همه اسرائیلی‌ها به پناهگاه می‌روند
به گزارش شبکه 14 اسرائیل، از این پس ثقل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی از باریکه غزه به جبهه شمالی منتقل می‌شود.
روزنامه اسرائیل هیوم نیز به نقل از یک منبع امنیتی صهیونیست نوشت همه اسرائیلی‌ها ممکن است بزودی به پناهگاه‌ها بروند و اگر جنگ زمستان آغاز شود، شاید با شکست اسرائیل پایان یابد، بنابراین ارتش باید اکنون برای شروع آن اقدام می‌کند.
بر اساس این گزارش گالانت نیز با نتانیاهو برای آغاز یک جنگ بزرگ در خاک لبنان همداستان شده و این می‌تواند به معنی جلب حمایت کاخ سفید از این ماجراجویی جنون‌آمیز جدید اسرائیل باشد.
آماده‌باش حداکثری در جبهه شمال
حمایت و همبستگی جریانات سیاسی و ملت لبنان از مقاومت اسلامی این کشور پس از حملات بزدلانه و تروریستی صهیونیست‌ها افزایش یافته است. رژیم صهیونیستی که با ایجاد موجی از انفجارهای تروریستی به دنبال ایجاد رعب و وحشت میان ملت مقاوم لبنان بود با اقدام روز سه‌شنبه خشم ملت لبنان را برانگیخت و فریاد وعده انتقام از اسرائیل در میان تشییع‌کنندگان لبنانی شهدای انفجار پیجرها طنین انداز شد. ولید جنبلاط، رهبر حزب سوسیالست ترقی‌خواه لبنان و از رقبای قدیمی حزب‌الله نیز از جمله افرادی بود که پس از اقدام تروریستی اسرائیل حمایت خود از حزب‌الله لبنان را در صورت وقوع جنگ احتمالی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد.
موج دوم ترور؛ انفجار تمام دستگاه‌های دیجیتالی
منابع خبری لبنان از ادامه انفجار دستگاه‌های ارتباطی در مناطق مختلف لبنان خبر دادند. به گزارش خبرگزاری‌های غربی و عربی یک روز پس از انفجار زنجیره‌ای پیجرها در لبنان در روز چهارشنبه موج جدیدی از انفجار دستگاه‌های ارتباطی متفاوت در مناطق مختلف لبنان، بویژه ضاحیه در جنوب لبنان و مناطق دیگر رخ داده است. این انفجارها در داخل تعدادی از آپارتمان‌ها و بسیاری از خودروها و موتوسیکلت‌ها رخ داده است. این انفجارها منجر به انتقال موج جدیدی از زخمی‌ها به بیمارستان‌های لبنان شد. انفجار در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت درست در زمان تشییع پیکر شهدای حمله تروریستی و خرابکارانه روز سه‌شنبه رخ داد. 
رژیم صهیونیستی در موج دوم حملات تروریستی و خرابکارانه خود صدها دستگاه واکی‌تاکی، موبایل، لپ‌تاپ و دستگاه حضور و غیاب را که بسیاری از شهروندان عادی از آنها استفاده روزمره می‌کنند منفجر کرد. در پی این انفجارها بسیاری از منازل مسکونی و وسایل نقلیه در لبنان دچار آتش‌سوزی شد. بر اثر انفجارهای 2 روز گذشته، سیستم درمانی کشور لبنان و گروه‌های امدادی این کشور که خود نیز قربانی حملات تروریستی رژیم صهیونیستی هستند، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.
در موج جدید حملات تروریستی صهیونیست‌ها بسیاری از وسایل ارتباطی شخصی بویژه موبایل‌های آیفون در دست شهروندان لبنانی منفجر و منجر به زخمی شدن بسیاری از شهروندان لبنانی شد. انفجار چند دستگاه موبایل برند آیفون در مغازه‌ موبایل ‌فروشی در شهر صیدا در جنوب لبنان نیز گزارش شده است. حملات تروریستی و خرابکارانه 2 روز گذشته رژیم صهیونیستی موج بی‌سابقه‌ای از خشونت را علیه مردم و شهروندان عادی لبنان به کار گرفته است؛ خشونتی که دامنه آن حتی به مراسم تشییع شهدای روز گذشته نیز کشیده شد و منجر به انفجار دستگاه‌های واکی‌تاکی شد؛ دستگاه‌هایی که برای هماهنگی مراسمات و کاربردهای غیرنظامی و فواصل کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/655251/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سیدحسن نصرالله درباره مجازات اسرائیل چه گفت

سیاست و ناسیاست؛ درباره کتاب جدید سیدمصطفی تاج زاده

وزارت با چشمان بسته؛ خودداری وزارت بهداشت دولت سیزدهم از اجرای سند پیشگیری و درمان اعتیاد الکل

‌چرا بنزین در ایران همیشه یک ماجرای پیچیده بوده است

واکنش جالب نصرالله به تهدید حمله زمینیِ اسرائیل

سحابی زیبای N44

حادثه در فرودگاه کرمان

دربی مس و گل گهر زیباتر از سایر دربی‌ها است

اعتراض کارمندان اتحادیه اروپا به سیاست این بلوک در مورد غزه

اجرای آسفالت معابر محله قدیمی سرآسیاب فرسنگی کرمان

تارتار: این دربی جذابیت خاص خود را خواهد داشت؛ قانون استفاده اجباری از زیر 21 سال‌ها را دوست ندارم

نبود صنایع پایین‌دستی موجب عدم پیشرفت معادن در کرمان شده است

نصرالله به اسرائیل: با جنگ هم نخواهید توانست شهرک‌نشینان شمال را به خانه‌ بازگردانید

ربات NEO تازه رونمایی شده را ببینید

ماموریت “EuropaClipper” با هدف کاوش مشتری

صحبت‌های پزشکیان درباره گشت ارشاد سانسور شد!

حادثه برای لاستیک هواپیمای تهران - کرمان/ مدیران فرودگاه: هیچ فردی آسیب ندیده است

خاطره جالب ذوالنور از هدیه آیت الله محفوظی به کودکان زلزله زده رودبار

برگزاری یادواره‌ی شهدای خیابان استاد جعفری درجوار گلزار شهدای وادی رحمت تبریز

حادثه برای لاستیک هواپیمای تهران - کرمان

حادثه برای لاستیک هواپیمای تهران - کرمان/اعلام جزییات

فرود هواپیمای تهران کرمان بی خطر بود

ثبت نام استخدام نیروی زمینی ارتش در کرمان

افتتاح طرح توسعه آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی زرآزمای ماهان

مهلت شرکت در جشنواره حریم رسالت تمدید شد

اهدای سانتریفیوژ پی‌آرپی و اسپری کرایو به بیمارستان سینا فرشچیان

هواپیمای تهران_کرمان بعد از فرود در فرودگاه کرمان دچار حادثه شد

مهلت شرکت در جشنواره حریم رسالت کرمان تمدید شد

پرواز تهران - کرمان دچار حادثه شد

افتتاح 546 واحد مسکونی، ویژه مددجویان کمیته امداد در کرمان

انتقاد تارتار از قانون من‌درآوردی سازمان لیگ

افتتاح بزرگ‌ترین آزمایشگاه تجزیه مواد معدنی در جنوب‌شرق کشور

تجلیل واحد‌های صنعتی نمونه استان کرمان

تارتار: این دربی جذابیت خاص خود را خواهد داشت

لزوم تدوین آیین نامه‌های فضای کسب و کار و تولید در کرمان

جزئیات حادثه هواپیما در فرودگاه کرمان

حادثه برای لاستیک هواپیمای تهران - کرمان/هیچ فردی آسیب ندیده است

546 مددجوی کمیته امداد در مناطق محروم جنوب استان کرمان صاحب خانه شدند

جزییات سانحه پرواز تهران- کرمان اعلام شد/ همه مسافران سالم هستند

رسم تیراندازی در عروسی 5 نفر را مصدوم کرد

تصادف سه خودرو در نرماشیر کرمان 12 مصدوم برجای گذاشت

سفر قریب الوقوع گروسی به ایران

صدا، دوربین، بی‌حرکت!

معاون مدیریت ستاد سوخت کشور: ما هم نمی‌‏دانیم سوخت گران می‌‏شود یا خیر

تزریق امید در مرز

فضانوردان طاس چگونه موهای خود را در فضا می شویند؟

کهکشان زیبا و اسرارآمیز معروف به Hoag

بازداشت 9 عامل تیراندازی در جیرفت

کشف 2تن چوب‌ جنگلی قاچاق در رودبار

(تصاویر) حضور کرمان موتور با 2 خودرو جدید در نمایشگاه خودرو مشهد