بیست و ششمین مانور زلزله و ایمنی در مدارس استان کرمان برگزار شد
چهارشنبه 7 آذر 1403 - 16:06:44
|
|
کرمان رصد - بیست و ششمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن و جامعه تابآور همزمان با سراسر کشور در مدارس استان کرمان برگزار شد. رضا رضایی، مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در حاشیه برگزاری این مانور با اشاره به وقوع حوادث طبیعی و غیرطبیعی متعدد در کشور و استان، کسب آمادگی در مقابله و کاهش اثرات، خسارات و صدمات این حوادث را بسیار مهم خواند و بر کسب آموزش لازم در این زمینه تاکید کرد. وی با اشاره به برگزاری مانورهای آموزشی برای جوامع هدف در برابر حوادث متعدد گفت: با اجرای این مانورها، هموطنان در زمان وقوع حوادث، با آگاهی و آمادگی بیشتر به مدیریت اوضاع پرداخته و از انجام اقدامات هیجانی پرهیز کرده و از تشدید خسارت و ابعاد حادثه جلوگیری میکنند. رضایی بیان کرد: امسال با برگزاری این مانور، آمادگی دستگاههای مرتبط با حوادث استان مورد سنجش قرار گرفت و با ارتقای آموزش در بین دانشآموزان، آن ها نیز با فراگیری راههای کاهش آسیب، آمادگی بیشتری در برابر حوادث احتمالی کسب کردند. مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: با برگزاری مانور زلزله، دانشآموزان به عنوان سفیران آموزش دیده، نقش مهمی در کمک به اعضای خانواده خود در مواقع بروز حادثه ایفا میکنند و با کسب آموزش لازم به مرحله خوداتکایی میرسند. تبدیل مهارتهای آموزشی به کاربردی، ترک کلاس به سمت محل ایمن، اصول حفاظت از جان در برابر حادثه، روش صحیح پناهگیری در مکان مناسب و عاری از خطر از جمله اهداف اصلی این مانور بود و دانشآموزان شرکت کننده، مسائل مربوط به زمان وقوع زلزله را شبیهسازی کرده و با روشهای ایمنی مربوط به زلزله آشنا شدند. در این مانور، دانشآموزان شرکت کننده با موضوعاتی مانند پناهگیری و تخلیه اضطراری در مدارس آشنا شده و با فراگیری اصول امداد و نجات در زمان بحران و نیز روشهای کمک به آسیب دیدگانان آشنا شدند. بیست و ششمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن و جامعه تابآور، همزمان با سراسر کشور در مدارس استان کرمان برگزار شد. آیین نمادین این مراسم در مدرسه کبری میرزایی ناحیه یک کرمان برگزار شد. منبع: اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان کرمان
http://www.kerman-online.ir/fa/News/678197/بیست-و-ششمین-مانور-زلزله-و-ایمنی-در-مدارس-استان-کرمان-برگزار-شد
|