کرمان رصد

قرار مجرمیت مسئولان سابق فدراسیون فوتبال در پرونده فساد اجتماعي

قرار مجرمیت مسئولان سابق فدراسیون فوتبال در پرونده فساد
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - رییس‌کل دادگستری استان کرمان از صدور کیفرخواست برای متهمان پرونده فساد فوتبال خبر داد و گفت: در مجموع 21 متهم و سه نفر به عنوان مطلع در این پرونده تحت تعقیب قضایی قرار گرفته‌اند که در خصوص 12 نفر از متهمان کیفرخواست و قرار مجرمیت، در خصوص 2 متهم نیز قرار منع تعقیب صادر شده و در برای هفت متهم دیگر نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح است.
حجت الاسلام و المسلین ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در خصوص 12 متهم این پرونده در مجموع به میزان 148 سکه و قریب به هفت میلیارد تومان وجه نقد تحت عناوین اتهامی پرداخت رشوه، اخذ رشوه، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع قرار مجرمیت صادر شده است.
قرار مجرمیت مسئولان سابق فدراسیون فوتبال
وی ادامه داد: در خصوص اتهام آقایان «خ – الف»؛ رییس سابق کمیته داوران و عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال، «س – م»؛ از روسای اسبق سازمان لیگ و «ف – م»؛ رییس اسبق کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ به اتهام اخذ رشوه و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر و پرونده متهمان برای ادامه رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.
نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان در خصوص اتهامات مسئولان سابق باشگاه مس رفسنجان نیز گفت: آقایان «م-ز» به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، اختلاس و تصرف غیرقانونی در وجوده دولتی و «ع-ع»؛ به اتهام مشارکت در پرداخت رشوه، تحصیل مال از طریق نامشروع و خیانت در امانت قرار مجرمیت صادر و پرونده به دادگاه ارسال شده است.
پرونده مفتوح مجری مشهور ورزشی
حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در خصوص اتهام آقای «ش –ز»، مدیرعامل یک باشگاه لیگ برتری مربوط به خارج از استان کرمان نیز گفت: این متهم به اتهام کلاهبرداری از طریق عملیات متقلبانه از جمله تماس با افراد ذینفع در فوتبال که ادعا نموده می تواند نتایج را با داوری تغییر دهد و اخذ هشت سکه تمام و 10 عدد نیم سکه مجرم شناخته شده است.
وی تصریح کرد: در این پرونده آقایان «ح- ب» از اعضای یک باشگاه لیگ برتری نیز به اتهام پرداخت رشوه و همچنین « ع- ق» مدیرعامل یک باشگاه لیگ دسته یک (آزادگان) به اتهام پرداخت رشوه و اختلاس اموال دولتی به نفع شخص ثالث مجرم شناخته شدند.
رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشریح اتهامات سه نفر از اهالی رسانه در این پرونده نیز گفت: برای آقایان «پ – ر»؛ سردبیر یکی از سایت های مشهور ورزشی و «م – ه»؛ سردبیر یکی از رسانه های ورزشی به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع و دریافت سکه تمام بهار آزادی قرار مجرمیت صادر شده و درخصوص یکی از مجریان مشهور برنامه های ورزشی نیز پرونده مفتوح و در حال رسیدگی است.
سرانجام رمالی؛ دو زن مجرم شناخته شدند
حجت الاسلام حمیدی با اشاره به صدور قرار مجرمیت برای 2 خانم که تحت عناوین رمال و جادوگری پای آنها به پرونده فساد فوتبال باز شده بود نیز گفت: خانم ها «ف – ح» و «ر – ع» به اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع در این پرونده مجرم شناخته شده اند.
وی اظهارداشت: در این پرونده آقایان «ع – ف» و «ر – ج» و نیز خانم «ه – ی» به عنوان مطلع به دستگاه قضایی احضار شده اند که اظهارات آنها اخذ و در پرونده ثبت شده است.
دیگر متهمان؛ از سرپرست تا دبیرکل پیشین فدراسیون
حمیدی تصریح کرد: درباره متهمان دیگر پرونده از جمله دبیر کل سابق فدراسیون فوتبال (سال های 1398-99)، رییس کمیته وقت آموزش فدراسیون فوتبال (سال های 1398-99)، سرپرست فدراسیون فوتبال (سال های 1398-99)، رییس کمیته مسابقات لیگ برتر (سال های 1398-99) ، دبیر سازمان لیگ برتر (سال های 1398-99) و یکی دیگر از مسئولان باشگاه لیگ برتری نیز پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب رفسنجان مفتوح و در حال رسیدگی است که به محض صدور کیفرخواست، اطلاع رسانی لازم درباره آن صورت خواهد گرفت.
رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: در این پرونده برای 2 متهم دیگر نیز که نقش اصلی در پرونده نداشته اند، قرار منع تعقیب صادر شده است.
حمیدی ضمن اشاره به این مطلب که این پرونده با گزارش خود باشگاه مس رفسنجان شکل گرفته است، گفت: زمانی که مسئولان جدید باشگاه مس کار خود را آغاز کرده بودند متوجه شدند که در سال‌های گذشته یعنی سال 99 و قبل‌تر در باشگاه فسادهایی اتفاق افتاده است که در ادامه سازمان اطلاعات سپاه از سوی قوه قضاییه ماموریت پیدا کرد تا به این موضوع ورود پیدا کند و در نهایت ابعاد جدیدی از این پرونده مشخص و کشف شد.
وی تصریح کرد: در ابتدای امر به دلیل حساسیت بالای این پرونده و ابعاد ملی آن، تیمی از مسئولان قضایی استان کرمان با مسئولیت یکی از معاونان قضایی با مشارکت حفاظت و اطلاعات کرمان و مسئول ارزشیابی دادگستری استان کرمان و 2 نفر از قضات با تجربه ماموریت یافتند که این پرونده را به صورت دقیق ارزیابی و بررسی کنند که این اقدام به خوبی انجام شد.
حمیدی از اقدامات دادستان رفسنجان در رسیدگی به این پرونده نیز تقدیر کرد و گفت: تسریع در روند رسیدگی در دستور کار قرار گرفته تا هرچه سریعتر این پرونده مراحل بعدی رسیدگی را در دادگاه کیفری شهرستان رفسنجان یا در دادگاه تجدید نظر استان طی کند.
رییس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: یقینا پس از اینکه احکام قضایی صادر و قطعی شود؛ نتایج به رسانه‌ها و مردم اعلام خواهد شد.
+
آخرین اخبار ورزشی را در جامعه ورزشی آفتاب نو بخوانید.
عضو تلگرام آفتاب نو شدی؟ اگه نه تا دیر نشده کلیک کن آخرین اخبار ورزشی رو اونجا ببین

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/664731/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حقوق بازنشستگان کشوری کسری یک میلیونی واریز شد!

مادر محمدرضا گلزار را تا به حال ندیده اید!

رضا گلزار در باشگاه ورزشی

رمزگشایی از سفر وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه

شکست سنگین نوجوانان ایران در مقدماتی آسیا

علل حادثه انفجار معدن طبس

زور ایران به کره شمالی نرسید

شکست سنگین نوجوانان ایران مقابل کره شمالی

مس بدون فکری صدر نشین شد

آنالیز استانداران

کاهش 16 درصدی ارزش پول ملی در 6 ماه

کاملاً غیرقابل پیش‌‏بینی

بیروت؛ جهان دیگر تصویر روح در آینه (1)

قاتل هیرمند در تهران؟

یک شهادت عاشقانه

آینده نابرابری در ایران

آخرین جزئیات از مصدومیت فرشاد فرجی

خبر مهم :تصمیم دولت جدید پزشکیان برای اجرای کالابرگ

آغاز برداشت یاقوت‌های سرخ در کازرون

پلمب یک پمپ بنزین در بردسیر

عکس/رخ‌نمایی محمدرضا گلزار در یک باشگاه ورزشی

پذیرفته شدن 730 دانش آموز سمپادی کرمان در دانشگاه های کشور

4 معاون یک شرکت صنعتی در کرمان به اتهام اختلاس دستگیر شدند

پیام ویژه محمود فکری به هواداران مس شهربابک

برگزاری جشنواره انار در ارس

فیلم| علی سامره: هواداران از نتایج تیم فوتبال مس کرمان راضی نیستند

کاخ سفید در توهم

فوری؛ حداقل حقوق بازنشستگان در 1404 اعلام شد

قرار سه نفره بن افلک و جنیفر گارنر و جنیفر لوپز+ عکس

جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر+ عکس

سریال داریوش چند قسمت است | پخش قسمت آخر سریال داریوش مخاطبان چه می گویند؟

جدول محاسبه افزایش حقوق بازنشستگان در آبان 1403

برخورد شهاب سنگی 4 برابر قله اورست به زمین

مونتاژ یک هواپمیا کنترل از راه دور توسط ربات

گذرِ فضاپیمای Starship در مدار ثبت شده از ایستگاه فضایی بین المللی

دیدار دست‌اندرکاران برگزاری کنگره شهدای استان فارس با رهبر انقلاب

رونمایی از جانشین سعید دقیقی در شمس آذر قزوین

آمادگی 21 کارشناس برای سرشماری کشاورزی

مس شهربابک دو - صفر شهرداری آستارا

مس 3 مهرگان نور 2/ والیبال رفسنجان از قعر جدول جدا شد

مس رفسنجان برد و فولاد سیرجان باخت

منبع: فدراسیون والیبال

لیگ برتر والیبال| برد شیرین ارومیه و پیکان مقابل حریفان

هفته پنجم لیگ برتر والیبال؛ شکست مدافع عنوان قهرمانی، صدرنشینی صنعتگران امید

از 11 قنات ثبت یونسکو، 3 رشته قنات در استان کرمان است

ویتامینی که مغزتان را جوان نگه می‌دارد

لیگ دسته اول فوتبال؛ باخت هفتم نفت مسجدسلیمان و صدرنشینی مس شهربابک

درخشش کرمانی ها در جشنواره فانوس

لیگ آزادگان| توقف داماش/ باخت شهرداری آستارا در شهربابک

کاشت بیش از یک میلیون و 900 هزار نهال در گل‌کار‌ها و بوستان‌های شهر کرمان