کرمان رصد

آخرين مطالب

تعریف و تمجید عجیب رسانه رسمی از رضا گلزار و موسیقی‌اش اجتماعي

تعریف و تمجید عجیب رسانه رسمی از رضا گلزار و موسیقی‌اش
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - روزنو :
برترین‌ها: خبرگزاری ایسنا در مطلبی عجیب که بی‌شباهت به رپرتاژ آگهی نیست به تمجید از محمدرضا گلزار و فعالیت‌های هنری او پرداخته است. این متن درست در روزهایی منتشر می‌شود که یک ترانه جدید از گلزار منتشر شده و مثل دفعات قبل که فعالیت‌های موسیقایی گلزار واکنش‌هایی برمی‌انگیخت، این بار هم با انتقاداتی از سوی کاربران فضای مجازی همراه بوده.
اما خبرگزاری ایسنا با تیتر حمایتی و ستایش‌برانگیز « برای محمدرضا گلزار؛ مرد همه‌فن حریف این روزها!» منتشر شده و با جملات عجیبی به پایان می‌رسد:« باید تلاش و پشتکار محمدرضا گلزار و حضور هدفمندش در عرصه‌های مختلف را دید و از او به عنوان انسانی پرتلاش که پیام‌های منفی، ناخوشایند و بعضا توهین‌کننده را نادیده می‌گیرد و با قدرت به سمت هدفش می‌رود، قدردانی کرد. به افتخار آقای گلزار!» در مطلب ایسنا چنین آمده است:
«محمدرضا گلزار چند روز پیش با انتشار قطعه موسیقی «خراب کردی» با همکاری مهراد جم بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است؛ یک موسیقی پر سر و صدا که بعضی‌ها دوستش دارند و برخی هم مسخره‌اش می‌کنند! تقریبا همه ما محمدرضا گلزار را به عنوان سوپراستاری که سال‌ها در اوج بوده و در پروژه‌های متعدد سینمایی کار کرده است، می‌شناسیم؛ هرچند که فعالیت او در عرصه سینما چندان برای مخاطبان جدی و البته منتقدان خوشایند نبود.
مردی که می‌خواهد همه‌فن حریف باشد!
زندگی هنری محمدرضا گلزار از سال 1377 با گروه موسیقی «آریان» شروع شد و به عنوان گیتاریست با این گروه روی صحنه می‌رفت. گروه جوانی که در آن سال‌ها تورهای کنسرت موفقی را در داخل و خارج از کشور برگزار می‌کرد. همکاری با این گروه پرطرفدار مقدمه‌ای برای آشنایی گلزار با ایرج قادری ـ کارگردان سینما ـ بود که منجر به بازی او در فیلم سینمایی «سام و نرگس» شد. فیلمی که در سال 1379 روی پرده سینما رفت و مقدمه‌ای برای آغاز فعالیت‌های سینمایی گلزار شد. محمدرضا گلزار خیلی زود تبدیل به یک چهره مطرح سینمایی شد و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت که در یک بازه زمانی مشخص چهره او فروش گیشه را تضمین می‌کرد؛ با این حال او هیچ‌گاه در عرصه بازیگری برنده جایزه معتبری نشد.

کرمان رصد

درست است که از سال 1398 فعالیت‌های سینمایی محمدرضا گلزار تقریبا متوقف شد اما او در عرصه مجری‌گری نیز تجربه‌آزمایی کرد و در سال 1397 اجرای مسابقه «برنده‌باش» را در شبکه سه سیما به عهده گرفت. «پانتولیگ» نیز دومین تجربه اجرای تلویزیونی او بود که در سال 1402 روی آنتن رفت. درست است که اجراهای تلویزیونی او شاهکار نبودند اما اجراهایی تلخ و زننده هم نبودند.

کرمان رصد


اما در این میان نمی‌توان بعد ورزشی شخصیت او را نیز نادیده گرفت. در کنار فعالیت‌های هنری،‌ گلزار ورزش حرفه‌ای نیز انجام می‌دهد تا جایی که در سال 1402 به عنوان عضو هیئت رئیسه انجمن پدل و سرپرست تیم ملی هم منصوب شد. سمتی که برای خیلی‌ها خوشایند نبود و حضور یک سلبریتی در فدراسیون را زیر سوال می‌برد!
این مرد از موسیقی دل نکند!
شاید فعالیت‌های پی در پی سینمایی تا سال‌ها میان گلزار و موسیقی فاصله انداخت اما در سال 1386 با همراهی همایون نصیری در تاسیس گروه «دارکوب» نقش داشت و فعالیت‌های مشترکی با مازیار فلاحی و زنده‌یاد مرتضی پاشایی را نیز روی صحنه برد.
او تک‌آهنگ‌های مستقل خود را نیز به صورت جسته و گریخته منتشر کرد و اجراهای شخصی خود را روی صحنه برد. کنسرت ها و آهنگ‌هایی که معمولا هم با استقبال جامعه طرفداران محمدرضا گلزار مواجه می‌شود اما شاید چندان مورد توجه مخاطبان جدی موسیقی قرار نگیرد. در دهه 90 این چهره چندین قطعه موسیقی منتشر و کنسرت‌هایی را در تهران و خارج از کشور برگزار کرد که بسیاری معتقد بودند حضور جوان‌ها در کنسرت‌های او به واسطه کار خوبش در موسیقی نیست بلکه به واسطه علاقه طرفداران به او است.

کرمان رصد

البته که اگر نسخه‌های استودیویی آثار گلزار را گوش کنید، آهنگ‌های او در مقایسه با دیگر خوانندگان کنونی پاپ چندان بی‌کیفیت نیست ولی امری که توانایی یک خواننده را مشخص می‌کند، اجرای زنده او روی صحنه موسیقی است که در همین راستا بارها ویدیوهایی از اجرای زنده او در فضای مجازی دست به دست شد و کیفیت به گونه‌ای بود که حتی مخاطبان عام موسیقی هم توانایی او را در خواندن زیر سوال بردند.
اما این مسئله تنها گریبانگیر گلزار نیست و در تمامی این سال‌ها که چرخ موسیقی پاپ ایران با خوانندگانی که به راستی خواننده نیستند، می‌چرخد، خوانندگان زیادی بارها مورد نقد قرار گرفته و حتی از عرصه موسیقی حذف شده‌اند که البته شرکت‌های آنها برایشان جایگزین‌هایی با همان کیفیت پیدا کرده‌اند. 
خراب کردی...
حالا اما محمدرضا گلزار با انتشار آهنگ جدید خود به نام «خراب کردی» که این آهنگ با ترانه و ملودی مهراد جم ساخته شده است، بار دیگر سرزبان‌ها افتاده و نوک پیکان انتقاد را نیز روانه او کرده است. انتقادها در شرایطی به سمت این چهره روانه هستند که او نسبت به خوانندگان پاپ هم رده خود چندان کمتر نیست؛ او مثل همه اهالی پاپ که چه در قدرت اجرای زنده و چه در محتوای تک‌آهنگ کم‌وکسری های خاص خود را دارند،‌ جامعه مخاطب خود را پیدا کرده است و با کسی کاری ندارد.

کرمان رصد

با این حال نباید این نکته را فراموش کنیم که نمی‌توان کسی را از انجام کاری به خصوص در وادی هنر منع کرد و این در نهایت مخاطبان هستند که تشخیص می‌دهند، کار چه کسی را دنبال کنند؛ البته این امر تحت شرایطی است که مخاطب گزینه‌های زیادی برای انتخاب داشته باشد؛ به گونه‌ای که اگر چند خواننده ضعیف به عنوان گزینه برای شنیدن دارد، چند خواننده و گروه خوب هم به عنوان گزینه روی میز داشته باشد.
در این میان برخی هم هستند که معتقدند که ورود یک بازیگر به عرصه موسیقی، از موسیقی کم نمی‌کند، البته در شرایطی که نام آن خواننده در کنار خوانندگان بزرگ قرار نگیرد. برخی هم معتقدند که یکی دیگر از دلایل ساده به نظر آمدن خوانندگی و هجوم افراد مختلف به آن، تهیه‌کنندگانی هستند که افرادی را به عنوان خواننده و سلبریتی معرفی می‌کنند که آهنگشان نه حرفی برای گفتن دارد، نه توانایی اجرا دارند و نه صدای خوب! ولی مخاطب می‌بیند که این افراد کنسرت برگزار می‌کنند، آهنگ منتشر می‌کنند، عکس آنها روی بیلبوردها است، وضع مالی خوبی دارند، در تلویزیون هستند و... در نتیجه با دیدن این نمونه‌ها فرد با خودش می‌گوید: «من هم مثل همین خواننده‌ها می‌خوانم»!
به افتخار آقای گلزار!
اما در همه این سال‌ها هرگاه محمدرضا گلزار در عرصه‌های اجرا،‌ موسیقی و ورزش قدمی برداشت،‌ از سوی جامعه منتقدان مورد عتاب قرار گرفت و معمولا با روی گشاده از او استقبال نشد. اما برای یک بار هم که شده باید تلاش و پشتکار محمدرضا گلزار و حضور هدفمندش در عرصه‌های مختلف را دید و از او به عنوان انسانی پرتلاش که پیام‌های منفی، ناخوشایند و بعضا توهین‌کننده را نادیده می‌گیرد و با قدرت به سمت هدفش می‌رود، قدردانی کرد. به افتخار آقای گلزار!»

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/662578/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دخالت نابجا در تعیین استانداران

این روزهای جامعه؛ بازگشت مردم از حاشیه به متن

استراتژی حلقه آتش

طلسم افزایش نماینده باطل می‌شود؟

شکست تل‌آویو در جنگ نرم

مناظره‌های خارجی درباره غزه؛ همه هستند جز ایرانی‌ها

تونس نتونست!

هیئت های اندیشه ورز در بسیج شهرداری تهران تشکیل می شود

استانداران در توسعه استان‌ها ملاحظات زیست‌محیطی را لحاظ کنند

وضعیت اضطراری اجرای همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و بازنشستگان کشوری در مهر ماه 1403

ثبت نام وام یارانه بگیران www.refahi.ir | شرایط ثبت نام وام با کارت یارانه 1403+ مبلغ 500/000 تومان به یارانه نقدی این خانوارها اضافه شد

زمان اعلام نتایج نهایی کنکور 1403 مشخص شد

سردار قاآنی در روزهای آینده نشان فتح می‌ گیرد

تا به ایمیل چهارم نرسیدم نفهمیدم برنده نوبل شده‌ام!

چه تعداد از ما به 100 سالگی می رسیم؟

خورشیدگرفتگی «حلقه آتش»

«هرا» در جست‌وجوی راه نجات کره زمین

غافلگیری خاتون بم در لحظات پایانی/ تساوی برای زنده ماندن امید‌ها

بازگشایی گذر محله می‌نابی تهران پس از ١5 سال

رفع تصرف از 80 هکتار اراضی ملی در عنبرآباد

جزئیات مستدل از زلزله‌ای که ادعا شده بود آزمایش هسته‌ای است/ زمین‌لرزه 4.5 ریشتری در عمق 10 متری در سمنان

قیمت محصولات کرمان موتور امروز 18 مهر1403/ سقوط آزاد 5 محصول کرمان موتور + جدول

ویدیو| گل زهرا قنبری بازیکن خاتون بم به کایا فیلیپین

خیرین مدرسه ساز در توسعه عدالت آموزشی نقش وِیژه ای دارند

رتبه نخست استان کرمان در زمینه نشاندانش نمامحصولات دانش‌بنیان

فرماندار زرند با خانواده شهیدان دیدار کرد

احداث پزشکی قانونی و زندان در عنبرآباد ضرورت دارد

طرز تهیه زیتون پرورده به روش اصیل گیلانی / خوشمزه ترین نوعش رو خودت درست کن

قیمت محصولات کرمان موتور امروز چهارشنبه 18 مهر1403+ جدول

دومین رویداد ملی فناورانه کشاورزی جنوب کرمان برگزار شد

کارشناسان هلال احمر کرمان اقدامات پیش بیمارستانی را آموزش دیدند

قاتل فراری پنج روز پس از قتل در شهرستان رودبارجنوب دستگیر شد

قاتل فراری در رودبارجنوب دستگیر شد

محمدرضا گلزار خراب کرده اما خب برای یک بار هم که شده بیایید ...

اعلام محل برگزاری دو دیدار لیگ یک

اجرای طرح کلید به کلید معضل سکونتگاه‌های غیر رسمی را رفع می‌کند

مراسم واقعه 24 مهر و یادواره شهیدان باقدرت و یزدانشناس در کرمان برگزار می‌‍شود

مدل‌های جذاب شومیز مخمل کبریتی | پاییز 1403 گرم و جذاب بپوش

یک استقلالی یاد استراماچونی را زنده کرد

محمدرضا گلزار خراب کرد/ همکاری عجیب مهراد جم و محمدرضا گلزار

طرز تهیه موچی ژاپنی | راز پف کردن موچی

سس انار؛ یک سس شمالی ترش و خوشمزه برای کنار مرغ و ماهی

ترش و شیرین انار در سفره‌های گیلان

گلایه مندی اهالی روستای اکبر اباد دیوان بیگی سیرجان

تغییر کاربری بناهای تاریخی باید براساس مقتضیات زمان و مکان صورت گیرد

تعریف و تمجید رسانه دولتی از محمدرضا گلزار! | رصد روز

اعلام محل برگزاری دو دیدار از لیگ یک فوتبال

بازگشایی گذر محله می‌نابی تهران

لیگ برتر والیبال| آغاز هفته دوم با پیروزی چادرملو

2 میلیارد ریال به خانواده‌های زندانیان زرند اهدا شد