کرمان رصد

آخرين مطالب

حمله انتقامی به اسراییل مقالات

حمله انتقامی به اسراییل
  بزرگنمايي:

کرمان رصد - اعتماد /متن پیش رو در اعتماد منتشر شده و بازنشرش در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
در بیانیه سپاه اعلام شد هرگونه واکنش نظامی با حملات کوبنده‌تر روبرو می‌شود
در شرایطی که از ظهر روز گذشته اخباری در خصوص حمله موشکی ایران به اسراییل منتشر شده بود و کشورهای غربی یکی‌یکی از اتباع خود می‌خواستند یا اسراییل را ترک کنند یا در پناهگاه‌های امن پناه بگیرند، سرانجام حول و حوش ساعت 20شب گذشته بود که رسما خبر آغاز حمله موشکی ایران ابتدا در فضای مجازی و سپس در رسانه‌ها منتشر شد.
دقایقی پس از آغاز حمله ایران، سپاه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: « در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.» در ادامه این بیانیه ذکر شده: «لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونسیتی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت امریکا در قتل عام مردم لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌الله سید حسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان سرلشکر پاسدار سیدعباس نیلفروشان، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک، اهداف مهم نظامی- امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرار داد که جزییات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید.» سپاه همچنین در اخطاری خطاب به اسراییل اعلام کرد: «هرگونه واکنش نظامی با حملات کوبنده‌تر روبه‌رو می‌شود.» ضمن اینکه تاکید شد حملات موشکی با تصویب شورای عالی امنیت ملی انجام شد.
اخبار اولیه حاکی از آن بود که ایران با 200 موشک بالستیکی تل‌آویو را هدف قرار داده است. پس از دقایق اولیه خبر‌گزاری‌های بین‌المللی با انتشار تصاویری از آغاز حمله موشکی ایران به اسراییل خبر دادند. خبرنگار اهل غزه در پستی اعلام کرد: «برای اولین‌بار در یک سال گذشته مردم را در خیابان شاد می‌بینم.» الجزیره طی خبری اعلام کرد، 90 درصد موشک‌های ایران از گنبد آهنین اسراییل عبور کرده و به اهداف مورد نظر اصابت کرده‌اند. شبکه 11 تلویزیون رژیم صهیونیستی این حمله را «بی‌سابقه» توصیف و گزارش کرده شلیک موشک‌های بالستیک همچنان ادامه دارد. طبق گزارش‌ها، صدای آژیرهای خطر تا ساعت‌ها در سرزمین‌های اشغالی شنیده شد. رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند رژیم صهیونیستی حریم فلسطین اشغالی را بست و هواپیماها به سایر فرودگاه‌ها در خارج از فلسطین هدایت شدند.
واکنش نماینده ایران در سازمان ملل
نمایندگی ایران در سازمان ملل هم با انتشار پیامی اعلام کرد: در صورت شرارت جدید، پاسخ بعدی ایران ویران‌کننده خواهد بود.
نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با انتشار توییتی نوشت: « پاسخ‌ حقوقی، منطقی و مشروع ایران به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن اتباع و منافع ایران و تعرض به حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. در صورت واکنش رژیم صهیونیستی و شرارت جدید، پاسخ‌ بعدی و ویران‌کننده به دنبال خواهد داشت. کشورهای منطقه و حامیان صهیونیست‌ها، حساب خود را از این رژیم جدا کنند.»
اما در پی موشک‌باران اسراییل توسط سپاه پاسداران مردم مناطق مختلف تهران با حضور در بالای پشت‌بام‌ها فریاد تکبیر سر دادند. بنابر روایت تسنیم، آنچه تاکنون صورت گرفته موشک‌باران بی‌سابقه صهیونیست‌هاست. موشک‌های بسیاری به تل‌آویو رسیده‌اند. به نظر می‌رسد اکثریت قریب به اتفاق موشک‌ها از نوع بالستیک باشند. تصاویری که از آسمان تل‌آویو مخابره شده نشان می‌دهد که بسیاری از موشک‌ها را صهیونیست‌ها نتوانسته‌اند رهگیری کنند و دسته دسته به اهداف اصابت می‌کنند. احمد وحیدی وزیر سابق کشور و فرمانده اسبق نیروی قدس سپاه پاسداران، در گفت‌وگو با شبکه خبر گفت: رزمندگان اسلام یک بار دیگر نشان دادند که قدرت عمل و اراده آنها برای برخورد با رژیم صهیونیستی بسیار قوی است. او افزود: رژیم صهیونیستی حد خودش را نشناخت و به حد امنیتی ایران تجاوز کرد و اسماعیل هنیه و سیدحسن نصرالله را به شهادت رساند و مردم بی‌گناه غزه و لبنان را مورد هجمه قرار داد.
اطلاعیه سپاه درباره حمله موشکی به اسراییل
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سید حسن نصرالله و سرلشکر پاسدار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت.به گزارش سپاه‌نیوز متن کامل این اطلاعیه به این شرح است: امت بزرگ اسلامی ملت شریف و شهیدپرور ایران لحظاتی قبل و پس از یک دوره خویشتنداری در برابر نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در ترور مجاهد شهید، دکتر اسماعیل هنیه توسط رژیم صهیونیستی و برابر حق کشور در دفاع مشروع از خود برابر منشور ملل متحد و تشدید شرارت‌های رژیم با حمایت امریکا در قتل عام لبنان و غزه و به شهادت رساندن مجاهد کبیر، رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب‌الله، سیدحسن نصرالله و شهادت فرمانده رشید و مستشار عالی سپاه پاسداران در لبنان، سرلشکر پاسدار سیدعباس نیلفروشان، نیروی هوا فضای سپاه با پرتاب ده‌ها موشک بالستیک اهداف مهم نظامی امنیتی را در قلب سرزمین‌های اشغالی مورد هدف قرارداد که جزییات آن متعاقبا به استحضار خواهد رسید. خاطرنشان می‌سازد این عملیات با تصویب شورای عالی امنیت ملی و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح و حمایت و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع صورت گرفته است. اخطار داده می‌شود چنان چه رژیم صهیونیستی به این عملیات که منطبق بر حقوق قانونی کشور و قوانین بین‌المللی است واکنش نظامی نشان دهد با حملات کوبنده و ویرانگر بعدی مواجه خواهد شد. وما النصْرُ إِلا مِنْ عِندِ‌الله الْعزِیزِ الْحکیمِ. روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.
اعتراف به ناتوانی گنبد آهنین در مقابل موشک‌های مقاومت
ارتش رژیم اشغالگر اسراییل صبح دیروز آخرین اطلاعات خود را از موشک‌باران نیروهای مقاومت فلسطینی از نوار غزه به سوی سرزمین‌های اشغالی، منتشر و در آن اذعان کرد که توان گنبد آهنین در مقابل موشک‌های فلسطینی کاهش یافته است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صفا فلسطین، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای اظهار داشت: 866 موشک و راکت از نوار غزه به سمت سرزمین‌های اشغالی فلسطین پرتاب شد که 672 فروند آنها از غزه عبور کرد و 163 فروند آنها ناموفق بود. سخنگوی ارتش رژیم اسراییل در خصوص عملیات رهگیری موشک‌های پرتاب شده از سمت غزه گفت: 260 موشک رهگیری و منهدم شده است.
وی تصریح کرد: میزان موفقیت گنبد آهنین در انهدام موشک‌های شلیک شده اخیر از سمت غزه 91 درصد بوده است که در مقایسه با دفعات قبل 4 درصد کاهش نشان می‌دهد زیرا در مرحله قبلی میزان موفقیت گنبد آهنین 95 درصد بود. سخنگوی ارتش رژیم اسراییل در مورد حملات این رژیم به نوار غزه گفت: 215 هدف در غزه مورد اصابت قرار گرفت. وی همچنین درباره جزییات اصابت موشک به شهر «خولون» در جنوب «تل آویو» در مرکز سرزمین‌های اشغالی فلسطین که خسارات زیادی برجای گذاشت و بر اثر آن یک نفر کشته و 13 نفر مجروح شدند، اذعان کرد: به رغم پرتاب موشک‌های رهگیری برای سرنگونی این موشک، نقص فنی مانع از رهگیری این موشک شد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تصریح کرد: این موشک‌ها با بُرد 70 کیلومتر و سر انفجاری با وزن 20 کیلوگرم در فلسطین در نوار غزه ساخته شده است. وی گفت: زاویه هدف‌گیری آن ساختمان چهار طبقه، کار را سخت کرد و به همین دلیل اصابت موشک باعث این همه تخریب شد. به نوشته خبرگزاری فلسطینی صفا، منابع صهیونیستی درباره میزان خسارات ناشی از موشک‌های شلیک شده از سمت غزه به سرزمین‌های اشغالی اعلام کردند که اصابت تعدادی از این موشک‌ها به سرزمین‌های اشغالی علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و خودروها به ده‌ها خانه نیز که تعداد آنها به 30 خانه می‌رسد، خسارت زد. به نوشته رسانه‌های صهیونیستی بر اثر حمله موشکی نیروهای مقاومت به شهرک‌های صهیونیست‌نشین تاکنون یک اسراییلی کشته و 57 نفر دیگر مجروح شده‌اند که مجروحیت 30 نفر از آنها خفیف تا متوسط بوده است. «آلون بن دیوید» یکی از تحلیلگران نظامی رژیم اسراییل نیز با اشاره به اینکه حملات جدید نیروهای مقاومت فلسطینی موجب وارد شدن خسارات جانی و مالی به اسراییلی‌ها شده است به شبکه 13 این رژیم گفت: معضل پیش روی رژیم اسراییل این است که نبرد برای مدت طولانی ادامه یابد زیرا احتمال اینکه سامانه‌های موشک‌های رهگیری دچار اشتباه شوند زیاد است بنابراین باید راهی برای پایان دادن به این مرحله از درگیری‌ها پیدا کرد. پیشتر نیز پس از انجام اولین مرحله از عملیات موشکی نیروهای مقاومت با عنوان «انتقام خون فرماندهان شهید» شبکه هفت رژیم صهیونیستی روز گذشته (پنجشنبه) اذعان کرد که تعدادی از موشک‌های شلیک شده توسط نیروهای مقاومت فلسطینی به شهرک صهیونیست‌نشین عسقلان پیشرفته و حامل کلاهک‌های انفجاری به وزن 500 کیلوگرم بود. این شبکه صهیونیستی با اعلام این خبر به نقل از «یزهر دیوید» یکی از مقام‌های ارشد سابق دستگاه امنیت داخلی این رژیم (شاباک) اعتراف کرد که قدرت بازدارندگی رژیم اسراییل در مقابل مقاومت به‌شدت تحلیل رفته است. وی با اشاره به ناتوانی رژیم صهیونیستی در انهدام برخی از موشک‌های شلیک شده به سمت سرزمین‌های اشغالی، افزود که «در این خصوص رسانه‌های فلسطینی به ما می‌خندند.»
اظهارات رییس‌جمهور امریکا درباره حمله موشکی ایران
جو بایدن رییس‌جمهور امریکا درباره حمله موشکی ایران اعلام کرد که به همراه معاونش با تیم امنیت ملی امریکا برای رایزنی درباره برنامه تهران به منظور حمله موشکی قریب‌الوقوع علیه اسراییل تشکیل جلسه داده است. جو بایدن رییس‌جمهور دموکرات امریکا که ناتوان از کنترل اسراییل و پایان دادن به حملات او به غزه و لبنان است، در حساب کاربری خود در شبکه ایکس نوشت: امروز صبح، با معاون و تیم امنیت ملی خود برای گفت‌وگو در مورد برنامه‌های ایران به منظور حمله موشکی قریب‌الوقوع علیه اسراییل تشکیل جلسه دادیم. رییس‌جمهور امریکا افزود: ما درباره چگونگی آمادگی امریکا برای کمک به اسراییل در دفاع در برابر این حملات و محافظت از نیروهای امریکایی در منطقه بحث کردیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به شهادت اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله و سردار عباس نیلفروشان قلب اراضی اشغالی هدف قرار گرفت. به گزارش سی‌ان‌ان، رییس‌جمهور امریکا پیش از این، در پاسخ به این سوال که درباره حملات قبلی نیروهای ویژه رژیم اسراییل به جنوب لبنان چه می‌داند، گفت: «ما باید اکنون آتش‌بس داشته باشیم.» سخنان بایدن تنها چند ساعت بعد از سخنرانی نتانیاهو انجام گرفت که که گفته بود «هیچ جایی در خاورمیانه وجود ندارد که اسراییل نتواند به آن برسد.» بایدن مدعی شد که دولت امریکا نگران احتمال افزایش جنگ است و باید هر چه سریع‌تر آتش‌بس صورت بگیرد.

لینک کوتاه:
https://www.kermanrasad.ir/Fa/News/660311/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترور هم زمان با تهدید

جواب کارتهای بازی Vertus امروز چهارشنبه 11 مهر 1403 ورتوس

شوک بزرگ دیگر به هواداران استقلال| جدایی 2 مربی از کادر فنی استقلال

برگزاری دوره تربیت مدرس مکتب امام خمینی (ره)برگزار می شود

سیدحسن نصرالله یک فرد نیست، بلکه یک مکتب و یک مرام است/ افزایش 40 برابری قدرت حزب الله

فضانوردان چگونه در فضا قهوه می‌نوشند؟

آغاز تحقیقات درباره مشکل موشک ماموریت «کرو-9»

آزمایش جالب فیزیک مرتبط با فشار هوا

شناساندن سبک زندگی شهدا به نوجوانان از مهمترین اهداف برگزاری کنگره‌های شهدای دانش آموزی است

پنجاه و هفتمین شماره «نشریه خط زندگی» بنیاد شهید و امور ایثاگران منتشر شد

فرآیند درمانی (Go Live) در مرکز رادیوتراپی یاس کرمان آغاز شد

توضیحات شهردار کرمان در خصوص پروژه پیاده‌راه‌سازی میدان ارگ / بهینه‌شدن سیستم اجرایی برای به سرانجام رساندن پروژه‌ها

وعده شهردار کرمان برای تسریع در بهسازی میدان توحید/ بازدید مکرر از پروژه‌ها

نحو دریافت سند برای املاک مسکونی فاقد سند رسمی در بافت روستایی

برگزاری بازی شهرداری ارومیه و نماینده مشهد در هاله‌ای از ابهام!

مس به دنبال جبران مافات؛ اعتماد به نویدکیا، تا چه زمانی؟

لزوم هوشمندسازی آبیاری مزارع و باغات

رفسنجان آماده جشنواره‌های پاییزی می‌شود

اقدامات میدانی مسئولان قضایی سیرجان دلگرم کننده و برای مردم امید آفرین است

انتخاب کرمان بعنوان پایلوت شهر دوستدار سالمند

احضار و دستگیری 1400 نفر اراذل و اوباش در استان کرمان/ انهدام 4 باند قاچاق سلاح

میانگین صدور پروانه‌های ساختمانی 8 ماه است

متقاضیان برای دریافت سند رسمی املاک مسکونی در بافت روستایی باید به کدام دستگاه مربوط مراجعه کنند؟

نحوه دریافت سند برای املاک مسکونی فاقد سند رسمی در بافت روستایی

با نوسازی خانه‌های خود، بسته‌های تشویقی بگیرید

نوع‌دوستی جیرفتی‌ها هلیل را شرمنده کرد

سعیدی جان باختن 14 نفر از مردم جیرفت و عنبرآباد در سیل اخیر را تسلیت گفت

دست از فروش بردارید! بازار ارزنده است

امام جمعه شهداد: بومگردی‌ها به سبک و معماری اسلامی توجه کنند

ابطال سه پرواز صبح امروز فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان

«آغاز نصرالله» آیینی از نوع بصیرت و آگاهی‌بخشی است

تجربه 40 هزار کیلومتر رانندگی با خودروی برقی

جهان اقتدار جمهوری اسلامی را در عملیات وعده صادق 2 مشاهده کرد

انهدام 4 باند قاچاق سلاح و مهمات در استان کرمان

عملیات وعده صادق محاسبات دشمن را به هم ریخت

آخرین دفاعیات متهمان اخذ شده است/ پرونده فساد مس رفسنجان از دادسرا به دادگاه خواهد رفت+فیلم

تشریح آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال/آخرین دفاعیات متهمان اخذ شده است

فاصله گرفتن بافت جدید شهری آمل از یک زیست‌بوم جغرافیایی اصیل

روش تهیه کیک نارگیلی خوش بافت و خوشمزه+فیلم

فاصله گرفتن بافت جدید شهری آمل از یک زیست‌بوم اصیل جغرافیایی

بسیج رسانه کرمان: عملیات وعده صادق 2 بیانگر قدرت دفاعی نظام است

اخذ آخرین دفاعیات متهمین پرونده فساد در فوتبال/ صدور کیفرخواست به زودی

بسته‌های تشویقی شهرداری برای پلاک‌های تجمیعی

حمایت مردم از عملیات وعده صادق قوت قلبی برای سپاه در مبارزه با ظلم است

فیلم| اجتماع سراسری کرمانی‌ها در بزرگداشت شهید نصرالله و حمایت از پاسخ موشکی ایران

آخرین دفاعیات متهمان پرونده فساد در فوتبال اخذ شده است

اخذ آخرین دفاعیات متهمان پرونده فساد در فوتبال/ صدور کیفرخواست

برنامه شرکت بازآفرینی برای نوسازی 2.6 میلیون بنای ناپایدار

خانه هایتان را نوسازی کنید و جایزه بگیرید!

هزار و 400 نفر از اراذل و اوباش در کرمان احضار و دستگیر شدند